خانهاخبار
HTC از هدست جدید خود رونمایی کرد

HTC از هدست جدید خود رونمایی کرد

شرکت HTC امروز تصویری از هدست جدید واقعیت ترکیبی پرچم‌دار خود منتشر کرده که قرار است به زودی در نمایشگاه CES معرفی شود و برخی از مشخصات این محصول هم از قبل توصیف شده است.
۱۴۰۱/۹/۲۶

HTC Vive دارای هدست‌های واقعیت مجازی عالی با قیمت‌هایی برای تمامی بازارها است. سری پریمیوم HTC Vive Pro 2، سری میان رده Vive Cosmos Elite و مدل اخیر Vive Flow. شایان ذکر است که هیچ‌کدام از این مدل‌ها قابلیت واقعیت افزوده ندارند، اما شرکت HTC در حال کار روی برنامه‌هایی برای رسیدن به ابزارهایی مانند متا کوئست پرو است.

image

 

طرحی که به تازگی HTC از آن رونمایی کرده، هدستی با قابلیت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که هنوز نامی از آن برده نشده است اما قرار است در نمایشگاه CES در تاریخ ۵ ژانویه (۱۵ دی) معرفی شود. «شن یه» رییس جهانی محصول HTC به تازگی با نشریه The Verge مصاحبه‌ای داشته و جزییاتی را در مورد این هدست فاش کرده است.

دوربین‌های جلو و جانبی و پشتیبانی از کنترلر (با شش درجه آزادی) و همچنین ردیابی دست از ویژگی‌هایی است که در این مصاحبه از آن صحبت شده است. دوربین‌های این دستگاه عبور رنگی را ارایه می‌دهند، قابلیتی که باعث می‌شود اجرای برنامه‌های واقعیت ترکیبی ممکن شود.

این هدست مستقل بوده و گفته شده که ۲ ساعت عمر باتری به همراه خواهد داشت. تمرکز در طراحی آن بر روی کوچکی، سبک و راحت بودن دستگاه بوده است. شن یه می‌گوید که این هدست برای بازی، سرگرمی، ورزش و حتی ابزارهای سازمانی قابل استفاده خواهد بود.

از آنجایی که هدست HTC در برابر کوئست پرو ۱۵۰۰ دلاری قرار دارد، به طور قطع می‌توان گفت که این دستگاه یک محصول پرچم‌دار خواهد بود. شرکت HTC می‌گوید که هدست جدیدش بهتر از هدست متا با مزایایی مانند محدوده دینامیکی بالاتر در دوربین‌ها است که به کاربران اجازه می‌دهد تا متن را از روی لپ تاپ یا تلفن بخوانند.

مشخص نیست که آیا دوربین‌های رو به داخل این محصول برای ردیابی چشم است یا مورد استفاده دیگری دارد، اما به نظر می‌رسد بیشتر این سوال مطرح باشد که آیا این دوربین داخلی خواهد بود یا به عنوان یک گزینه قابل افزودن به هدست استفاده خواهد شد. این شرکت همچنین رویکرد دقیقی برای حفظ حریم خصوصی دارد که نگرانی فزاینده‌ای در مورد این نوع هدست‌ها است و می‌تواند یک مزیت خوب نسبت به رقیبانی همچون هدست متا باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)