خانهاخبار
اوپو فایند N2 فلیپ و اوپو فایند N2 رسما معرفی شدند

اوپو فایند N2 فلیپ و اوپو فایند N2 رسما معرفی شدند

نسل جدید گوشی‌های تاشو اوپو شامل اولین محصول صدفی (فلیپ) این برند چینی و همچنین نسخه جدید گوشی اوپو فایند N با بهبودهای گسترده می‌شود.
۱۴۰۱/۹/۲۴

در حالی که به نظر بسیاری از کاربران ابعاد (طول و عرض) اولین گوشی تاشو برند اوپو که با نام اوپو فایند N روانه بازار شد یکی از نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود، وزن و ضخامت این گوشی گروه دیگری از کاربران را نیز آزار داده بود. طبق بررسی‌های انجام شده، اوپو فایند N از گوشی گلکسی زد فولد 4 که امسال عرضه شد نیز سنگین‌تر و ضخیم‌تر است.

image

حالا اما اوپو با معرفی اوپو فایند N2 پاسخ مناسبی به انتقادات کاربران داده است و نسل جدید گوشی تاشو خود را سبک‌تر و نازک‌تر از نسخه قبلی توسعه داده است. همراه با این دستگاه، اوپو از اولین گوشی تاشو صدفی خود موسوم به اوپو فایند N2 فلیپ نیز پرده‌برداری کرده است که خوشبختانه قرار است روانه بازارهای جهانی شود. در ادامه مطلب، به معرفی و برررسی مشخصات فنی این دو گوشی خواهیم پرداخت.

اوپو فایند N2

طبق اعلام رسمی، وزن اوپو فایند N2 به لطف طراحی لولای بهبودیافته پایین‌تر به 233 گرم رسیده است و حالا در دست گرفتن آن به نسب نسخه قبلی آسان‌تر خواهد بود. به علاوه، ضخامت این گوشی در حالت باز و بسته برابر با 7.4 میلی‌متر و 14.6 میلی‌متر است که در مقایسه با ضخامت 8.0 میلی‌متری و 15.9 میلی‌متری نسل قبلی کاهش چشمگیری داشته است. رنگ‌بندی این گوشی شامل سه رنگ مشکی، سبز و سفید می‌شود که مدل سفید و سبز با پنل شیشه‌ای و وزن کمی‌ سنگین‌تر 237 گرمی همراه هستند در حالی که پنل پشتی نسخه مشکی‌رنگ با چرم مصنوعی پوشانیده شده است.

برای کاهش وزن دستگاه، اوپو از لولای جدیدی بهره برده است که شاهد بهبودهای قابل توجهی بوده است.در این راستا، لولای اوپو فایند N2 تنها از 100 قطعه ساخته شده است که در مقایسه با نسل قبلی (138 قطعه) حدود 38 قطعه کمتر شده است. به علاوه، لولای این گوشی از مواد باکیفیتی مانند فیبر کربن و آلیاژ‌های با مقاومت بسیار بالا ساخته شده است.

image

با همه این بهبودها اوپو موفق شده است وزن گوشی تاشو خود را کاهش دهد. اوپو ادعا کرده است که محل تاخوردگی لولای نمایشگر اوپو فایند N2 تا 67 درصد کاهش داشته است و کمتر از قبل مشخص خواهد بود. به علاوه، طراحی جدید این لولا می‌تواند گوشی را در زوایای بین 45 درجه تا 125 درجه نگه دارد.

پنل پشتی اوپو فایند N2 همچنین میزبان نمایشگر کاور 5.54 اینچی با نسبت تصویر 17.7:9 و نرخ نوسازی 120 هرتزی است که حاشیه‌های آن نیز کاهش یافته است. این نمایشگر همچنین قادر است به روشنایی 1350 نیتی دست پیدا کند و توسط محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. نمایشگر داخلی اوپو فایند N2 نیز برابر با 7.1 اینچ است که از نسبت تصویر 9.6:9 بهره می‌برد. به لطف پنل LTPO، نمایشگر اوپو فایند N2 به نرخ نوسازی متغیر 1 تا 120 هرتزی مجهز است. نرخ روشنایی حداکثری این نمایشگر نیز 1550 نیت است. همچنین هر دو نمایشگر کاور و اصلی اوپو فایند N2 از نرخ نمونه‌برداری لمسی 480 هرتزی برخوردار هستند.

image

شایان ذکر است نمایشگر اصلی اوپو فایند N2 با لایه ضد بازتاب همراه است که می‌تواند وضوح نمایشگر را در شرایط نوری شدید و حتی در حالت روشنایی پایین نیز بهبود دهد. به علاوه، نمایشگر کاور و اصلی از محتوای HDR10+ پشتیبانی می‌کند و به حسگر تشخیص دمای رنگ برای تطبیق نور محیط و رنگ‌های نمایشگر نیز مجهز هستند.

image

در بخش دوربین، اوپو فایند N2 از سنسور اصلی 1/1.56 اینچی 50 مگاپیکسلی IMX890 با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. لنز فوق عریض این گوشی نیز سنسور 1/2 اینچی 48 مگاپیکسلی است که با گشودگی دیافراگم f/2.2 همراه است. آخرین دوربین اوپو فایند N2 نیز سنسور تله‌فوتو 32 مگاپیکسلی IMX709 سونی با اندازه 1/2.74 اینچی و گشودگی دیافراگم f/2.0 است. سنسور تله‌فوتو این گوشی به کمک فیلتر RGBW می‌تواند نور بیشتری را جذب کند و جزئیات موجود در تصاویر را افزایش دهد. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی نیز بر عهده دو دوربین 32 مگاپیکسلی است که به ترتیب در نمایشگر کاور و نمایشگر داخلی جای گرفته‌اند.

image

همانطور که انتظار می‌رفت، دوربین‌های اوپو فایند N2 از تراشه اختصاصی پردازش تصاویر MariSilicon X کمک می‌گیرند و با همکاری برند برجسته دوربین هسل‌بلاد توسعه داده شده‌اند. در این راستا، ساختار دوربین محصول تاشو اوپو از حالت پیشرفته‌ای پشتیبانی می‌کند که با کمک الگوریتم‌های پیشرفته‌ قادر است فناوری Natural Color Solution هسل‌بلاد را پردازش کند و دقت رنگی تصاویر ثبت شده توسط این گوشی را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. به علاوه، اوپو فایند N2 از قابلیت تصویربرداری جدیدی به نام Xpan نیز بهره می‌برد که می‌تواند تصاویر پانوراما ثبت کند.

image

منبع تغذیه اوپو فایند N2 باتری 4520 میلی‌امپر ساعتی است که از شارژ 67 واتی پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای اوپو، شارژ 37 درصدی این گوشی تنها به ده دقیقه زمان نیاز دارد در حالی که شارژ کامل آن حدود 42 دقیقه زمان نیاز دارد. متأسفانه اوپو فایند N2 از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. سخت‌افزار اوپو فایند N2 تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک است که با دو مدل حافظه رم 12 و 16 گیگابایتی LPDDR5 و دو نسخه حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایتی UFS 3.1 به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت. نرم‌افزار گوشی تاشو اوپو نیز اندروید 13 بر پایه رابط کاربری ColorOS 13 است.

اوپو فایند N2 فلیپ

همانطور که از نام این دستگاه پیداست، اوپو فایند N2 فلیپ قرار است به عنوان رقیب مستقیم محصولات دیگر بازار با طراحی صدفی مانند سری گلکسی زد فلیپ و موتو ریزر عرضه شود. این گوشی که اولین گوشی تاشو صدفی اوپو محسوب می‌شود به تراشه دایمنسیتی 9000 پلاس مجهز است. نمایشگر داخلی این گوشی نیز به پنل 6.8 اینچی امولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی مجهز است در حالی که پنل پشتی اوپو فایند N2 فلیپ میزبان نمایشگر کاور 3.2 اینچی با پنل اولد و نرخ نوسازی 60 هرتزی است.

image

دوربین‌های این گوشی شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی اوپو فایند N2 فلیپ نیز 32 مگاپیکسلی است و در نمایشگر داخلی جای گرفته است. البته باید اشاره کرد که به مانند اوپو فایند N2، اوپو فایند N2 فلیپ نیز از تراشه اختصاصی پردازش تصاویر MariSilicon X برخوردار است.

در نهایت باید اشاره کرد که خوشبختانه، اوپو فایند N2 فلیپ حجیم‌ترین باتری و بالاترین سرعت شارژ را در مقایسه با دیگر گوشی‌های فلیپ بازار را در اختیار دارد. در این راستا، اوپو اعلام کرده است که این گوشی به باتری 4400 میلی‌امپر ساعتی با شارژ 44 واتی مجهز است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)