خانهاخبار
اپل بروزرسانی iOS 16.2 و iPadOS 16.2 را با قابلیت‌های جدید عرضه کرد

اپل بروزرسانی iOS 16.2 و iPadOS 16.2 را با قابلیت‌های جدید عرضه کرد

بروزرسانی‌های جدید اپل با برنامه‌های Freeform و Apple Music Sing همراه است.
۱۴۰۱/۹/۲۳

چند ساعت پیش جدیدترین نسخه سیستم‌عامل‌های اختصاصی اپل یعنی iOS 16.2 و iPadOS 16.2 به صورت یک بروزرسانی نرم‌افزاری برای دستگاه‌های سازگار عرضه شد. این بروزرسانی‌های جدید با قابلیت‌های جدید و همچنین برنامه‌های تازه معرفی شده‌ای مانند Freeform و Apple Music Sing روانه گوشی‌های کاربران خواهد شد.

با عرضه بروزرسانی‌ iOS 16.2 و iPadOS 16.2، برنامه Freeform به صورت رسمی عرضه شد و در دسترس کاربران قرار گرفت. طبق ادعای اپل، این برنامه جدید برای ایجاد محتواهای خلاقانه در یک بورد اختصاصی است و کاربران قادرند از طریق این نرم‌افزار محتوای موجود در بورد خود را مدیریت کنند و کنترل کاملی بر آن داشته باشند. به علاوه، تنظیمات به اشتراک‌گذاری محتوا نیز به صورت همزمان در این برنامه در دسترس خواهد بود.

اپل اعلام کرده است که بازه گسترده‌ای از فایل‌های مختلف توسط برنامه Freeform پشتیبانی می‌شود و در صورت اضافه شدن این فایل‌ها، همه ‌آن‌ها بدون نیاز به خروج از بورد اصلی در اختیار کاربران است. بوردهای Freeform در iCloud ذخیره می‌شود و در نتیجه، این بوردها در همه دستگاه‌ها سینک می‌شود و دسترسی به آن‌ها از همه دستگاه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

image

برنامه Freeform

قابلیت Apple Music Sing که یک ویژگی کارائوکه (خوانندگی مجازی به آهنگ بی‌کلام) محسوب می‌شود، با بروزرسانی iOS 16.2 و iPadOS 16.2 عرضه شده است. به علاوه، با نصب این برزورسانی‌ها تعداد انواع اطلاعات موجود در iCloud که رمزنگاری می‌شوند به عدد 23 افزایش پیدا کرده است.

این فایل‌های iCloud شامل اطلاعات بک‌آپ (پشتیبانی)، نوت‌ها و تصاویر می‌شود. در این بروزرسانی جدید، کاربران می‌‌توانند نوتیفیکشن‌ها و والپیپر را در صورت فعال‌سازی نمایشگر همیشه روشن در گوشی‌های آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس را پنهان کنند. ویژگی SharePlay حاضر در Game Centre از بازی‌های چندنفره پشتیبانی می‌کند که از طریق آن، کاربران قادر خواهند بود تا با افرادی که در تماس FaceTime هستند به بازی بپردازند.  

شایان ذکر است به مانند همه بروزرسانی‌ها، iOS 16.2 و iPadOS 16.2 بهبودهای مختلفی را برای گوشی‌های کاربران در دسترس قرار می‌دهد و باگ‌های نرم‌افزاری را نیز برطرف می‌کند. از این بهبودهای جدید می‌توان به جستجو بهتر در پیام‌ها، مقالات خبری مرتبط به مکان تعیین شده در برنامه هواشناسی و قابلیت غیر‌فعال‌سازی AirDrop پس از ده دقیقه برای جلوگیری از دریافت محتوای ناخواسته اشاره کرد. همچنین ویژگی تشخیص تصادف در برای سری آیفون 14 نیز بهینه شده است.

image

قابلیت Apple Music Sing

به لطف iPadOS 16.2، آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل 5 به بعد)، آیپد پرو 11 اینچی (نسل 3 به بعد) و آیپد ایر (نسل 5) از نمایشگر خارجی با رزولوشن تصویر 6K پشتیبانی خواهد کرد. با استفاده از نمایشگر خارجی، کاربران می‌توانند فایل‌ها و پنجره‌های در حال اجرا را بین نمایشگر متصل شده و آیپد به صورت همزمان منتقل (Drag and Drop) کنند. به علاوه، اپل ادعا کرده است به صورت کلی هشت برنامه در آیپد (چهار برنامه) و نمایشگر متصل شده (چهار برنامه) به نمایش در خواهد آمد.

در نهایت باید اشاره کرد که باگ نرم‌افزاری غیرفعال‌شدن جسچرهای چند لمسی در حالت بزرگنمایی نیز رفع شده است. همچنین این دو بروزرسانی‌های حدود 30 حفره امنیتی را برطرف می‌کند. در این راستا، نصب هر چه سریع‌تر این بروزرسانی‌های پیشنهاد می‌شود. به دلیل آنکه اپل برنامه مشخصی برای عرضه بروزرسانی‌های خود ندارد، کاربران مجبور هستند به صورت دستی وجود بروزرسانی را بررسی نمایند و سپس به نصب آن بپردازند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)