خانهاخبار
اتحادیه اروپا به طور رسمی تاریخ دقیق اجبار استفاده از پورت USB-C را مشخص کرد

اتحادیه اروپا به طور رسمی تاریخ دقیق اجبار استفاده از پورت USB-C را مشخص کرد

اتحادیه اروپا در مهرماه امسال قانون اجبار استفاده از پورت واحد USB-C را تصویب کرد، اما تاریخ دقیق اجرایی شدن آن مشخص نبود، حال امروز به طور رسمی این تاریخ اعلام شده است.
۱۴۰۱/۹/۱۸

اتحادیه اروپا یک ضرب‌العجل رسمی برای زمانی تعیین کرده است که همه گوشی‌های هوشمند فروخته شده از جمله آیفون در حوزه قضایی آن باید دارای پورت USB-C باشند.

image

 

اتحادیه اروپا به طور رسمی قانون شارژر مشترک را در ماه اکتبر (مهر) تصویب کرد، اما تاریخ مشخصی برای زمان اجرایی شدن این قانون مشخص نبود. اما اکنون اتحادیه اروپا در بخشنامه‌ای که به تازگی منتشر کرده است، گفته که همه گوشی‌های هوشمند باید تا ۲۸ دسامبر ۲۰۲۴ (۸ دی ۱۴۰۳) دارای پورت USB-C باشند. سایر محصولات مصرفی مانند تبلت‌ها و گجت‌ها نیز طبق قانون جدید ملزم به تغییر به USB-C خواهند بود. محصولاتی هم که فقط به شارژ بی‌سیم و بدون پورت متکی هستند، نیازی به پورت USB-C ندارند.

گرگ جوسویاک معاون بازاریابی جهانی اپل، تاکید کرد که اپل چاره‌ای جز پایبندی به قانون جدید اتحادیه اروپا نخواهد داشت. او تاریخ دقیق اینکه اپل چه زمانی به پورت USB-C روی خواهد آورد را ذکر نکرد، اما مهلت مشخص شده دسامبر ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که اپل می‌تواند قبل از انتقال به پورت جدیدتر تا عرضه آیفون ۱۶ در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور ۱۴۰۳) صبر کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل قصد دارد زودتر از پاییز ۲۰۲۴ با آیفون ۱۵ در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) پورت آیفون را به USB-C تغییر دهد. سایر محصولات و لوازم جانبی اپل نیز مانند کیبورد، ماوس و ترک پد، ایرپادز و مک نیز انتظار می‌رود به فاصله کمی از آیفون ۱۵ به پورت USB-C مجهز شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)