خانهاخبار
بررسی مانیتور اداری جی پلاس 22 اینچ و سایر برندها

بررسی مانیتور اداری جی پلاس 22 اینچ و سایر برندها

امروزه مانیتور با کیفیت توسط برندهای مختلفی مانند جی پلاس آی تی تولید می‌شود...
۱۴۰۱/۹/۱۷

امروزه مانیتور با کیفیت توسط برندهای مختلفی مانند جی پلاس آی تی تولید می‌شود. قیمت این مانیتور ها نیز بسته به ویژگی‌ها و برند تولید کننده، متفاوت و گوناگون می‌باشد. در عصر کنونی، افراد برای کارهای مختلف نظیر کارهای اداری، گیمینگ، وب‌گردی، طراحی و ... نیاز به مانیتور دارند. در برخی از امورات مانند وب‌گردی و اداری، نیاز به مانیتور با کیفیت وجود ندارد و می‌توان با یک مانیتور عادی نیز این امورات را انجام داد. این موضوع برای دسته‌بندی‌های دیگر متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال در دسته‌بندی طراحی و گیمینگ، نیاز به یک مانیتور با کیفیت به شدت احساس می‌شود. در این فعالیت‌ها، باید مانیتورهایی خریداری شوند که جزئیات را با دقت بالا نمایش می‌دهند و باعث می‌شوند کاربر به خوبی بتواند از وضوح و شفافیت موجود برای کار خود، استفاده کند.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

image

برای پاسخ به سوال ویژگی‌های یک مانیتور و خرید مانیتور اداری ، می‌خواهیم مثالی در این رابطه ارائه کنیم. کارمندان اداره معمولا از کامپیوترها به عنوان دسته‌بندی فایل، نگارش نامه، حسابداری، وب‌گردی و ... استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی معمولا برنامه‌هایی نظیر آفیس، حسابداری و سایر مواردی که از حجم کم و کیفیت پایینی برخوردارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع این دسته از کاربران برخلاف گیمرها، طراحان گرافیک، ادیتورهای ویدیو و ... به قدرت بالای نمایشگر نیازی ندارند و کار هایشان با یک مانیتور ساده‌تر نیز راه می‌افتد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که ارزان‌ترین مانیتورهای موجود در بازار برای کارهای اداری مناسب و مفید می‌باشند.

بنابراین نباید در مشخصات مانیتور اداری به دنبال مقدار بالای نرخ بروز رسانی تصاویر، کیفیت و رزولوشن بالا، سایز بزرگ، پورت‌های فراوان و ... بگردیم. از طرفی اگر مانیتور هایی که در رده گیمینگ ارائه شده‌اند را برای کاربرد اداری تهیه کنیم، کاربرد زیادی ندارد؛ در نتیجه خرید نامناسبی به‌شمار می‌رود. در ادامه می‌خواهیم تعدادی از مانیتور های مناسب برای رده اداری را عنوان کنیم و مشخصات آن‌ها را با هم بررسی نماییم.

image

 

در این بخش، می‌خواهیم نگاهی به برخی از مانیتور های 22 اینچ موجود در بازار بیندازیم و آن‌ها را از نظر قیمتی، بررسی کنیم. قیمت مانیتور 22 اینچ فول اچ دی توسط برند های مختلف متفاوت است. بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتها و با تمام موارد همراه ما باشید تا اطلاعاتی کامل را دریافت کنید.

1- مانیتور جی پلاس 22 اینچ مدل GDM-226LN

مانیتور 22 اینچ از صفحه نمایش لپ‌تاپ که حداکثر 17 اینچ است، بزرگ‌تر می‌باشد؛ اما بین سایزهای مانیتور اداری، نسبتا کوچک محسوب می‌شود. به همین جهت می‌توان از مانیتورهای اداری 22 اینچ جیپلاس برای کارهای اداری روزمره مانند خواندن و تایپ متون، استفاده از اینترنت، کار در اکسل و ...، استفاده نمود. مانیتورهای 22 اینچی همچنین روی میزهای کوچک هم جا می‌گیرند و در صورتی که از آن‌ها در کنار لپ‌تاپ یا مانیتور دیگر استفاده شود، بسیار مناسب هستند.

مانیتور 22 اینچی جی‌پلاس، مدل GDM-226LN دارای پنل IPS می‌باشد که کیفیت و شفافیت تصویر خوبی ارائه می‌دهد. نرخ بروزرسانی تصویر در این مانیتور، 75 هرتز بوده و محدوده زمانی پاسخ‌گویی آن، به 5 میلی‌ثانیه می‌رسد.

بازه قیمتی مانیتور جی‌پلاس 22 اینچ مدل GDM-226LN، از 3.5 تا 4.5 میلیون تومان است.

image

 

2- مانیتور سامسونگ 22 اینچ مدل LS22A330NH-M

برای کسب قیمت مانیتور 22 اینچ فول اچ دی، اینبار به سراغ برند سامسونگ و مدل LS22A330NH-M رفته‌ایم. این مانیتور، دارای پنل VA LED بوده و نرخ بروز رسانی تصویر در آن نیز به عدد 60 هرتز می‌رسد. محدوده زمانی پاسخ‌گویی در این مانیتور به 6 میلی‌ثانیه رسیده و رزولوشن تصویر در صفحه نمایش آن نیز به 1920 در 1080 پیکسل Full HD می‌رسد. در حال حاضر قیمت این محصول، در حدود 3.2 الی 3.7 میلیون تومان می‌باشد.

3- مانیتور جی پلاس مدل GDM-225LN

برند جی پلاس، از جمله برندهای معتبری می‌باشد که مانیتور های بسیار با کیفیتی را تولید می‌کند. مدل GDM-225LN از جمله مانیتور های تولید شده توسط این شرکت می‌باشد. وزن این مانیتور 2.7 کیلوگرم بوده و کاربری آن نیز اداری و عمومی است. پنل این مانیتور از نوع VA بوده و نور پس‌زمینه آن نیز LED می‌باشد. کیفیت تصاویر در این مانیتور Full HD بوده و رزولوشن آن نیز به 1920 در 1080 پیکسل می‌رسد. این محصول در حال حاضر قیمتی بین 3.5 الی 3.8 میلیون تومان دارد.  لازم به ذکر است تکنولوژی صفحه نمایش مانیتورهای جی پلاس در این مدل و سایر مدل‌های قبلی از نوع VA بوده، در حالیکه در مدل‌های جدید مانند مانیتور 22 اینچ GDM-226LN  که بالاتر به آن اشاره کردیم، از پنل IPS استفاده می‌شود.

همین موضوع سبب افزایش کیفیت رنگ و زاویه دید می‌شود و تصاوير را با محدوده گسترده‌‌تری از رنگ‌ها و روشنايی بیشتر به نمایش می‌گذارد.

 

4- مانیتور ال جی مدل 22MP400-B

برند ال جی نیاز به توضیح ندارد. این برند با تولید محصولات بسیار با کیفیت، در تمام جهان شناخته شده می‌باشد. یکی از محصولات جذاب این برند، مانیتور 22MP400-B می‌باشد. این محصول 22 اینچی، از پنل VA ساخته شده و نور پس زمینه ی آن، LED می‌باشد. این محصول دارای کیفیت تصویر نمایش Full HD بوده و رزولوشن آن به 1920 در 1080 پیکسل می‌رسد. نرخ بروز رسانی تصاویر در این مانیتور 75 هرتز و زمان پاسخ گویی در این مانیتور به 5 میلی‌ثانیه می رسد. قیمت مانیتور 22 اینچ ال جی، بین 4.2 الی 4.5 میلیون تومان می باشد.

یکی از نکات مهم در انتخاب مانیتور، نوع پنل آن است؛ به‌طورکلی سه دسته پنل TN، VA و IPS از رایج‌ترین پنل‌های مورداستفاده در مانیتورها می‌باشند.

پنل‌های TN به عنوان قدیمی‌ترین و رایج‌ترین تکنولوژی صفحه نمایش شناخته می‌شوند و مزیت اصلی آن‌ها زمان پاسخ‌گویی کوتاه‌تر است؛ با این حال پنل‌های TN، زاویه دید کم و رنگ‌های کدری دارند.

مانیتورهایی با تکنولوژی VA، به عنوان مانیتورهای میان‌رده شناخته می‌شوند و نسبت به پنل TN، کیفیت رنگ بهتر و زمان پاسخگویی بیشتری دارند.

این در حالیست که مانیتورهایی با پنل IPS، با داشتن زاویه دید فوق‌العاده و کیفیت رنگ عالی به عنوان برگ برنده، انتخاب مناسبی برای طراحان و گرافیست‌ها به شمار می‌روند.

تکنولوژی IPS بکار رفته در کلیه مانیتورهای اداری جی‌پلاس که نسبت به تکنولوژی TN و VA در سطح بالاتری قرار دارد، باعث تفکیک‌پذیری بهتر رنگ‌ها شده و در محیط‌های پر نور نیز تصاویری که کاربر تماشا می‌کند، کیفیت بالاتری دارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)