خانهاخبار
پروژه خودرو اپل بار دیگر به همراه تغییراتی به تعویق افتاد

پروژه خودرو اپل بار دیگر به همراه تغییراتی به تعویق افتاد

به نظر می‌رسد که پروژه خودروی کاملا خودران اپل حالا دیگر قرار است به یک خودروی نیمه خودران تبدیل شود، در حالی که حدود یک سال دیگر به تعویق افتاده است.
۱۴۰۱/۹/۱۷

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل پروژه Apple Car خود را به نوعی دست پایین‌تر گرفته است، به این معنی که این شرکت دیگر قصد ندارد یک وسیله نقلیه کاملا خودران را عرضه کند زیرا با برآوردهایی که داشته است فعلا این موضوع عملی نیست.

اپل پیش‌تر قصد داشت یک خودروی کاملا خودران بدون فرمان یا پدال بسازد، اما به نظر می‌رسد که به زعم اپل چنین طرحی در حال حاضر قابل اجرا نیست. این وسیله نقلیه دارای ویژگی‌های رانندگی هدایت شونده است که در بزرگراه‌ها کار می‌کند، اما نمی‌تواند همیشه به طور کامل به تنهایی و بدون راننده کار کند.

این خودرو دارای یک پردازنده سفارشی طراحی شده توسط اپل برای تقویت عملکرد هوش مصنوعی، مشابه مک و آیپد خواهد بود. این تراشه معادل چهار تراشه از بالاترین رده مک است و تقریبا آماده تولید است. این محصول شامل مجموعه‌ای سفارشی از حسگرهای لایدار، حسگرهای رادار و دوربین‌ها است که می‌توانند اطلاعات موقعیت‌یابی، داده‌های خط و جهت گیری خودرو را در مقایسه با افراد و اشیا ارایه دهند.

image

 

اپل از داده‌های ابری برای برخی از پردازش‌های هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد و این شرکت در حال بررسی یک مرکز فرماندهی از راه دور است که می‌تواند به رانندگان کمک کند و خودروها را از راه دور در مواقع ضروری کنترل کند. همچنین ممکن است برنامه بیمه خود را به شرکت‌ها ارایه دهد. بنابراین بر خلاف طرح گذشته، این خودرو دارای پدال و فرمان خواهد بود، زیرا دیگر قرار نیست به طور کامل خودران باشد. این موضوع به مشتریان اجازه می‌دهد تا کارهایی مانند تماشای فیلم یا موارد دیگر را در هنگام رفتن به بزرگراه انجام دهند. این خودرو زمان تغییر به کنترل‌های دستی برای خیابان‌های شهر یا در آب و هوای نامناسب، هشدارهایی را نشان می‌دهد که به کمک راننده می‌آیند.

پروژه خودروی اپل از زمانی که اپل در سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد، چندین تغییر در حوزه توسعه را تجربه کرده است. اپل در ابتدا برای یک خودروی کاملا خودران برنامه ریزی کرده بود، سپس در سال ۲۰۱۶ شایعات حاکی از آن بود که برنامه‌های این پروژه متوقف شده است و اپل به جای آن نوعی خودروی مستقل را توسعه خواهد داد.

در سال ۲۰۲ با آزمایش اپل در حوزه فن‌آوری خودروهای خودران شاسی بلنذ در منطقه خلیج سانفرانسیسکو، برنامه‌هایی برای یک خودروی کامل با قابلیت رانندگی خودکار دوباره آغاز شد، اما به نظر می‌رسد که ویژگی‌های رانندگی کاملا خودکار برای اولین محصول اپل در این حیطه، هنوز آماده نباشد.

تیم خودرو اپل همچنین چندین تغییر رهبری را پشت سر گذاشته است و در حال حاضر جان جیاناندریا، رییس هوش مصنوعی و یادگیری پروژه Apple Car را رهبری می‌کند و کوین لینچ هم که بخاطر کارش در اپل واچ شناخته می‌شود، بر روی این پروژه نظارت دارد.

در حالی که شایعات حاکی از آن بود که این خودرو می‌تواند به زودی در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، اکنون انتظار می‌رود که در بهترین حالت این محصول در سال ۲۰۲۶ آماده شود و اپل قصد دارد یک مدل مقرون به صرفه را با قیمت کمتر از صد هزار دلار عرضه کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)