خانهاخبار
موسسه آماری TrendForce: تولید گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال 2022 حدود 11 درصد کاهش داشته است

موسسه آماری TrendForce: تولید گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال 2022 حدود 11 درصد کاهش داشته است

از دلایل کاهش تولید جهانی گوشی‌های هوشمند می‌توان به اوضاع ناپایدار اقتصادی و کاهش تقاضای کاربران اشاره کرد.
۱۴۰۱/۹/۱۶

موسسه آماری و تحلیلی TrendForce در جدیدترین گزارش خود به بررسی شرایط بازار جهانی گوشی‌های هوشمند پرداخته است که در آن ادعا کرده است که تولید گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال 2022 روند کاهشی به خود گرفته است. به طور دقیق‌تر، در سه‌ماهه سوم سال 2022 میلادی که شامل بازه زمانی ماه ژوئیه تا سپتامبر می‌شود حدود 289 میلیون واحد گوشی هوشمند ساخته شده است. در مقایسه با سه‌ماهه سال پیش میلادی، میزان تولید حدود 0.9 درصد کاهش داشته است و البته به نسبت آمار سالانه نیز حدود 11 درصد افت داشته است.

image

به گفته این گزارش، کاهش تقاضای شدید کاربران باعث شده است که شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند به جای تولید محصولات جدید فروش دستگاه‌های باقی مانده در انبار خود را در اولویت قرار دهند. از دیگر دلایل ذکر شده کاهش تولید گوشی‌های هوشمند می‌توان به مشکلات و شرایط ناپایدار اقتصادی اشاره کرد.

image

در لیستی که موسسه آماری TrendForce از سهم جهانی برندهای برجسته از بازار گوشی‌های هوشمند به اشتراک گذاشته است، سامسونگ موفق شده است با تولید 64.2 میلیون واحد گوشی هوشمند و در اختیار داشتن 22.2 درصد از سهم بازار جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. شایان ذکر است که تولید گوشی‌های هوشمند سامسونگ در مقایسه با سه‌ماهه سوم سال گذشته میلادی حدود 3.9 درصد افزایش داشته است. البته این موسسه آماری ادعا کرده است که غول فناوری کره جنوبی در حال حاضر تولید محصولات جدید را کاهش داده است تا گوشی‌های موجود در انبار خود را به فروش برساند. در نتیجه، سامسونگ در سه‌ماهه چهارم سال 2022 با کاهش تولید روبه‌رو می‌شود.

image

غول فناوری آمریکایی یعنی اپل با قرارگیری در رده دوم نیز حدود 17.6 درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشته است و در مدت زمان مشابه حدود 50 میلیون واحد گوشی‌ هوشمند تولید کرده است. طبق اعلام رسمی TrendForce، در دوره سه‌ماهه اشاره شده شاهد گسترده‌ترین تولید گوشی‌های آیفون بودیم تا این برند بتواند خود را برای فروش در زمان تعطیلات آماده کند. در این راستا، انتظار می‌رود تولید گوشی‌های اپل در سه‌ماهه چهارم سال 2022 شدت بیشتری به خود گرفته باشد.

image

در رده‌های سوم تا پنجم نیز به ترتیب شرکت‌های برجسته چینی شامل شیائومی (همراه با برندهای ردمی، پوکو و بلک شارک) با سهم 13.1 درصدی، اوپو (همراه با برندهای ریلمی و وان پلاس) با سهم 11.6 درصدی و ویوو (همراه با برند IQOO) با سهم 8.5 درصدی قرار گرفته‌اند. موسسه TrendForce اعلام کرده است برندهای چینی قصد دارند در مقایسه با گذشته کمتر به فناوری‌های آمریکایی متکی باشند. به عنوان مثال، ویوو پردازنده سیگنال تصاویر اختصاصی خود را توسعه داده است و شیائومی تراشه شارژ مخصوص به خود را دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)