خانهاخبار
راهنمای خرید مک بوک کارکرده

راهنمای خرید مک بوک کارکرده

خرید لپ تاپ کارکرده یا همان دست دو ، همواره با چالش های زیادی همراه است. بسیاری از افراد بر این باورند که خرید لپ تاپ استوک گزینه خوبی نیست.
۱۴۰۱/۹/۱۶
image

 

خرید لپ تاپ کارکرده یا همان دست دو ، همواره با چالش های زیادی همراه است. بسیاری از افراد بر این باورند که خرید لپ تاپ استوک گزینه خوبی نیست. چرا که ممکن است هزینه های زیادی را بابت تعمیرات به شما تحمیل کند.ما در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل به بررسی مزایا و معایب خرید لپ تاپ استوک اپل از زبان متخصص سخت افزار مجموعه iFixit  بپردازیم.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

مک بوک کارکرده یا مک بوک نو

image

یکی از رایج ترین سوالاتی که همواره ذهن افراد را در هنگام انتخاب و خرید لپ تاپ درگیر میکند این است که خرید مک بوک نو بهتر است یا استوک.در پاسخ به این سوال باید گفت خرید لپ تاپ نو به مراتب بهترنسبت به خرید لپ تاپ های دست دوم و کارکرده میباشد.چرا که لپ تاپ ها به خصوص لپ تاپ های اپل مدام بروز میشوند و در هر سری از آن ها فناوری های سخت افزاری به روز تری استفاده شده است.با این حال اگر از بابت هزینه خرید مک بوک نو نگرانی ندارید،ما نیز به شما خرید دستگاه های کارکرده را توصیه نمیکنیم.

 

راهنمای خرید مک بوک دست دوم

بسیاری از افراد به دنبال خرید مک بوک کارکرده است،شاید مهم ترین دلیل این موضوع اختلاف قیمت بالا بین دستگاه های کارکرده و نو میباشد.اگر کمی زیرک باشید به سادگی میتوانید به این نتیجه برسید که با پرداخت هزینه ای کمتر میتوانید یک مک بوک نسبتا به روز را خریداری کنید.

 

مک بوک کارکرده برای چه افرادی مناسب است؟

به طور کلی بسیاری از شرکت ها،برنامه نویس ها و تدوین گرها به دنبال خرید مک بوک های دست دوم میباشند.همان طور که قبلا اشاره کردیم شما میتوانید با پرداخت هزینه ای به مراتب کمتر نسبت به یک مک بوک نو،صاحب یک لپ تاپ اپل کارکرده با کانفیگ ( سخت افزار) مشابه شوید.علاوه بر این ما در این مطلب به شما خواهیم آموخت تا چگونه خرید موفقی را تجربه کنید.

ظاهر مک بوک کارکرده

شاید برایتان جالب باشد، مک بوک ها جزء محدود لپ تاپ هایی هستند که فارغ از قدرت سخت افزاری آن ها،ظاهرشان نیز در فرایند قیمت گذاری تاثیر گذار است.
پس اگر قصد خرید مک بوک کارکرده را دارید به دنبال دستگاه هایی با ظاهر سالم باشید تا بعدها در فرایند فروش آن به مشکل برنخورید.

سلامت باتری

آنچه که بسیاری از کاربران در مورد مک بوک ها میدانند سلامت باتری مک بوک است.هرچند این موضوع فقط میتواند میزان استفاده کاربر از مک بوک را تا حدی زیاد مشخص کند.اما بدانید ملاک مطمئنی برای تصمیم گیری در فرایند خرید نیست.

همان طور که میدانید باتری لپ تاپ ها دارای طول عمر مشخصی هستند.این موضوع در مک بوک ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.اگر در مورد طول عمر باتری در مک بوک اطلاعات کافی ندارید،توصیه ما به شما مطالعه مقاله زیر است.

 

همه چیز درباره طول عمر باتری مک بوک (لایف سایکل باتری مک بوک را چگونه پیدا کنیم؟)

 

تست سلامت مک بوک

از آنجا که بیشتر کاربران اطلاعات کافی در مورد سخت افزار مک بوک و نحوه بررسی خرابی آن ها ندارند،پس توصیه ما به شما این است که تا حد ممکن مک بوک را چک کنید.ما در ادامه چند نمونه از پر کاربرد ترین تست ها را برایتان شرح میدهیم با این وجود میتوانید با استفاده از سرویس کارشناسی لپ تاپ مجموعه iFixit  به طور کامل مک بوک خود را قبل از خرید توسط کارشناسان خبره تست و درمورد مشکلات آن مطلع شوید

تست باتری  مک بوک

 مک بوک را برای مدت2 ساعت روشن بگذارید و میزان کم شدن باتری آن را به دقت بررسی کنید.سپس دستگاه را به شارژ وصل کنید و  چگونگی شارژ شدن آن را زیر نظر بگیرید.(دقت کنید نباید برنامه های سنگین را در این تست اجرا کنید)

 

تست سلامت سخت افزار مک بوک

برای بررسی عملکرد صحیح تمام قطعات چندین برنامه سنگین را به طور همزمان اجرا کنید و وضعیت سیستم را بررسی کنید.اگر دستگاه هنگ کرد و یا خاموش شد باید نسب به سلامت مک بوک شک کنید.

 

تست سلامت ظاهری،پورت ها و کیبورد مک بوک

دستگاه را به خوبی با دستمال پاک کنید.تمام پورت های ورودی دستگاه را چک کنید.عملکرد دکمه های کیبورد،ترک پد مک بوک و تاچ بار آن را بررسی کنید.

 

قیمت مک بوک دست دوم

برای کسب اطلاع درمورد قیمت مک بوک دست دوم،میتوانید به از سرویس تخمین قیمت لپ تاپ iFixit  استفاده کنید.سرویس تخمین قیمت لپ تاپ کارکرده به شما کمک میکند تا خریدی مطمئن و ایمنی را تجربه کنید.

 

بهترین جا برای خرید مک بوک دست دوم

بسیاری از کاربران از طریق وب سایت های درج آگهی همچون دیوار،شیپور و... به دنبال خرید مک بوک دست دوم هستند.هرچند در برخی موارد گزینه های خوبی برای خرید در این وب سایت ها نیز یافت میشود،اما واقعیت این است که در بسیاری از موارد کاربران دستگاه های معیوب را خریداری میکنند و بعد از گذشت چند ماه متوجه این موضوع میشوند.

اما راه حل چیست؟

امروزه خرید لوازم برقی همچون موبایل،لپ تاپ،تبلت و... با توجه به افزایش قیمت دلار باید با دقت بالایی صورت بگیرد.چرا که خرابی مک بوک ها و هزینه تعمیرات مک بوک در بسیاری از موارد شاید با قیمت خود دستگاه نیز برابری کند.پس توصیه ما به شما استفاده از سرویس کارشناسی لپ تاپ و یا خرید از جای مطمئن میباشد

 

خرید مک بوک دست دوم با ضمانت

image

مجموعه iFixit  بعد از راه اندازی سرویس کارشناسی لپ تاپ،حالا پس از گذشت یک ماه اقدام به خرید و فروش مک بوک دست دوم به همراه ضمانت کرده است.
کاربرانی که قصد خرید مک بوک استوک را دارند میتوانند 

با مراجعه به آدرس اینترنتی  https://shop.ifixit.ir/p-cat/stock-laptop/apple-laptop/ لیست کاملی از مک بوک های کارکرده را مشاهده کنند.
تمام مک بوک ها توسط کارشناسان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و دارای ضمانت و مهلت تست نیز میباشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)