خانهاخبار
رویای آیفون آمریکایی: شرکت TSMC چهل میلیارد دلار برای تولید تراشه‌ در ایالت آریزونا سرمایه‌گذاری می‌کند!

رویای آیفون آمریکایی: شرکت TSMC چهل میلیارد دلار برای تولید تراشه‌ در ایالت آریزونا سرمایه‌گذاری می‌کند!

مدیرعامل برند اپل همراه با مقام ریاست جمهوری ایالات متحده رسما خبر از ساخت یک کارخانه تراشه‌سازی در خاک آمریکا را دادند.
۱۴۰۱/۹/۱۶

دیروز مدیر عامل برند اپل یعنی تیم کوک به همراه رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن، در یک نشست خبری که به صورت تلویزیونی پخش شد شرکت کرد و خبر از گسترش روابط غول فناوری آمریکایی با شرکت تراشه‌سازی TSMC داد. شایان ذکر است محل برگزاری این نشست خبری همان مکانی است که شرکت TSMC در آن در حال ساخت یک شرکت تراشه‌سازی است که از سال 2024 فعالیت خود را آغاز می‌کند. این کارخانه جدید قرار است تراشه‌های اپل سیلیکون را توسعه دهد و در اختیار اپل قرار دهد.

image

در سال 2021 شرکت TSMC اعلام کرد که این برند برجسته تراشه‌سازی قرار است حدود 12 میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه تراشه‌سازی سرمایه‌گذاری کند. حالا در طی رویداد دیروز، TSMC اذعان کرد که مبلغ این سرمایه‌گذاری به حدود 40 میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد که برای ساخت یک کارخانه دیگر برای تولید تراشه‌های 3 نانومتری اختصاص داده خواهد شد. این کارخانه جدید در سال 2026 فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. اولین کارخانه TSMC نیز همانطور که اشاره شد از سال 2024 شروع به کار می‌کند و برای تولید تراشه‌های 4 نانومتری اختصاص خواهد یافت.

image

در نهایت باید اشاره کرد که رئیس جمهموری آمریکا ادعا کرد که کارخانه جدید تراشه‌سازی آریزونا هزاران فرصت شغلی سازنده و با فناوری بالا را برای مردم ساکن در آریزونا ایجا کرد که به رشد بیشتر این ایالت کمک شایانی خواهد کرد. تیم کوک نیز اعلام کرد که تراشه بسیاری از محصولات اپل در کارخانه فونیکس ایالت آریزونا تولید خواهد شد و به لطف سختکوشی بسیاری از افراد دخیل در این موضوع، سخت‌افزار به کار رفته در این محصولات با برچسب تولید شده در آمریکا همراه خواهند بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)