خانهاخبار
پیکسل فولد با شناسه مدل Felix در پایگاه اطلاعاتی گیک‌بنچ لیست شد

پیکسل فولد با شناسه مدل Felix در پایگاه اطلاعاتی گیک‌بنچ لیست شد

اولین گوشی تاشو گوگل به تراشه تنسور G2 مجهز خواهد بود.
۱۴۰۱/۹/۱۵

گزارش‌های زیادی ادعا کرده‌اند که اولین گوشی تاشو برند گوگل با شناسه مدل Felix همراه خواهد بود و احتمالا پیکسل فولد نام خواهد داشت. به علاوه، قبلا گزارش شده بود که گوگل توسعه گوشی تاشو خود از دو سال پیش آغاز کرده است و در حال حاضر این گوشی در حال گذارندن مراحل ساخت است. در این راستا، ماه گذشته رندرهای جدیدی از پیکسل فولد در دسترس قرار گرفت که طراحی آن را نشان می‌داد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، گوشی تاشو پیکسل فولد در لیست بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفت و بخشی از مشخصات فنی آن فاش شد.

طبق این گزارش، گوشی پیکسل فولد با شناسه مدل Felix در پایگاه اطلاعاتی پلتفرم گیک‌بنچ دیده شده است. براساس آنچه در لیست گیک‌بنچ ذکر شده است، پیکسل فولد به تراشه تنسور G2 مجهز خواهد بود. شایان ذکر است که این تراشه همان سخت‌افزار به کار رفته در سری پرچمدار پیکسل 7 است. به طور کلی، تراشه تنسور G2 از دو هسته پردازشی قدرتمند با فرکانس 2.85 گیگاهرتز، دو هسته میانی با فرکانس 2.35 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف با فرکانس 1.87 گیگاهرتز بهره می‌برد.

image

 پیکسل فولد با تراشه تنسور G2 در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته موفق به کسب امتیازهای 1047 و 3257 شده است که امتیازهای چندان بالایی محسب نمی‌شود ولی می‌دانیم که تراشه اختصاصی گوگل با تمرکز ویژه بر پردازش‌های هوش مصنوعی و بهینه‌سازی‌های تصویربردای توسعه داده شده است و عملکرد سخت‌افزاری فوق‌سریع از نقاط قوت آن محسوب نمی‌شود. البته به نظر می‌رسد پیکسل فولد قرار گرفته در لیست گیک‌بنچ احتمالا یک نمونه اولیه است و نسخه نهایی آن به حساب نمی‌آید. در نتیجه، نمی‌توان به نتیجه نهایی آن به طور کامل استناد کرد.

از دیگر مشخصات فنی پیکسل فولد که در لیست گیک‌بنچ ذکر شده است می‌توان به حافظه رم 12 گیگابایتی و پشتیبانی از اندروید 13 اشاره کرد. شایعات قبلی اذعان کرده‌اند که نمایشگر داخلی پیکسل فولد توسط سامسونگ ساخته خواهد شد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی، روشنایی حداکثری 1200 نیتی و رزولوشن تصویر 2208 در 1840 پشتیبانی خواهد کرد.

image

 گوشی پیکسل فولد از طراحی مشابه گلکسی زد فولد 4 بهره خواهد برد که نمایشگر خارجی آن میزبان ناچ حفره دوربین سلفی است. نمایشگر داخلی این گوشی تاشو نیز از حاشیه‌های زیادی برخوردار است. پنل پشتی پیکسل فولد نیز میزبان سه سنسور و فلاش LED است که به مانند سری پیکسل 7 در نوار فلزی مشکی‌رنگ جای گرفته است. در بخش بالا و پایین بدنه این گوشی نیز دریچه اسپیکر قرار گرفته است در حالی که سمت راست بدنه میزبان کلید فیزیکی پاور با سنسور اثر انگشت است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)