خانهاخبار
اندروید تی وی 13 به طور رسمی منتشر شد

اندروید تی وی 13 به طور رسمی منتشر شد

به تازگی شاهد انتشار سیستم عامل اندروید تی وی 13 برای تلویزیون‌های هوشمند اندرویدی هستیم.
۱۴۰۱/۹/۱۳

سیستم عامل اندروید تی وی 13 سرانجام به طور رسمی منتشر شد. البته، این امر بدین معنا نیست که امکان دریافت آن در آینده نزدیک وجود داشته و این آپدیت بیشتر برای توسعه دهندگان منتشر شده است. وضعیت انتشار آپدیت‌ها برای سیستم عامل اندروید تی وی، اصلا به سرعت نسخه معمولی اندروید نبوده و حتی دستگاه‌های کروم‌کست گوگل نیز مدتی پیش آپدیت اندروید تی وی 12 را دریافت کردند.

image

 

بیشتر تغییرات صورت گرفته در این نسخه، در پشت صحنه و برای توسعه دهندگان بوده و رابط کاربری این سیستم عامل تغییرات چندانی نکرده است. در این نسخه از اندروید تی وی، امکان انتخاب رزولوشن و نرخ نوسازی برای سورس‌های HDMI اضافه شده و مدیریت مصرف انرژی در این سیستم عامل نیز بهبود یافته است.

API جدید به کار رفته در اندروید تی وی 13 برای کیبورد‌ها، امکان انتخاب چینش‌های متفاوت برای کیبورد‌های فیزیکی را فراهم می‌کند. تغییراتی را نیز در بخش پشتیبانی از کنترلر‌ها و کیبورد‌ها شاهد هستیم که به نظر می‌آید برای توسعه دهندگان بازی تعبیه شده باشند. بخش حریم شخصی کاربران و دسترسی‌ها نیز بهبود یافته و تنظیمات جدیدی برای دسترسی دستیار گوگل به میکروفون به چشم می‌خورند.

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ احتمال انتشار آپدیت اندروید تی وی 13 برای تلویزیون‌ها و اندروید باکس‌ها در آینده نزدیک، چندان بالا نیست. اما اگر یک توسعه دهنده هستید؛ می‌توانید تا از این نسخه اندروید تی وی روی کیت توسعه دهندگی ADT-3 یا امیولیتور اندروید تی وی خود استفاده کنید.

image

 

درباره تغییرات صورت گرفته در این نسخه از سیستم عامل اندروید تی وی چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)