خانهاخبار
یک محصول اپلی دیگر به لیست محصولاتی که جان انسان‌ها را نجات می‌دهد اضافه شده است!

یک محصول اپلی دیگر به لیست محصولاتی که جان انسان‌ها را نجات می‌دهد اضافه شده است!

اپل با ویژگی جدیدی که در سری آیفون ۱۴ عرضه کرده، حالا ابزار دیگری را در اختیار افراد قرار داده تا در مواقع حیاتی به یاری آنها بیاید.
۱۴۰۱/۹/۱۲

با عرضه iOS 16.1 اپل ویژگی تماس اظطراری از طریق ماهواره را ارایه کرد که برای دارندگان آیفون ۱۴ این امکان فراهم می‌شد تا در مواقعی که شبکه تلفن همراه یا وای فای در دسترس نیست، با استفاده از اتصال ماهواره‌ای با خدمات اضطراری تماس بگیرند. حالا امروز خبری منتشر شده که به نظر می‌رسد اولین فرد نجات یافته توسط این قابلیت، مردی از ایالت آلاسکا در آمریکا بوده است.

در ساعات اولیه صبح روز اول دسامبر (۱۰ آذر)، نیروهای ایالت آلاسکا هشداری دریافت کردند مبنی بر اینکه مردی که به وسیله خودرو خود در یک جاده برفی در حرکت بوده، سرگردان شده و در راه گیر کرده است. این مرد در یک مکان بسیار سرد و دور افتاده و بدون در دسترس بودن آنتن گوشی و با استفاده از ویژگی تماس ماهواره‌ای بر روی آیفون ۱۴ خود، موفق شده بود تا با افراد در مرکز کمک‌های اضطراری ارتباط برقرار کند و آنها را از وضعیت خود آگاه سازد.

image

 

پس از این تماس مرکز واکنش اضطراری اپل با هماهنگی تیم‌های جستجو و نجات محلی در منطقه شمال غرب قطب شمال، جستجوگران داوطلب را به مختصات GPS که با استفاده از ویژگی جدید اپل به آنها ارسال شده بود، فرستادند.

در نهایت این مرد با موفقیت نجات پیدا کرد و آسیب خاصی ندید. منطقه‌ای که او در آن قرار داشت، دورافتاده و در حاشیه مکانی است که اتصال ماهواره‌ای در دسترس است. اپل می‌گوید که اتصال ماهواره‌ای ممکن است در مکان‌های بالاتر از عرض جغرافیایی ۶۲ درجه مانند مناطق شمالی کانادا و آلاسکا، کار نکند، این در حالی است که مکانی که این اتفاق رخ داد در نزدیکی منطقه‌ای با عرض جغرافیایی ۶۹ درجه بوده است.

نیروهای امدادی که به کمک این مرد رفته‌اند، بسیار تحت تاثیر دقت و کامل بودن اطلاعات موجود در هشدار اولیه‌ای قرار گرفته بودند که توسط اپل فرستاده شده بوده است؛ در زمان فعال کردن این ویژگی جدید، چندین سوال از شما پرسیده می شود که برای بالا بردن دقت و تسریع ماموریت‌های نجات جان افراد طراحی شده است و حالا مشخص است که کارایی این سوال‌ها چه بوده است.

ویژگی تماس ماهواره‌ای اضطراری، برای همه کاربران آیفون ۱۴ در دسترس است و در مواقع ضروری که دسترسی به وای فای و شبکه تلفن همراه وجود ندارد، می‌توان آن را فعال کرد. استفاده از این ویژگی به مدت دو سال رایگان است و اپل هنوز جزییاتی در مورد هزینه آن در آینده ارایه نکرده است.

لازم به ذکر است که ویژگی تماس اضطراری از طریق ماهواره، در حال حاضر در آمریکای شمالی در دسترس است و به زودی به فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا نیز گسترش خواهد یافت؛ اما اپل برنامه دارد تا در آینده در کشورهای بیشتری آن را عرضه کند، هرچند که این موضوع زمان‌بر خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)