خانهاخبار
نرم‌افزار هدست هوشمند اپل xrOS نام خواهد داشت

نرم‌افزار هدست هوشمند اپل xrOS نام خواهد داشت

هدست واقعیت مجازی / افزوده اپل احتمالا نیمه اول سال 2023 از راه خواهد رسید.
۱۴۰۱/۹/۱۲

در طی چند سال گذشته، اپل در حال توسعه و ساخت اولین هدست واقعیت ترکیبی (واقعیت مجازی و واقعیت افزوده) خود بوده است که براساس گزارش‌های قبلی، احتمالا تا چند ماه آینده معرفی و عرضه خواهد شد. در این راستا، برخی از شایعات ادعا کرده‌اند که این هدست هوشمند با سیستم عامل اختصاصی خود همراه خواهد بود. حالا براساس گزارشی جدید، نام سیستم عامل اختصاصی هدست هوشمند کوپرتینونشین‌ها xrOS خواهد بود که در واقع به قابلیت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی آن اشاره دارد.

image

 

این گزارش که توسط وبسایت خبری بلومبرگ و تحلیلگر برجسته محصولات اپل یعنی مارک گرمن به اشتراک گذاشته شده است ادعا می‌کند سیستم عامل هدست واقعیت ترکیبی اپل xrOS نام خواهد داشت در حالی که گزارش‌های قبلی اذعان کرده بودند این هدست به سیستم عاملی به نام RealityOS مجهز خواهد بود. به علاوه، انتظار می‌رود هدست واقعیت ترکیبی اپل به مانند اپل تی‌وی و اپل واچ از فروشگاه برنامه‌های اختصاصی خود بهره ببرد.

اگر شایعات پیرامون هدست هوشمند اپل درست باشد، این هدست جدید به مانند هدست HoloLens مایکروسافت یک دستگاه واقعیت ترکیبی خواهد بود که از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پشتیبانی خواهد کرد. در واقع، کلمه XR مخفف شده عبارت Extended Reality است که به معنای واقعیت توسعه‌یافته است و به پشتیبانی از واقعیت افزوده / مجازی اشاره دارد.

image

شایان ذکر است که اپل برخی از برنامه‌های نرم‌افزاری خود مانند برنامه‌های Maps و Messenger را برای استفاده در این هدست هوشمند بهینه و بازطراحی کرده است ولی گزارش شده است غول فناوری آمریکایی در حال توسعه یک کیت توسعه نرم‌افزاری دیگر است که به توسعه‌دهندگان شخص ثالث امکان ساخت برنامه برای این پلتفرم جدید را می‌دهد. زمان رونمایی هدست واقعیت ترکیبی اپل هنوز مشخص نشده است ولی برخی از گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که این محصول موردانتظار نیمه اول سال 2023 میلای رونمایی خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)