خانهاخبار
چیپست‌های ۴ نانومتری اپل در کشور آمریکا تولید خواهند شد!

چیپست‌های ۴ نانومتری اپل در کشور آمریکا تولید خواهند شد!

پس از انتشار خبر‌هایی مبنی بر احتمال تولید چیپست‌های ۳ نانومتری آیفون در خاک آمریکا، اکنون به نظر می‌رسد که چیپست‌های ۴ نانومتری این شرکت نیز قرار است تا در این کشور تولید شوند.
۱۴۰۱/۹/۱۰

اینطور که به نظر می‌رسد؛ رویای تولید یک آیفون کاملا آمریکایی در حال تحقق یافتن است. به تازگی، آقای «مارک گرمن» از خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده که TSMC قصد تولید چیپست‌های ۴ نانومتری اپل برای مک‌ها، آیپد‌ها، آیفون‌ها و سایر محصولات این شرکت را در یک کارخانه ۱۲ میلیارد دلاری در ایالت آریزونا واقع در کشور آمریکا را دارد. چندی پیش، خبری در ارتباط با تولید چیپست‌های ۳ نانومتری اپل توسط TMSC در خاک آمریکا نیز منتشر شد.

image

 

این کارخانه در دست ساخت بوده و احتمالا از سال ۲۰۲۴ شروع به کار خواهد کرد. این امر، بدین معناست که احتمالا نسل بعدی آیفون‌ها و آیپدها دارای چیپست‌هایی خواهند بود که در کشور آمریکا تولید شده است. به گفته آقای «گرمن»، TSMC ابتدا قصد داشته تا در این کارخانه چیپست‌های ۵ نانومتری را تولید کند؛ اما تقاضا برای چیپست‌های رده بالا در این کشور بیشتر بوده است.

«مارک گرمن» در این رابطه چنین نوشته است:

«مقامات TSMC پیش‌تر اعلام کرده بودند که پس از شروع رسمی کار در کارخانه آریزونا، آنها ۲۰٫۰۰۰ چیپست در ماه را تولید خواهند کرد و احتمال افزایش میزان تولید نیز وجود دارد. اپل قرار است تا حدود یک سوم چیپست‌های تولیدی را دریافت کند.

اپل و سایر شرکت‌های تکنولوژی، برای ساخت چیپست‌های خود به TSMC اتکای فراوانی دارند و احداث این کارخانه، کار آنها برای تامین چیپست‌های خود در خاک آمریکا را آسان‌تر می‌کند. «تیم کوک»، مدیر عامل اپل نیز به کارمندان خود اعلام کرده که شرکت قصد تهیه چیپست از کارخانه TSMC در آریزونا را دارد.»

image

 

البته، لازم به ذکر است که این امر هنوز به طور رسمی تایید نشده و احتمالا باید تا سه‌شنبه هفته آینده برای تایید آن صبر کنیم. در این روز قرار است تا جلسه‌ای بین «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، «جینا ریموندو» وزیر بازرگانی و «تیم کوک» مدیر عامل اپل در شهر فینیکس ایالت آریزونا برگزار شود. در این جلسه، مدیر عامل AMD یعنی «لیزا سو» و بنیان‌گذار و مدیر عامل انویدیا یعنی «جنسن هوانگ» نیز حضور خواهند داشت.

TSMC قرار است تا برنامه‌های خود برای دو سال آینده را اعلام کرده که یکی از آنها، احداث کارخانه‌ای دیگر برای تولید چیپست‌های پیشرفته‌تر ۳ نانومتری جهت استفاده در گجت‌های آینده است.

image

 

درباره تولید چیپست‌های اپل در کشور آمریکا چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)