خانهاخبار
امتیازهای گیگ بنچ تراشه جدید M2 Max اپل به بیرون درز کرد!

امتیازهای گیگ بنچ تراشه جدید M2 Max اپل به بیرون درز کرد!

به تازگی نمرات گیگ بنچ تراشه مورد انتظار M2 Max اپل افشا شده است که نشان از بهبودهای نسبی در مقایسه با نسل قبلی خود دارد.
۱۴۰۱/۹/۹

به تازگی امتیازهای گیگ بنچ که گفته می‌شود متعلق به تراشه آینده «M2 Max» اپل است، به بیرون درز کرده است که از روی آنها می‌توان نگاهی دقیق‌تر به سطوح عملکرد و جزییات خاص این پردازنده سیلیکونی اپل که قرار است در آینده معرفی شود، داشت.

این نتایج که برای اولین بار در توییتر مشاهده شده، مربوط به پیکربندی یک مک با تراشه M2 Max با پردازنده ۱۲ هسته‌ای و ۹۶ گیگابایت حافظه رم است. این مک لیست شده دارای یک شناسه «Mac 14,6» است که می‌تواند از مک بوک پروهای آینده یا مک استودیو نسل بعدی باشد. اپل حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه را در مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی فعلی ارایه می‌دهد، در حالی که می‌توان مک استودیو را با حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه به همراه پردازنده M1 Ultra پیکربندی کرد.

image

 

بر اساس این آزمایش، تراشه M2 Max امتیاز ۱۸۵۳ را در تک هسته‌ای و ۱۳۸۵۵ را در چند هسته‌ای به دست آورده است. برای مقایسه باید گفت که تراشه M1 Max در مک استودیو امتیاز تک هسته‌ای ۱۷۵۵ و چند هسته‌ای ۱۲۳۳۳ را کسب کرده بود. اگر نتایج تراشه جدید M2 Max دقیق باشد، افزایش عملکرد برای این پردازنده نسبت به نسل قبلی خود به طور نسبی کم خواهد بود که البته موضوعی است که قابل پیش بینی هم بود.

تراشه M2 که در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد) معرفی شد، بر اساس نسخه بهبود یافته فرآیند ۵ نانومتری شرکت TSMC است. اما اینکه تراشه‌های M2 Pro  و M2 Max با چه فرآیندی ساخته خواهند شد، هنوز موضوعی نامشخص است. در حالی که آنها می‌توانند همان فرآیند ۵ نانومتری پیشرفته استاندارد M2 را داشته باشند، شایعاتی نیز وجود دارد که حکایت از استفاده اپل از فرآیند ۳ نانومتری برای عملکرد و بهره‌وری انرژی بیشتر برای این تراشه‌ها دارد.

با توجه به نتایج مذکور، این تراشه بر روی یک مک با سیستم عامل macOS Ventura 13.2 تست شده است که هنوز وارد فاز آزمایشی توسعه دهندگان یا عمومی نشده است، اما به صورت داخلی در اپل در حال کار است. شایعه شده است که جدیدترین مک بوک پروها قرار است با تراشه M2 Max با سایزهای ۱۴ و ۱۶ اینچی بروزرسانی شوند و مک استودیو جدید نیز در سال آینده عرضه خواهد شد. پیش‌تر شایعه شده بود که مک بوک پروهای به روز شده در بازه زمانی اکتبر تا نوامبر (مهر تا آبان) عرضه خواهند شد، اما اکنون انتظار می‌رود در اوایل سال ۲۰۲۳ شاهد معرفی این محصولات باشیم.

اپل چندین مدل مک را برای سال ۲۰۲۳ در دست توسعه دارد، که از جمله این دستگاه‌ها مک بوک پروهای جدید، آیمک به روز شده و مک پرو با تراشه اختصاصی اپل خواهد بود که مدت‌ها است در مورد آن می‌شنویم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)