خانهاخبار
وان پلاس قول انتشار چهار آپدیت اصلی اندروید و پنج سال آپدیت‌های امنیتی برای برخی از محصولات خود را داد

وان پلاس قول انتشار چهار آپدیت اصلی اندروید و پنج سال آپدیت‌های امنیتی برای برخی از محصولات خود را داد

شرکت وان پلاس اخیرا قول انتشار چهار آپدیت اصلی سیستم عامل اندروید و پنج سال آپدیت‌های امنیتی برای برخی از محصولات خود را داده است.
۱۴۰۱/۹/۹

در این روز‌ها که دیگر شاهد نوآوری چندانی در گوشی‌های هوشمند نیستیم؛ محتمل است که کاربران نیز گوشی‌های خود را به مدت بیشتری نگه داشته و آنها را دیرتر آپگرید کنند. شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی نیز اخیرا در حال بهبود پشتیبانی نرم افزاری از محصولات خود بوده و به لطف سیاست‌های اخیر سامسونگ، روز به روز سازندگان بیشتری قول پشتیبانی طولانی‌تر از محصولات خود را می‌دهند.

image

 

شرکت وان پلاس نیز اخیرا در شهر لندن اعلام کرده که قصد دارد تا از سال ۲۰۲۳، عرضه چهار آپدیت اصلی سیستم عامل اندروید و تا پنج سال آپدیت‌های امنیتی را برای برخی از محصولات خود آغاز کند. متاسفانه، این شرکت به صورت دقیق به مدل‌هایی که این آپدیت‌ها را دریافت خواهند کرد؛ اشاره‌ای نکرده است. البته، می‌توان حدس زد که حداقل پرچمداران وان پلاس از این سیاست آپدیت جدید بهره‌مند خواهند شد.

آقای «گری چن»، مدیر بخش رابط کاربری وان پلاس و اوپو نیز اعلام کرده که آپدیت‌های امنیتی، هر دو ماه یکبار در دسترس گوشی‌های ذکر شده قرار خواهند گرفت. وی اما اشاره‌ای به زمان انتشار آپدیت‌های اصلی اندروید روی این گوشی‌ها نکرد. با اعمال این سیاست، وان پلاس در زمینه مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری از گوشی‌ها، حتی از گوگل نیز پیشی گرفته و در کنار سامسونگ قرار می‌گیرد.

گوگل تنها سه آپدیت اصلی اندروید را در کنار پنج سال آپدیت‌های امنیتی در اختیار کاربران گوشی‌های پیکسل خود قرار می‌دهد که با سیاست اصلی این شرکت جهت تبدیل پیکسل به یک «آیفون اندرویدی» در تضاد است. گوشی‌های شرکت اوپو نیز که مالک وان پلاس است؛ سه آپدیت اصلی اندروید و تا چهار سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کنند. به همین دلیل، بعید نیست که در آینده نزدیک شاهد اعمال سیاست مشابهی از سوی اوپو نیز باشیم.

image

 

البته، لازم به ذکر بوده که با وجود جنبه‌های مثبت این امر، وان پلاس شفافیت چندانی در مورد سیاست آپدیت جدید خود نداشته است. این شرکت هنوز لیست محصولاتی که این آپدیت‌ها را دریافت می‌کنند، اعلام نکرده و هنوز مشخص نیست که انتشار آپدیت‌های ذکر شده برای گوشی‌های وان پلاس چقدر به طول می‌انجامد. آپدیت‌های امنیتی نیز هر دو ماه یکبار برای این محصولات منتشر شده و ممکن است که در میان این بازه، گوشی کاربران در معرض ضعف‌های امنیتی قرار بگیرد.

در هر صورت، این خبر خوبی برای کاربران وان پلاس و محصولات این شرکت محسوب می‌شود. امیدواریم که این شرکت در آینده نزدیک، لیست محصولاتی که این آپدیت‌ها را دریافت خواهند کرد را نیز اعلام کند. البته، بعید نیست که این سیاست تنها شامل حال گوشی‌های جدید این شرکت، مانند پرچمدار بعدی آنها یا همان سری وان پلاس 11 بشود.

image

 

درباره افزایش مدت پشتیبانی شرکت وان پلاس از گوشی‌های خود چه می‌اندیشید؟ آیا این شرکت خواهد توانست تا با اعمال سیاست‌هایی از این قبیل، محبوبیت سابق خود را مجددا به دست آورد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)