خانهاخبار
آمار همچنان خبر از پیشتازی اپل واچ در بازار ساعت‌های هوشمند را می‌دهند

آمار همچنان خبر از پیشتازی اپل واچ در بازار ساعت‌های هوشمند را می‌دهند

گروه «کانترپوینت ریسرچ» اخیرا آمار فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده و بیش از نیمی از ساعت‌های هوشمند فروخته شده در این بازه، متعلق به شرکت اپل بوده‌اند.
۱۴۰۱/۹/۹

در سال‌های اخیر، بازار ساعت‌های هوشمند تغییرات فراوانی کرده و دیگر در این بخش، تنها شاهد ساعت‌های هوشمند رده بالا با سیستم عامل‌های حقیقی و قیمت بالا نیستیم. ساعت‌های هوشمند مقرون به صرفه که اخیرا محبوبیت بسیاری را کسب کرده‌اند؛ کاربردی محدود‌تر از گزینه‌های رده بالا داشته و صرفا برای ردگیری فعالیت‌های ورزشی و سلامت کاربر استفاده می‌شوند.

image

 

گروه آماری «کانترپوینت ریسرچ»، اخیرا فروش ساعت‌های هوشمند رده بالا و مقرون به صرفه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده و در این آمار، همچنان شاهد پیشتازی مطلق اپل در بازار ساعت‌های هوشمند هستیم. حدود ۵۰.۶ درصد ساعت‌های هوشمند رده بالا یا «HLOS» (High-Level Operating System) فروخته شده در فصل سوم سال جاری، متعلق به شرکت اپل بوده‌اند.

با توجه به اینکه گروه «کانترپوینت ریسرچ» صرفا فروش ساعت‌های هوشمند رده بالا را با یکدیگر مقایسه کرده است؛ شاهد رقابت اپل با برند‌هایی چون سامسونگ، هواوی، گارمین، فیت‌بیت و فسیل هستیم و دیگر خبری از رقبایی چون نویز، فایر-بولت، بوت یا شیائومی که بیشتر روی محصولات مقرون به صرفه تمرکز دارند؛ در این میان نیست.

image

 

میزان موفقیت اپل واچ در این بازار، به حدی بوده که حتی اگر سهم تمامی رقبای اپل را با یکدیگر جمع بزنید؛ عدد به دست آمده باز هم به سهم ۵۰.۶ درصدی اپل از بازار ساعت‌های هوشمند نخواهد رسید! کوپرتینویی‌ها در سال جاری دو ساعت هوشمند رده بالای جدید با نام‌های اپل واچ سری 8 و اپل واچ الترا را روانه بازار کرده‌اند.

اپل بیشتر موفقیت خود در بخش ساعت‌های هوشمند در سال جاری را مدیون فروش خوب اپل واچ سری 8 بوده است. نکته عجیب دیگری که در این میان دیده می‌شود؛ این بوده که با توجه به رشد فروش ساعت‌های هوشمند اپل به میزان ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته، این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری سهم بیشتر ۵۴ درصدی را از این بازار در دست داشت.

image

 

در سوی دیگر، شرکت سامسونگ نیز به لطف عرضه مدل‌های جدید گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو، موفق شده تا میزان فروش و سهم خود از بازار ساعت‌های هوشمند رده بالا را افزایش داده و به ۲۲.۳ درصد برساند. البته، چنین آماری برای به چالش کشیدن تاج و تخت اپل در این بازار اصلا کافی نیست؛ اما سامسونگ را در موقعیتی بهتر نسبت به رقبایی چون امیزفیت، هواوی یا گارمین قرار می‌دهد.

اگر بخواهیم فروش ساعت‌های هوشمندی که با سیستم عامل‌هایی سبک‌تر از WatchOS اپل یا Wear OS گوگل عرضه می‌شوند را نیز در این آمار لحاظ کنیم؛ هواوی مقام چهارم را از دست داده و برند نه چندان آشنایی به نام نویز جای آن را به خود اختصاص می‌دهد. نویز شرکتی واقع در کشور هند بوده و محصولات آن عمدتا محدود به بازار همین کشور هستند.

اینطور که به نظر می‌رسد؛ ساعت‌های هوشمند در کشور هند از موفقیت بسیاری برخوردار بوده و برند‌هایی که به تولید ساعت‌های هوشمند با سیستم عامل‌های سبک و قیمت پایین می‌پردازند، به فروش چشمگیری دست یافته‌اند. بازار ساعت‌های هوشمند به صورت سالانه، با رشدی ۳۰ درصدی مواجه شده و کشور هند نیز در امسال به بزرگترین بازار برای این ساعت‌های هوشمند تبدیل گشته و آمریکا را پشت سر گذاشته است. این امر، موجب نگرانی شرکت‌هایی چون سامسونگ و گارمین شده که در بازار این کشور، از محبوبیت چندانی برخوردار نیستند.

image

 

همچنین لازم به ذکر است که آمار فروش نه چندان بالای برندی چون گارمین، نشانگر عدم موفقیت ساعت‌های هوشمند این شرکت نیستند؛ زیرا میانگین قیمت ساعت‌های هوشمند این شرکت حتی از اپل نیز بالاتر بوده و به ۳۶۵ دلار می‌رسد! به همین دلیل، نمی‌توان از سود‌آور بودن این بازار برای برندی چون گارمین نیز غافل ماند.

درباره وضعیت فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی چه می‌اندیشید؟ آیا اپل در سال‌های پیش رو نیز وضعیت خود را حفظ کرده یا سرانجام توسط برند دیگری کنار زده خواهد شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)