خانهاخبار
خالق Gran Turismo‌ به احتمال عرضه این سری روی پی سی اشاره ‌کرد!

خالق Gran Turismo‌ به احتمال عرضه این سری روی پی سی اشاره ‌کرد!

اخیرا خالق سری بازی‌های محبوب رانندگی Gran Turismo، اشاراتی به احتمال عرضه نسخه جدید این بازی انحصاری بر روی پی سی داشته است.
۱۴۰۱/۹/۸

سری بازی‌های رانندگی Gran Turismo، در بین عناوین محبوب شبیه‌سازی رانندگی بوده و از زمان کنسول پلی استیشن 1، شاهد انتشار عناوین این سری هستیم. به گفته خبرگزاری PC Gamer، خالق این سری یعنی آقای «کازونوری یاماوچی»، از احتمال عرضه بازی‌های این سری روی پی سی گفته است. البته، وی به این امر اشاره کرده که عرضه نسخه پی سی از بازی‌های این سری انحصاری پلی استیشن، تنها در شرایطی امکان پذیر است که یک پورت بی نقص از آن انجام شود.

image

 

آقای «یاماوچی» در این مورد چنین می‌گوید:

«بازی‌های Gran Turismo عناوینی بسیار پیچیده و بهینه سازی شده هستند و در واقع، پلتفرم‌های چندانی وجود نداشته که توان اجرای این بازی با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه را داشته باشند. به همین دلیل، تنها راه ما این است که پلتفرم‌های خاصی را برای اجرای آن مشخص کنیم. مسلما، این امر آسانی نیست؛ ولی ما در حال بررسی آن هستیم.»

image

 

از سال ۲۰۲۰، بسیاری از عناوین انحصاری پلی استیشن بر روی پلتفرم پی سی نیز عرضه شده‌اند که از بین محبوب‌ترین آنها، می‌شود به بازی‌های Horizon Zero Dawn‌ و God of War اشاره کرد. همچنین با توجه به فایل‌هایی که از دیتای نسخه پی سی بازی Marvel’s Spider-Man Remastered به دست آمده‌اند؛ سونی قصد ادامه عرضه بازی‌های انحصاری خود بر روی پی سی و حتی انتشار لانچر اختصاصی خود برای آنها را دارد.

جدیدترین نسخه در سری Gran Turismo یا همان Gran Turismo 7، توانست با واکنش‌های نسبتا خوبی از سوی منتقدین و کاربران روبرو شود. اکثر کاربران، گرافیک و حس رانندگی در این عنوان را مورد تحسین قرار داده‌اند؛ اما سیاست‌های این استودیو جهت خرید‌های درون برنامه‌ای در این بازی و قیمت بسیار بالای خودرو‌ها، موج انتقاداتی را نیز برانگیخت.

 

در عین ناباوری، به نظر می‌رسد که یک فیلم نیز با الهام از این سری در دست ساخت بوده و در سال ۲۰۲۳، شاهد انتشار آن خواهیم بود. این فیلم با الهام از زندگی «جن ماردنبرو» ساخته شده که پس از پیروزی در چند رقابت رسمی Gran Turismo، به یک راننده حرفه‌ای تبدیل شد.

درباره احتمال عرضه بازی‌های محبوب سری انحصاری Gran Turismo بر روی پی سی چه می‌اندیشید؟ با توجه به عرضه نسخه جدید Forza Motorsport در آینده نزدیک، آیا شاهد بازگشت دوران بازی‌های شبیه ساز رانندگی خواهیم بود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)