خانهاخبار
اپل احتمالا در دوربین سری آیفون 15 از سنسور جدید و فوق پیشرفته سونی استفاده خواهد کرد

اپل احتمالا در دوربین سری آیفون 15 از سنسور جدید و فوق پیشرفته سونی استفاده خواهد کرد

اخیرا شایعه‌ای مبنی بر این به گوش رسیده که شرکت اپل قصد دارد تا در سری آیفون 15، از سنسور جدید و فوق پیشرفته ساخته شده توسط سونی استفاده کند.
۱۴۰۱/۹/۸

پس از چندین سال عرضه گوشی‌های اندرویدی با دوربین‌های ۴۸، ۵۰، ۶۴ و حتی ۱۰۸ مگاپیکسلی، شرکت اپل نیز سرانجام در سری آیفون 14 پرو از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کرده و دیگر تنها در نسخه‌های معمولی این سری شاهد به کار رفتن سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی بودیم. اکنون نیز شایعه‌ای مبنی بر این به گوش رسیده که اپل قصد استفاده از سنسوری جدید و فوق پیشرفته را در سری آیفون 15 دارد.

image

 

به گزارش Nikkei Asia Review، شرکت سونی در حال تامین سنسور دوربین جدید خود برای اپل و برخی سازندگان دیگر است. اینطور که به نظر می‌رسد؛ بعید نیست که در سری آیفون 15 شاهد استفاده از این سنسور سونی باشیم. گفته شده که این سنسور، سطح میزان روشنایی قابل ثبت توسط هر پیکسل را حدودا دو برابر می‌کند و عملکرد آن در زمینه نوردهی بسیار عالی است.

پیش‌تر نیز شاهد عرضه گوشی‌های اندرویدی متفاوتی به بازار با قابلیت‌هایی مشابه بوده‌ایم؛ اما احتمالا این سنسور جدید سونی، در زمینه فرانوردهی و فرونوردهی عملکرد بهتری خواهد داشت. در صورتی که شایعات پیرامون این سنسور حقیقت داشته باشند؛ عملکرد آیفون‌ها در عکاسی و فیلمبرداری در نور کم بهبود چشمگیری خواهد یافت.

image

 

هنور مشخص نشده که این سنسور، از سری Lytia جدید سونی بوده یا از سری IMX خواهد بود. شرکت سونی در اوایل ماه نوامبر از برند سنسور‌های Lytia رونمایی کرده و وعده عملکردی چشمگیر در زمینه عکاسی و فیلمبرداری توسط آنها را داد.

احتمالا یکی از رقبای اصلی این سنسور جدید، یکی دیگر از محصولات سونی باشد. سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX989 که در پرچمداران اندرویدی چون شیائومی 12S الترا و سری ویوو X90 پرو به کار رفته است؛ اندازه یک اینچی داشته و عملکردی مثال زدنی در زمینه ثبت نور دارد. به احتمال زیاد، طی سال ۲۰۲۳ شاهد استفاده از این سنسور در گوشی‌های اندرویدی بیشتری نیز خواهیم بود.

image

 

درباره احتمال عرضه سری آیفون 15 با سنسور جدید و پیشرفته سونی چه می‌اندیشید؟ آیا عقیده دارید که اپل واقعا پس از یک نسل، مجددا دوربین آیفون‌های خود را آپگرید خواهد کرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)