خانهاخبار
سامسونگ امکان تعمیر محصولات در منزل را به زودی فراهم خواهد کرد

سامسونگ امکان تعمیر محصولات در منزل را به زودی فراهم خواهد کرد

جنبش Self Repair که در مورد تعمیر گجت‌ها توسط خود کاربران به راه افتاده، حالا باعث شده تا سامسونگ هم در کنار اپل، برنامه‌ای برای تعمیر دستگاه‌ها توسط خود کاربر آماده کند.
۱۴۰۱/۹/۸

سامسونگ به تازگی پروژه ساخت یک اپلیکیشن با نام Self Repair Assist را در موسسه ثبت پتنت کشور آمریکا ارائه کرده است. این داستان که نخستین بار توسط وب سایت Sam Mobile انعکاس داده شد، یک آیکون به همراه چرخ دنده و آچار را به نمایش می‌گذارد که از پس زمینه آبی رنگ برخوردار است. توضیحات همراه با این پتنت به صورت زیر آورده شده است:

یک نرم افزار کامپیوتری برای گوشی‌های موبایل برای راه اندازی و تعمیر ساعت هوشمند، تبلت، موبایل و هدفون توسط خود کاربران.

آنچنان که از این متن برمی‌آید، ظاهرا سامسونگ قصد دارد پروسه تعمیر ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های خود را نیز به کاربران آموزش داده و آن‌ها بتوانند خودشان چنین کارهایی را انجام دهند. در حال حاضر محصولاتی مانند سری گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۲۱ و تبلت گلکسی تب S7 پلاس تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

image

 

در حالی که در آینده نزدیک تعداد دیوایس‌های بیشتری در این طرح مشارکت داده خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که اپلیکیشن اختصاصی مربوطه با مشارکت iFixit طراحی و توسعه یافته است. این شرکت بزرگ چندی است که به انتشار راهنمای تعمیر محصولات سامسونگ مشغول بوده و از سوی دیگر، اقدام به فروش تجهیزات لازم برای تعمیر این دیوایس‌ها می‌کند.

البته این موضوع را در ذهن داشته باشید که کمپانی‌های مختلف معمولا به صورت دوره‌ای اقدام به ارائه و انتشار پتنت‌های مختلف کرده و تنها برخی از آن‌ها به دنیای واقعی راه پیدا می‌کنند. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه سرنوشتی در انتظار این اپلیکیشن خواهد بود و آیا سامسونگ در آینده ساعت‌های هوشمند و هدفون‌ها را نیز به این طرح تعمیر دیوایس در منزل اضافه خواهد کرد یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)