خانهاخبار
سامسونگ تأمین کنندگان ماژول دوربین محصولات جدید خود را انتخاب کرد

سامسونگ تأمین کنندگان ماژول دوربین محصولات جدید خود را انتخاب کرد

به گزارش منبع خبری The Elec، سامسونگ همکاری خود با شرکت Pegatron که یکی از تأمین کنندگان ماژول دوربین گلکسی زد فولد ۴ بود را پایان داده و این کمپانی بزرگ، دیگر مسئولیتی برای تأمین ماژول دوربین گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ نخواهد داشت.
۱۴۰۱/۹/۶

طبق اخبار جدید، به نظر می‌رسد که شرکت کره‌ای سامسونگ قصد دارد تغییراتی در زنجیره تأمین محصولات جدید خود، یعنی گلکسی اس ۲۳، گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ ایجاد کند.

به گزارش منبع خبری The Elec، سامسونگ همکاری خود با شرکت Pegatron که یکی از تأمین کنندگان ماژول دوربین گلکسی زد فولد ۴ بود را پایان داده و این کمپانی بزرگ، دیگر مسئولیتی برای تأمین ماژول دوربین گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ نخواهد داشت. پس از تصاحب بخش Electro Mechanics، پارترون دومین تأمین کننده بزرگ این قطعات بود.

سال آینده، ماژول دوربین گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ توسط سه شرکت زیر تولید خواهد شد:

  • بخش Electro Mechanics سامسونگ
  • Mcnex
  • Cammsys

در کنار سنسورهای قرار گرفته در پشت بدنه، سه شرکت یاد شده مسئولیت تولید دوربین سلفی محصولات سال آینده را نیز بر عهده خواهند داشت.

image

 

در حالی که سامسونگ هیچ توضیحی در مورد پایان همکاری خود با پارترون ارائه نکرده است، از سوی دیگر شرکت Sunny Optical را به عنوان تولید کننده سنسور ۱۰ مگاپیکسلی پریسکوپ با زوم اپتیکال ۱۰ برابری و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید سری Galaxy S23 برگزیده است.

از جمله دیگر شرکت‌های تولید کننده سنسور دوربین گلکسی اس ۲۳،  می‌توان به بخش Electro Mechanics سامسونگ، Powerlogix، Mcnex و Namuga اشاره کرد. منابع ناشناس به The Elec گزارش داده‌اند که بسته به نوع ماژول دوربین، شرکت پارترون دومین یا سومین تأمین کننده آن خواهد بود. همان طور که اشاره شد در حالی که سامسونگ هیچ گونه اطلاعیه‌ای در مورد حذف پارترون از لیست تأمین کنندگان سنسور دوربین سری گلکسی زد صادر نکرده است، اما به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا حد امکان، از تجهیزات داخلی خود در این خصوص استفاده کند.

البته همکاری سامسونگ و پارترون در خصوص تأمین ماژول دوربین برای محصولات سری A و M ادامه پیدا خواهد کرد و فروش این دسته از گوشی‌های هوشمند در مقایسه با پرچمداران بسیار بیشتر خواهد بود. در حال حاضر محصولات با نمایشگر تاشو تنها ۵ درصد از فروش سامسونگ را به خود اختصاص داده است.

سامسونگ در نظر دارد تا در ماه ژانویه یا فوریه سال آینده (۲۰۲۳) از سری گلکسی اس ۲۳ خود رونمایی کند و از سوی دیگر، علاقمندان به سری گلکسی زد باید دست کم تا ماه آگوست منتظر بمانند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)