خانهاخبار
تنها با یک کلیک به نمایشگر مک دسترسی پیدا کنید!

تنها با یک کلیک به نمایشگر مک دسترسی پیدا کنید!

در این پست آموزشی کوتاه و کاربردی در‌کار کردن با سیستم عامل مک او‌اس اپل خواهیم داشت
۱۴۰۱/۹/۶

به کمک آموزشی که در ادامه شاهد آن خواهیم بود، می‌توانیم تنها با یک کلیک به سرعت به صفحه دسکتاپ مک خود دسترسی داشته باشیم.

اگر در همین لحظه مشغول به کار با پنجره‌های مختلف بوده و اپلیکیشن‌های زیادی همزمان باز باشند، برای دسترسی به یکی از فایل‌های یا فولدرهایی که روی دسکتاپ ایجاد کرده‌اید، باید تمامی این پنجره‌ها را مینیمایز کنید. اما می‌توانید به آسانی و تنها با یک کلیک، تمامی پنجره‌های باز را کنار بزنید و در کوتاه ترین زمان ممکن به صفحه دسکتاپ مک خود دسترسی داشته باشید.

برای انجام این کار کافی است دکمه‌های Option + Command را از روی کیبورد فشار داده و حالا روی یک فضای خالی از دسکتاپ خود کلیک کنید. به همین سادگی تمام پنجره‌های باز پنهان خواهند شد و می‌توانید به صفحه دسکتاپ دسترسی داشته باشید.

البته این موضوع را در ذهن داشته باشید در حالی که تمامی پنجره‌ها پنهان شده‌اند، اما هیچ یک از آن‌ها بسته نشده و در پس زمینه به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛ لذا به هیچ عنوان نگران از دست رفتن پروژه‌های در حال اجرا یا فایل‌هایی که مشغول به کار با آن‌ها هستید، نباشید. با انجام این کار می‌توانید تمامی آن‌ها را از جلوی دید خود خارج کرده و پس از این حرکت، به صورت تک تک مواردی که مورد نیازتان است را مجددا به روی صفحه آورید.

image

 

برای این کار می‌توانید از دکمه‌های ترکیبی Command + Tab استفاده کرده و از میان اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه فعال هستند، گزینه دلخواه خود را اجرا کنید. به این ترتیب اپلیکیشن مربوطه به همراه تمام پنجره‌های مربوطه‌اش جلوی چشمان شما قرار خواهد گرفت.

به عنوان یک روش دیگر، می‌توان به کلیک روی آیکون اپلیکیشن مورد نظر از نوار داک اشاره کرد که نتیجه کار، با روش قبلی هیچ گونه تفاوتی نخواهد داشت.

نگه داشتن دکمه‌های Option + Command و کلیک کردن روی یک فضای خالی برای پنهان کردن تمامی پنجره‌ها و دسترسی به صفحه دسکتاپ مک یکی از ترفندهایی است که ممکن است بسیاری از کاربران این پلتفرم با آن آشنایی نداشته باشند، اما همین روش ساده می‌تواند بسیاری از مشکلات شما را حل کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)