خانهمقاله‌ها
آموزش استعلام رجیستری گوشی موبایل

آموزش استعلام رجیستری گوشی موبایل

در این مطلب قصد داریم تا نحوه استعلام رجیستری گوشی موبایل را با شما به اشتراک بگذاریم.
۱۴۰۱/۹/۵

خرید گوشی موبایل یکی از سخت ترین خریدهای این روزها به شمار می‌آید. در بازار شلوغ برندها و مدل های گوشی های هوشمند که هر کدام مشخصات متفاوتی دارند، همچنین با در نظر گرفتن هزینه‌ی بالای خرید گوشی موبایل، هر خریداری ممکن است دچار اشتباه شود. اما اطمینان از رجیستر شده بودن گوشی و یا تشخیص اصالت گوشی، از مهم ترین نکات خرید گوشی است. البته که با اعمال قوانین رجیستری، این مورد به طور چشم گیری کاهش یافته، اما همچنان گوشی های قاچاق، مسافری، فیک و بدون ریجستری، در بازار یافت می‌شود. در این مطلب به آموزش استعلام رجیستری گوشی های موبایل خواهیم پرداخت.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

خرید گوشی موبایل قاچاق مشکلات بسیاری برای شما به وجود می‌آورد و در بحبوحه‌ی قیمت‌ها و برندها و امکانات متنوع، ممکن است توجه لازم را به این مورد نداشته باشید. در ادامه راه هایی برای تشخیص گوشی رجیستر شده ارائه خواهیم کرد تا خریدی مطمئن داشته باشید.

 

اصالت گوشی موبایل را در سامانه همتا بررسی کنید

سایت سامانه‌ همتا بستری دولتی است که در جهت جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق طراحی شد. استعلام گوشی موبایل خریداری شده در سامانه همتا، یک الزام است. پس از گذشت مدت مشخصی، در صورت عدم استعلام، گوشی موبایل شما قادر به برقراری ارتباط نمی‌باشد.

برای استعلام اصالت گوشی در سامانه همتا، باید به ادرس hamta.ntsw.ir مراجعه نمائید. روی گزینه استعلام اصالت کلیک کنید.

image

 

صفحه‌ای برای شما باز می‌شود و در کادر اول، کد IMEI گوشی موبایل را باید ثبت کنید. این کد بر روی جعبه‌ی گوشی موبایل شما وجود دارد.

image

 

در صفحه بعدی مدل گوشی به همراه اطلاعات شرکت گارانتی کننده نمایش داده خواهد شد:

image

 

این اخرین مرحله است و از این طریق شما متوجه خواهید شد که گوشی موبایل شما اصل است یا خیر. گوشی های موبایل شیائومی که در چند کشور متفاوت و با ورژن های متفاوتی تولید می‌شوند، تشخیص گوشی های شیائومی گلوبال، دشواری های بسیاری دارد. البته عدم تشخیص آن و خریدن گوشی شیائومی پک چین و یا هند، دردسرهای بیشتری را سر راه شما قرار می‌دهدو بنابراین توصیه می‌کنیم مقاله ی تشخیص پک گلوبال گوشی های شیائومی را حتماً مطالعه نمائید.

 

راحت ترین راه تشخیص گوشی قاچاق

این راه دردسرهای اتصال به اینترنت را ندارد و شما حتی با گوشی های غیر هوشمند هم می‌توانید از این طریق از اصالت گوشی موبایل خود اطمینان حاصل نمائید.

توجه داشته باشید! سیم کارتی که قصد استفاده‌ از آن در گوشی جدیدتان دارید را داخل گوشی موبایل مورد نظر قرار دهید. کد دستوری #7777* را شماره گیری نمائید.

گزینه‌ی استعلام اصالت را انتخاب کنید. سپس کد IMEI را وارد کنید. نتیجه برای شما نمایان می‌شود.

 

استعلام گوشی ریجستر شده با  SMS

شما می‌توانید کد IMEI درج شده بر روی جعبه‌ی گوشی موبایل را، از سیم کارتتان و همان گوشی، به شماره 7777 ارسال نمائید. پیامکی حاوی اطلاعات و مشخصات گوشی برای شما ارسال می‌شود که در صورت عدم تطابق، گوشی شما قاچاق است.

 

خرید گوشی از فروشگاه‌های معتبر

ذوق خرید گوشی موبایل جدید، انکار ناپذیر است. هیچ کدام از ما دوست نداریم این ذوق را با استرس ها و نگرانی از اصل بودن گوشی موبایل و گلوبال بودن در مورد گوشی های شیائومی، خراب کنیم. پس بهتر است از این خرید هیجان انگیز، خاطره خوبی را برجای بگذاریم. خرید مطمئن گوشی موبایل، خریدی است که واردکننده از تمام مراجع قانونی مجوز داشته باشد و در مسیر واردات، مبادی قوانین بوده باشد.

تحت این شرایط شما از اصالت و رجیستر، همینطور از سلامت فیزیکی گوشی اطمینان خواهید داشت. ولو این که به صورت آنلاین گوشی را بخرید. علاوه بر این، حضور یک ضمانتنامه و گارانتی معتبر گوشی موبایل، خیال شما را راحت می‌کند. تصور عدم کارایی گارانتی در ایران، باعث سودجویی برخی افراد شده است. بنابر قوانین سازمان صمت، گوشی های موبایل باید از 18 ماه گارانتی برخوردار باشند اما شرکت های نمایندگی، قوانین گارانتی خود را با کمپانی سازنده‌ی گوشی موبایل همسو کرده‌اند.

شرکت تسک میران، به عنوان نمایندگی اصلی شیائومی در ایران، یکی از اولین وارد کننده های گوشی های شیائومی در ایران بود که پس از گذشت سال‌ها از فعالیت این مجموعه، اطمینان مشتریان را جلب کرده است. شما می‌توانید برای خرید گوشی شیائومی و گوشی هایسنس به گارانتی تسک میران اعتماد کنید تا خریدی مطمئن و لذت بخش را تجربه نمائید.

منبع : تسک میران

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نادر

۱۴۰۱/۹/۶
سلام ریجستری 14 به کجا رسید