خانهاخبار
سری سامسونگ گلکسی اس 23 احتمالا قابلیت اتصال ماهواره‌ای را به همراه خواهند داشت!

سری سامسونگ گلکسی اس 23 احتمالا قابلیت اتصال ماهواره‌ای را به همراه خواهند داشت!

اخیرا شایعاتی در مورد اضافه شدن قابلیت اتصال ماهواره‌ای به سری سامسونگ گلکسی اس 23 شنیده می‌شود.
۱۴۰۱/۹/۵

شرکت اپل حدود ۱۰ روز پیش قابلیت ارسال پیام‌های اضطراری از طریق اتصال ماهواره‌ای را در دسترس کاربران سری آیفون 14 قرار داد. کاربران آیفون 14 که در آمریکا و کانادا زندگی می‌کنند؛ اکنون می‌توانند تا بدون اتصال به شبکه وای فای یا اپراتور خاصی، پیام‌های اضطراری خود را از طریق اتصال به ماهواره ارسال کنند. این پیام‌ها یا مستقیما به سرویس‌های امدادی ارسال شده و یا توسط کارشناسان اپل به اطلاع آنها خواهند رسید.

image

 

شرکت هواوی نیز قابلیت مشابهی را به صورت محدود در سری پرچمدار میت 50 خود قرار داده است. این شرکت جهت دور زدن تحریم‌های آمریکا که اتصال آنها به GPS را منع می‌کند؛ از سیستم ماهواره‌ای چینی Beidou استفاده می‌کنند. کاربران هواوی می‌توانند تا در مواقع اضطراری، پیغام‌های متنی را ارسال کنند؛ اما امکان دریافت پیغام را ندارند. این سرویس تنها برای کاربران چینی و در فضای باز قابل استفاده است.

اکنون نیز شایعه تازه‌ای به گوش می‌رسد که به ادعای آن، شرکت سامسونگ قراردادی را با شرکت ارتباطی ایریدیوم امضا کرده که به آنها اجازه استفاده از ماهواره‌های این شرکت جهت برقراری ارتباط صوتی و متنی را می‌دهد. اینطور که به نظر می‌رسد؛ توافق سامسونگ و ایریدیوم نهایی شده و در سری گلکسی اس 23 شاهد قابلیت اتصال ماهواره‌ای خواهیم بود.

image

 

به ادعای این گزارش، کاربران سری گلکسی اس 23 می‌توانند تا از طریق ماهواره، پیغام‌های متنی و حتی عکس‌های با حجم پایین را نیز ارسال کنند. گفته شده که این سرویس در آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا، روسیه و چین قابل دسترس خواهد بود. به عقیده شرکت سامسونگ، این سرویس برای کاربران مناطقی که زیرساخت‌های مخابراتی لازم را ندارند؛ بسیار کاربردی است.

اگر گوشی‌های ماهواره‌ای را دیده باشید؛ حتما می‌دانید که این گوشی‌ها دارای آنتن بسیار بزرگی هستند و قرار دادن آن در یک گوشی هوشمند، چالشی بسیار جدی برای سامسونگ محسوب می‌شود. با توجه به شایعات و گمانه‌زنی‌های اخیر، احتمالا سامسونگ در ماه ژانویه یا فوریه سال ۲۰۲۳ از سری گوشی‌های گلکسی اس 23 رونمایی خواهد کرد. به نظر می‌رسد که در این سری، دیگر خبری از چیپست‌های اگزینوس نبوده و گوشی‌ها در تمامی نقاط جهان با چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل دوم عرضه خواهند شد.

image

 

با توجه به اینکه اپل و هواوی چنین قابلیتی را در گوشی‌های خود قرار داده‌اند و سامسونگ نیز اصلا به عقب ماندن از قافله علاقه‌ای ندارد؛ بعید نیست که حتی پیش از معرفی رسمی سری گلکسی اس 23، شاهد رونمایی از این سرویس توسط سامسونگ باشیم.

امکان اتصال ماهواره‌ای، تنها قابلیت جدید سری گلکسی اس 23 نخواهد بود. به ادعای شایعات، سامسونگ در گلکسی اس 23 الترا از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید خود استفاده کرده که عملکرد بهتری نسبت به سنسور آیزوسل HP1 به کار رفته در گوشی‌های موتورولا اج 30 الترا و شیائومی 12T پرو دارد.

image

 

درباره اضافه شدن قابلیت اتصال ماهواره‌ای به سری گلکسی اس 23 چه فکر می‌کنید؟ آیا سامسونگ صرفا این قابلیت را جهت سلامت و امنیت کاربران خود به محصولاتش اضافه کرده یا می‌خواهد تا در رقابت با آیفون‌ها عقب نماند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

امین

۱۴۰۱/۹/۷
خوب شد شرکت اپل آیفون رو اختراع کرد وگرنه شرکت های دیگه هنوز داشتن گوشی دکمه ای سیمبین تولید میکردن. شرکتهای گوشی چینی هم هیچوقت تاسیس نمیشدن

نادر

۱۴۰۱/۹/۶
تقلید از آیفون 14 بنده نمی دونم اگر طراحی های شرکت اپل نبود شرکت های دیگه چیکار میخواستند بکنند شرکت های کره ای و چینی هیچ ایده ای برای طراحی ندارند فقط صنعت کپی برداری

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۹/۵
اتصال ماهواره‌ای یعنی که اگر فرضاً جایی مثل کوهستان گیر افتادی(نقاط کور) و خرس‌گریزلی حمله کرد? نترسی✋? سریع کمین می‌کنی و توسط اتصال‌ماهواره‌ای درخواست کمک میدی?? بلافاصله با هلی‌کوپتر نیروها به محل اعزام میشن و یه طناب درازی آویزان می‌کنن.. گرد و خاکی بلند میشه? گورخرها رَم می‌کنند???? مارمولک‌ها به درز سنگ‌ها می‌خزند.. همزمان خرس‌گریزلی نعره‌‌ می‌کشه و توله‌ها را از محل دور می‌کنه???
کوهنورد به کمک طناب از زمین کنده میشه و هلی‌کوپتر اوج می‌گیره?
گله‌ی گورخرها کیلومترها دشت و دَمَن را پیموده‌اند

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۹/۵
اون علامت تعجب❗ یعنی که از اپل تقلید کرده؟؟
مطلقاً چنین نیست✋?
اون زمانی که سامسونگ مبدع نمایشگرهای بزرگ شد ولی مرحوم‌جابز همچنان مصرّ بود که آیفون باید کوچک باشه(جابز از گوشی‌های سایز بزرگ متنفر بود؛ اعتقاد به ۴ اینچ فقط داشت)، ولی الان "پرومکس ۲۴۰گرمی" میده بیرون!
با این منوال اپل "تقلیدکاراعظم" لقب باید بگیره؟ اصلاً چنین نیست، چرا؟ چون صحبتِ عرضه و تقاضاست. امروز بازار تشنه‌ی اتصال‌ماهواره‌ایست. بحث‌بحث تقلید نیست.