خانهاخبار
بیش از ۷۰ درصد آیفون‌های سری ۱۴ از نمایشگرهای سامسونگ استفاده می‌کنند

بیش از ۷۰ درصد آیفون‌های سری ۱۴ از نمایشگرهای سامسونگ استفاده می‌کنند

سامسونگ دیسپلی با تامین ۸۰ میلیون پنل اولد از کل ۱۲۰ میلیون پنل سری آیفون ۱۴، تامین کننده بلامنازع آیفون‌های اپل است که نقش مهمی را در این حوزه بازی می‌کند.
۱۴۰۱/۹/۵

سامسونگ دیسپلی نقش اساسی و غیرقابل انکاری را در بازار پنل‌های اولد ایفا می‌کند و یکی از دلایل این موضوع هم تصمیم اپل برای استفاده از پنل‌های این سازنده کره‌ای در آیفون‌های خود است.

طبق یک گزارش جدید، سامسونگ قرار است بیش از ۷۰ درصد از نمایشگرهای اولد سری آیفون ۱۴ را تامین کند که شامل پنل‌های معمولی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس و پنل‌های LTPO آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس می‌شود.

image

 

خبرگزاری کره‌ای TheElec فاش کرده که اپل قصد دارد تعداد ۱۲۰ میلیون دستگاه از آخرین سری اصلی خود را تولید کند. حداقل ۸۰ میلیون از آنها دارای پنل سامسونگ هستند، بالای ۲۰ میلیون از پنل‌های ال جی دیسپلی استفاده می‌کنند و ۶ میلیون هم از نمایشگرهای شرکت چینی BOE بهره خواهند برد؛ این در حالی است که تعداد باقی مانده از این پنل‌های اولد در حال حاضر مشخص نیست که از کدام تامین کننده تهیه خواهد شد.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که سامسونگ و ال جی دیسپلی پنل‌هایی را برای هر چهار نسخه آیفون ۱۴ ارایه می‌کنند، در حالی که BOE تنها پنل‌های اولد ۶٫۱ اینچی را برای آيفون ۱۴ استاندارد تولید می‌کند.

شرکت سامسونگ دیسپلی انتظار دارد بیش از ۶۰ میلیون پنل از ۸۰ میلیون پنل، متعلق به مدل‌های پرو باشد، زیرا این مدل‌ها نسخه‌هایی هستند که عمکرد بهتری در میزان فروش داشته‌اند. ظاهرا ال جی دیسپلی با مشکلاتی در خط تولید مواجه است که به سامسونگ اجازه می‌دهد تا سهم بیشتری از تامین این پنل‌ها داشته باشد.

از طرفی شرکت BOE می‌توانست سهم بیشتری در تامین پنل‌های اولد آیفون‌های اپل داشته باشد، اما پس از مشکلات به وجود آمده بین این شرکت و اپل، که بدون اطلاع اپل مدار این قطعات را تغییر داده بود، اپل در تصمیم خود به منظور استفاده بیشتر از نمایشگرهای BOE تجدید نظر کرد و تعداد مورد نظر خود را کاهش داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۹/۵
سایه‌ سامسونگ از سر اپل کم نشه?
اپل تنها چیزی که مال خودشه(خودِ خودشه) اون "سیب‌ضد‌زنگ" قابِ پُشتی‌شه?