خانهاخبار
اوپو به طور رسمی از سری گوشی‌های رینو 9 رونمایی کرد

اوپو به طور رسمی از سری گوشی‌های رینو 9 رونمایی کرد

شرکت اوپو در امروز از گوشی‌های سری رینو 9 رونمایی کرده که شامل سه گوشی اوپو رینو 9، رینو 9 پرو و رینو 9 پرو پلاس هستند.
۱۴۰۱/۹/۳

شرکت اوپو در امروز سرانجام از سری گوشی‌های رینو 9 خود رونمایی کرد. در این سه گوشی که هر یک از چیپست‌های متفاوتی استفاده می‌کنند؛ شاهد مشخصات سخت افزاری جذابی هستیم. نسخه معمولی یا اوپو رینو 9، از چیپست میان رده کوالکام اسنپدراگون 778G استفاده می‌کند؛ در سوی دیگر، رینو 9 پرو از نظر ظاهری مشابه نسخه معمولی بوده اما پردازنده آن از نوع مدیاتک دیمنسیتی 8100 است. در آخر، اوپو رینو 9 پرو پلاس را داریم که از چیپست کوالکام اسنپدراگون 8‌ پلاس نسل اول استفاده کرده و دارای سیستم دوربین سه‌گانه است.

image

 

اوپو رینو 9 و رینو 9 پرو پلاس حتی در نسخه پایه نیز به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه رم روانه بازار می‌شوند که در نوع خود تحسین برانگیز است. از زمان عرضه گوشی پرچمدار اوپو فایند X3، این شرکت تا به امروز رم ۱۶ گیگابایتی را روی نسخه پایه یکی از محصولات خود قرار نداده بود.

 

 

اوپو رینو 9

image

 

نسخه معمولی در این سری، باز هم در نوع خود از مشخصات جذابی بهره‌مند است. این گوشی از نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس استفاده کرده که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ حساسیت به لمس ۲۴۰ هرتزی را به همراه دارد. این پنل ۱۰ بیتی، محدوده رنگی DCI-P3 را به طور کامل پوشش داده و حداکثر میزان روشنایی آن نیز در حالت عادی به ۸۰۰ نیت و در حین مشاهده محتوای HDR به ۹۵۰ نیت می‌رسد.

در قسمت پشتی گوشی، شاهد طراحی آشنایی هستیم که به سری اوپو رینو 8‌ شباهت دارد؛ اما این‌ بار دیگر خبری از برآمدگی در جزیره دوربین نیست و تنها لنز‌ها کمی از بدنه بیرون زده‌اند. این سیستم دوربین دوگانه، شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و یک سنسور سیاه و سفید ۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسلی بوده و فوکوس خودکار را به همراه دارد.

image

 

ظرفیت باتری این گوشی معادل ۴۵۰۰ میلی آمپر بوده و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز در آن دیده می‌شود. این گوشی همچنین آداپتور شارژ را درون جعبه خود دارد که در این روزها، کمتر شاهد آن هستیم. این گوشی با سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری ColorOS 13 اوپو روانه بازار شده و وزن آن معادل ۱۷۴ گرم خواهد بود. ضخامت این گوشی بدون در نظر گرفتن برجستگی لنز دوربین‌ها، به ۷.۲ میلی متر می‌رسد.

اوپو رینو 9‌ در چهار رنگ مشکی، طلایی، قرمز و صورتی-نارنجی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. قیمت نسخه پایه این گوشی با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی معادل ۲۴۹۹ یوآن (حدود ۳۵۰ دلار / ۳۳۵ یورو) است. نسخه با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت به قیمت ۲۶۹۹ یوآن (حدود ۳۷۸ دلار / ۳۶۳ یورو) فروخته شده و نهایتا، نسخه با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت نیز قیمت ۲۹۹۹ یوآن (حدود ۴۲۰ دلار / ۴۰۳ یورو) را دارد. اوپو در حال حاضر امکان رزرو این محصول را از طریق وب‌سایت خود فراهم کرده و فروش آن نیز از تاریخ ۲ دسامبر (۱۱ آذر) آغاز خواهد شد.

 

اوپو رینو 9‌ پرو

image

 

نسخه پرو در این سری، شباهت‌های زیادی با رینو 9 معمولی دارد. این دو گوشی از بدنه‌های مشابهی استفاده می‌کنند، ظرفیت باتری هر دوی آنها ۴۵۰۰ میلی آمپری بوده و نمایشگر ۶.۷ اینچی امولد به کار رفته در آنها نیز کاملا یکسان است.

تفاوت اصلی این گوشی با نسخه معمولی، در چیپست آن است. اوپو در رینو 9 پرو از چیپست ۵ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی 8100 استفاده کرده و پردازشگر عکس اختصاصی خود با نام MariSilicon X را نیز در این محصول قرار داده است.

 

اوپو رینو 9 پرو دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.8 بوده که یک لنز 7P و فوکوس خودکار را نیز به همراه دارد. این دوربین توسط یک دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 و زاویه دید ۱۱۲ درجه‌ای همراهی می‌شود. دوربین سلفی گوشی، دقیقا مانند نسخه معمولی بوده و رزولوشن آن معادل با ۳۲ مگاپیکسل است.

این گوشی همچنین از حافظه رم LPDDR5 و حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 استفاده کرده که تنها در گران‌ترین نسخه از اوپو رینو 9 معمولی شاهد آنها بودیم. این محصول در دو نسخه روانه بازار شده که یکی از آنها، دارای رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی است و دیگری نیز به همراه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت عرضه خواهد شد.

اوپو رینو 9 پرو در رنگ‌های مشکی، طلایی و صورتی-نارنجی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۳۴۹۹ یوآن (حدود ۴۹۰ دلار / ۴۷۰ یورو) فروخته شده و در سوی دیگر، نسخه ۵۱۲ گیگابایتی قیمت ۳۷۹۹ یوآن (حدود ۵۳۲ دلار / ۵۱۰ یورو) را دارد. پیش خرید این گوشی نیز از حالا ممکن بوده و فروش رسمی آن از تاریخ ۲ دسامبر (۱۱ آذر) آغاز خواهد شد.

 

اوپو رینو 9 پرو پلاس

image

 

و حالا نوبت به ستاره اصلی این سری، یعنی نسخه پرو پلاس رسیده است. در این گوشی، شاهد همان نمایشگر ۶.۷ اینچی امولد و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی به کار رفته در نسخه‌های دیگر هستیم؛ اما این گوشی نمایشگری خمیده داشته و به همین دلیل، نسبت به سایر نسخه‌ها ظاهری جمع و جورتر دارد.

اوپو همان زبان طراحی اصلی خود را در این گوشی نیز حفظ کرده؛ اما بر خلاف دو گوشی دیگر، در این محصول شاهد برآمدگی جزیره دوربین هستیم. دوربین اصلی این گوشی رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل را داشته و میزان گشودگی آن نیز f/1.8 است؛ از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به لنز 6P، فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال اشاره کرد. یک سنسور التراواید با رزولوشن ۸ مگاپیکسل و زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای نیز دوربین اصلی این گوشی را همراهی می‌کند. این سنسور امکان ثبت تصاویر ماکرو از فاصله ۴ سانتی متری را نیز دارد. در نهایت، یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی نیز در کنار این دو دوربین قرار گرفته است.

image

 

در این گوشی، اوپو از چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل اول استفاده کرده و پردازشگر عکس MariSilicon X را نیز در کنار آن قرار داده است. قدرت سخت افزاری چیپست کوالکام در کنار قابلیت‌های هوش مصنوعی پردازشگر عکس اوپو، احتمالا موجب خلق تصاویر با کیفیتی توسط دوربین این محصول خواهد شد.

ظرفیت باتری در اوپو رینو 9 پرو پلاس، مقداری افزایش یافته و به ۴۷۰۰ میلی آمپر رسیده است. این گوشی از شارژ سریع ۸۰ واتی نیز پشتیبانی کرده و آداپتور آن نیز درون جعبه قرار گرفته است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، طلایی و سبز نعنایی روانه بازار خواهد شد.

قیمت نسخه پایه این گوشی با رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، معادل با ۳۹۹۹ یوآن (حدود ۵۶۰ دلار / ۵۳۷ یورو) است. در سوی دیگر، قیمت نسخه با رم ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی به ۴۳۹۹ یوآن (حدود ۶۱۶ دلار / ۵۹۰ یورو) می‌رسد. البته، لازم به ذکر است که نسخه سبز نعنایی این گوشی تنها با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی قابل خرید خواهد بود. پیش فروش این گوشی نیز از حالا در وب‌سایت اوپو آغاز شده و از تاریخ ۲ دسامبر (۱۱ آذر)، شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

 

درباره سری گوشی‌های اوپو رینو 9‌ چه می‌اندیشید؟ کدام‌یک از این گوشی‌ها موفق شده تا نظر شما را به خود جلب کنند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)