خانهاخبار
یکی از تامین کنندگان اپل به طور غیرمستقیم به یکی از ویژگی‌های آیفون ۱۵ پرو اشاره کرده است

یکی از تامین کنندگان اپل به طور غیرمستقیم به یکی از ویژگی‌های آیفون ۱۵ پرو اشاره کرده است

شرکت Cirrus Logic که از تامین کنندگان اپل است، به تازگی به این موضوع اشاره‌ای غیرمستقیم داشته که سری آیفون ۱۵ پرو دارای دکمه‌هایی با سبک متفاوت نسبت به سری‌های پیشین آیفون‌ها خواهد بود.
۱۴۰۱/۹/۳

به گفته شرکت تحقیقاتی Barclays، تامین کننده اپل به نام Cirrus Logic ممکن است به طور غیرمستقیم اشاره‌ای کرده باشد به این موضوع که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو در سال آینده دکمه‌های لمسی متفاوتی خواهند داشت که با دکمه‌های فیزیکی مکانیکی که تاکنون در آیفون‌ها استفاده شده، متفاوت است.

در نامه‌ای به سهام‌داران در سال جاری میلادی، این شرکت نیمه هادی مستقر در تگزاس گفته که به همکاری با یک مشتری استراتژیک ادامه می‌دهد و انتظار دارد یک قطعه جدید «HPMS» را در سال آینده به بازار گوشی‌های هوشمند بیاورد. HPMS به تراشه‌های سیگنال ترکیبی با کارایی بالای شرکت Cirrus Logic اشاره دارد که شامل درایورهای لمسی برای موتور تپتیک در آیفون‌ها می‌شود.

جان فورسایت مدیر عامل Cirrus Logic، در تماسی با تحلیل‌گران در ماه جاری، بازه زمانی این تجهیزات جدید را که به بازار عرضه می‌شوند، حدود نیمه آخر سال آینده میلادی عنوان کرده که این دوره زمانی با تاریخ عرضه مدل‌های آیفون ۱۵ پرو مطابقت دارد.

image

 

تحلیل‌گران شرکت Barclays گفته‌اند که قطعه جدیدی که Cirrus Logic به آن اشاره کرده است، به احتمال قوی بخشی از موتور تپتیک اضافی برای دکمه‌های لمسی در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو خواهد بود:

بزرگترین تغییر از نظر ما در اینجا مدل‌سازی یک دلاری محتوای جدید در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو است. برای بیشتر روشن شدن مطلب باید گفت که این شرکت در واقع به طور واضح توضیحات زیادی نداده است به جز اینکه این تراشه دارای سیگنال ترکیبی است و در حوزه قدرت نیست. بنابراین وقتی به موارد استفاده بالقوه آن نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که بزرگترین تغییر در مدل‌های جدید آیفون در سال آینده، حذف دکمه‌های پیشین است که به درایورهای اضافی برای موتور لمسی نیاز دارد و آن را به محتمل‌ترین مورد برای استفاده محتوای جدید تبدیل می‌کند.

در ماه اکتبر (مهر) مینگ چی کو تحلیل‌گر معتبر اپل، گفت که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دارای دکمه‌های تنظیم صدا و پاور متفاوتی نسبت به نسل‌های پیشین آیفون خواهند بود. کو گفته بود که این دستگاه‌ها به دو موتور تپتیک اضافی مجهز خواهند شد که بازخورد لمسی را برای شبیه‌سازی احساس فشار دادن دکمه‌ها، بدون حرکت فیزیکی ارایه می‌کنند، چیزی شبیه به دکمه هوم در مدل‌های اخیر آیفون SE یا ترک پد فورس تاچ در مک بوک‌های جدید.

دکمه‌های لمسی در آیفون‌ها می‌توانند حتی مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب داشته باشند و قطعات متحرکی را که ممکن است به مرور زمان فرسوده یا شکسته شوند، حذف کنند. این در حالی است که بعید به نظر می‌رسد که اپل در مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس از این دکمه‌ها استفاده کند، چرا که اپل از سری آيفون ۱۴ به بعد قصد دارد تا تفاوت‌های میان سری پرو و استاندارد آيفون‌های خود را سال به سال افزایش دهد تا مشتریان به خرید سری پرو بیشتر تمایل نشان دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۹/۳
دقیقاً مصداق بازارگرمیه.
فناوری‌مذکور تا قبل از آیفون16 مقدور نیست.
واقع‌بین باشید??