خانهاخبار
اندروید تی وی و گوگل تی وی از سال ۲۰۲۳ شروع به پشتیبانی از فرمت AAB برای اپلیکیشن‌ها می‌کنند

اندروید تی وی و گوگل تی وی از سال ۲۰۲۳ شروع به پشتیبانی از فرمت AAB برای اپلیکیشن‌ها می‌کنند

یکی از مقامات گوگل به تازگی اعلام کرده که پشتیبانی از فرمت جدید AAB برای اپلیکیشن‌ها از سال آینده میلادی به اندروید تی وی و گوگل تی وی اضافه خواهد شد.
۱۴۰۱/۹/۱

همانطور که می‌دانید؛ سیستم عامل اندروید مدت زیادی است که از اپلیکیشن‌های با فرمت APK (Android Package Kit) استفاده می‌کند. این فرمت به آهستگی در حال بازنشستگی بوده و جانشین آن، AAB نام داشته که مخفف Android App Bundle است. از مزیت‌های فرمت AAB، می‌توان به سرعت بالاتر نصب، عملکرد سریع‌تر و حجم کمتر فایل برنامه‌ها اشاره کرد.

image

 

آقای «جاش ونتز» که از اعضای تیم مدیریت محصولات گوگل است؛ به تازگی اعلام کرده که از ماه مه سال ۲۰۲۳، اپلیکیشن‌های نصب شده روی اندروید تی وی و گوگل تی وی نیز باید از فرمت AAB استفاده کنند. گوگل به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها فرصتی شش ماهه داده تا این فرمت جدید‌تر و سبک‌تر را به کار گیرند. به عقیده آقای «ونتز»، این پروسه زمان زیادی برای توسعه دهندگان نبرده و تنها چند روز به طول می‌انجامد.

شاید محسوس‌ترین بخش این تغییر برای کاربران، کاهش حجم اپلیکیشن‌ها باشد. اپلیکیشن‌های AAB حدودا ۲۰ درصد فضای کمتری را نسبت به نمونه‌های APK اشغال کرده و سایر منابع در آنها آرشیو می‌شوند. این اپلیکیشن‌ها در اندروید تی وی و گوگل تی وی که کاربران آن معمولا با کمبود فضا دست و پنجه نرم می‌کنند؛ یک دکمه اختصاصی برای آرشیو کردن نیز خواهند داشت.

image

 

به گفته آقای «ونتز»، سیستم عامل اندروید تی وی هم اکنون بیش از ۱۰٫۰۰۰ اپلیکیشن دارد؛ اما کاربران به دلیل کمبود فضا در دستگاه‌های خود، بیشتر به دنبال حذف اپلیکیشن‌ها از تلویزیون یا ستاپ باکس هوشمند خود هستند. اندروید تی وی، سیستم عامل اصلی گوگل برای تلویزیون‌های هوشمند بوده و بر روی تلویزیون‌های سونی، شارپ و شیائومی دیده می‌شود. در سوی دیگر، گوگل تی وی در واقع یک رابط کاربری است و بیشتر بر روی ستاپ باکس‌ها یا تی وی استیک‌هایی چون کروم‌کست یا محصولات شیائومی به چشم می‌خورد.

درباره این تغییر چه می‌اندیشید؟ آیا شما نیز از کاربران اندروید تی وی یا گوگل تی وی هستید و همواره با مشکل کمبود جا برای نصب اپلیکیشن‌های تازه روبرو می‌شوید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)