خانهاخبار
آیفون ۱۵ پرو از بدنه تیتانیومی با لبه‌های خمیده برخوردار خواهد بود

آیفون ۱۵ پرو از بدنه تیتانیومی با لبه‌های خمیده برخوردار خواهد بود

اپل از حالا برنامه‌های زیادی برای تغییرات آیفون ۱۵ پرو دارد که گویا تیتانیومی شدن کناره‌ها، یکی از آن‌ها است.
۱۴۰۱/۸/۳۰

اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۳ یک تغییر اساسی روی آیفون‌ها به وجود آورده و به جای آلومینیوم، شیشه و استیل ضد زنگ، از تیتانیوم در طراحی بدنه آن‌ها استفاده کند.

به گفته یکی از کاربران افشاگران توییتر با نام کاربری ShrimpApplePro@، بدنه پشتی آیفون ۱۵ با تغییراتی همراه شده و لبه‌های آن مکبوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی حالت خمیده پیدا خواهد کرد. در مقام مقایسه، سری آیفون ۱۴ با لبه‌های صاف همراه بود و زبان اصلی طراحی آن، از آیفون ۴ الهام گرفته شده بود. آخرین محصولی که از لبه‌های خمیده برخوردار بود، سری آیفون ۱۱ بود.

البته با وجود تغییر ماده اصلی بدنه به تیتانیوم، اما جنس بدنه پشتی همچنان از شیشه خواهد بود. با وجود این که ShrimpApplePro سابقه درخشانی در حوزه افشای اسرار شرکت اپل داشته است، اما او باز هم اعلام کرده که خیلی زود است بخواهیم در مورد آيفون ۱۵ صحبت کنیم.

این اولین باری نیست که صحبت‌ها در مورد آيفون تیتانیومی به گوش می‌رسد و اوایل سال جاری میلادی، این شایعات در مورد آیفون ۱۴ پرو و نسخه پرو مکس آن نیز مطرح می‌شد. اما در نهایت چنین اتفاقی روی نداد و ساختار آن‌ها مانند همان نسل پیشین باقی ماند.

image

 

البته اپل مدت هاست در حال تحقیق و تفحص روی ماده تیتانیوم بوده و آزمایش‌های خود برای تولید آیفون، آیپد و مکبوک با چنین متریالی را مدت هاست آغاز کرده است. در مقایسه با استیل ضد زنگ، تیتانیوم از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار بوده و از سوی دیگر احتمال خم شدن بدنه تا حد بسیار زیادی پایین خواهد آمد. در حال حاضر، کوپرتینویی‌ها از این متریال در طراحی و ساخت اپل واچ الترا استفاده می‌کنند.

البته ظاهر اصلی تیتانیوم آنچنان که باید و شاید جذاب نیست و متخصصان اپل با انجام تغییرات شیمیایی روی این ماده، ظاهر فوق‌العاده‌ای به محصول نهایی می‌بخشند. از سوی دیگر مهندسان اپل در حال آزمایش یک پوشش جدید هستند که اثر چربی انگشت را تا حد امکان به خود جذب نخواهد کرد.

اگر این خبر صحت داشته باشد، اولین باری خواهد بود که اپل از ماده تیتانیوم در طراحی آیفون و آیپد استفاده خواهد کرد. همان طور که اشاره شد، اپل واچ الترا در حال حاضر به همراه اپل کارت، تنها محصولاتی هستند که از تیتانیوم در طراحی آن‌ها استفاده شده است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)