خانهاخبار
سونی اکسپریا 10 V تقریبا تفاوتی با نسل قبلی خود نخواهد داشت!

سونی اکسپریا 10 V تقریبا تفاوتی با نسل قبلی خود نخواهد داشت!

میان‌رده جدید سونی احتمالا سه‌ماهه دوم سال میلادی 2023 معرفی خواهد شد.
۱۴۰۱/۸/۳۰

به تازگی گزارشی منتشر شده است که برخی از مشخصات فنی نسل جدید میان‌رده سونی موسوم به سونی اکسپریا 10 V فاش کرده است. این گوشی هوشمند به عنوان نسخه جدید گوشی میان‌رده سونی اکسپریا 10 IV که سه‌ماهه اول سال 2022 معرفی شد، روانه بازار خواهد شد.

طبق این گزارش که توسط وبسایت SumahoDigest به اشتراک گذاشته شده است، گوشی اکسپریا 10 V از تراشه جدید اسنپدراگون 6 نسل یک بهره خواهد برد. این تراشه 4 نانومتری در مقایسه با تراشه نسل قبلی اسنپدراگون 695 که در سونی اکسپریا 10 IV به کار رفته است از مشخصات فنی بهتری مانند مصرف انرژی بهینه‌تر، سرعت وای‌فای بیشتر و پشتیبانی از حافظه رم LPDDR5 با فرکانس 3200 مگاهرتز برخوردار است.

image

سونی اکسپریا 10 IV

نمایشگر سونی اکسپریا 10 V نیز تنها بهبود اندکی خواهد داشت و از اندازه 6.1 اینچی با پنل اولد بهره خواهد برد. شایان ذکر است سونی اکسپریا 10 IV به نمایشگر 6 اینچی اولد مجهز بوده است. جدا از این تفاوت ناچیز، نمایشگر میان‌رده جدید سونی از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس با نسبت تصویر 21:9 بهره خواهد برد که در مقایسه با نسل قبلی بدون تغییر است. البته باید اشاره کرد که هنوز مشخص نیست آیا نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی بهبود خواهد داشت و یا به مانند مدل قبلی همچنان به نرخ نوسازی 60 هرتزی مجهز خواهد بود.

کانفیگ‌‌های حافظه رم و حافظه داخلی اکسپریا 10 V نیز از یک نسخه جدید شامل حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره خواهد برد. در این راستا، انتظار می‌رود در میان‌رده جدید سونی به جای حافظه رم LPDDR4x از حافظه رم سریع‌تر LPDDR5 استفاده شود. باتری سونی اکسپریا 10 V نیز تنها با 150 میلی‌امپر ساعت افزایش از ظرفیت 5150 میلی‌امپر ساعتی بهره خواهد برد ولی سرعت شارژ آن همچنان برابر با 30 وات خواهد بود.

image

سونی اکسپریا 10 IV

در حال حاضر، مشخصات فنی دوربین‌های این میان‌رده جدید معلوم نیست ولی احتمالا سونی از همان ترکیب دوربین 12 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. به علاوه، این گوشی هوشمند احتمالا در سه‌ماهه دوم سال 2023 میلادی معرفی خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)