خانهاخبار
گزارشی غیر رسمی نشان داد تراشه A16 بایونیک به راحتی تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو را شکست می‌دهد!

گزارشی غیر رسمی نشان داد تراشه A16 بایونیک به راحتی تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو را شکست می‌دهد!

به تازگی نتایج بنچمارک گیک‌بنچ دو تراشه پرچمدار اپل و کوالکام منتشر شده است که عملکرد بهتر سخت‌افزار اپل را نشان می‌دهد.
۱۴۰۱/۸/۲۸

کوالکام که شناخته‌شده‌ترین شرکت تراشه‌سازی برای گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود به تازگی از جدیدترین سخت‌افزار پرچمدار خود برای گوشی‌های هوشمند به نام اسنپدراگون 8 نسل دو رونمایی کرد. در حالی که این تراشه جدید قوی‌ترین سخت‌افزار حال حاضر شرکت کوالکام به حساب می‌آید، تراشه پرچمدار اپل یعنی A16 بایونیک که در سری آیفون 14 پرو به کار رفته است موفق به شکست اسنپدراگون 8 نسل دو شده است.

طبق لیست بنچمارک گیک‌بنچ که از این دو تراشه منتشر شده است، اسنپدراگون 8 نسل دو از نظر عملکرد پردازشی ضعیف‌تر از تراشه A16 بایونیک ظاهر شده است. در این راستا، تراشه پرچمدار کوالکام در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 1483 و 4709 را کسب کرده است در حالی که تراشه A16 بایونیک در تست تک هسته‌ای امتیاز 1874 و در تست چند هسته‌ای امتیاز 5372 را به خود اختصاص داده است.

image

شایان ذکر است بنچمارک گیک‌بنچ به خوبی نشان می‌دهد که تراشه جدید کوپرتینونشین‌ها به مانند نسل‌های قبلی هنوز هم از رقبای اندرویدی خود قدرتمندتر است. نکته قابل توجه لیست گیک‌بنچ، امتیاز تراشه A15 بایونیک به کار رفته در سری آیفون 13 در تست تک هسته‌ای است که برابر با 1709 اعلام شده است و از امتیاز تست مشابه اسنپدراگون 8 نسل دو نیز بیشتر است. این موضوع به تنهایی ادعای کوالکام مبنی بر قدرت پردازشی خارق‌العاده تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو را زیر سؤال می‌برد.

البته کوالکام اعلام کرده است که تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو جدا از بهبودهای پردازشی و سخت‌افزاری، از پیشرفت‌هایی در زمینه محاسبات پردازشی هوشمند و قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد. به علاوه، از آنجایی که هنوز هیچ گوشی هوشمندی که به تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو مجهز باشد روانه بازار نشده است، نمی‌توان چندان به نتایج این بنچمارک اعتماد داشت و ممکن است نتایج پس از عرضه و انتشار بررسی‌ها همراه با تجربه کاربری واقعی این تراشه پرچمدار با اطلاعات موجود در این بنچمارک متفاوت باشد. با این وجود، نمی‌توان منکر قدرت پرداشی بسیار بالا تراشه‌های موبایلی اپل شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۸/۲۸
گزارشات، "رسمی" هم که باشند، قابل اعتناء نیستند