خانهاخبار
ریلمی 10 پرو و پرو پلاس به همراه دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شدند

ریلمی 10 پرو و پرو پلاس به همراه دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شدند

در امروز شاهد اضافه شدن دو گوشی جدید با نام‌های ریلمی 10 پرو و پرو پلاس به سری گوشی‌های ریلمی 10 هستیم.
۱۴۰۱/۸/۲۶

سری گوشی‌های ریلمی 10 به سرعت در حال گسترش بوده و در امروز نیز دو عضو جدید به نام‌های ریلمی 10 پرو و ریلمی 10 پرو پلاس به آن اضافه شده‌اند. این دو گوشی دارای دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی، باتری‌های ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع و سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری Realme UI 4.0 هستند.

 

ریلمی 10 پرو

image

 

ریلمی 10 پرو از چیپست میان رده کوالکام اسنپدراگون 695 استفاده کرده و دارای ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X است. نسخه پایه این گوشی، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت را به همراه دارد که در نوع خود و این رده قیمتی، تحسین برانگیز بوده و جدیدا در پرچمداران نیز دیده نمی‌شود.

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۷۲ اینچی از نوع LCD با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. نرخ حساسیت به لمس ریلمی 10 پرو معادل با ۲۴۰ هرتز بوده و به گفته ریلمی، حداکثر روشنایی این پنل به ۶۸۰ نیت می‌رسد. سنسور اثر انگشت گوشی روی دکمه پاور آن قرار گرفته است.

 

در دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی که از سنسور سامسونگ آیزوسل HM6 استفاده می‌کند؛ شاهد پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری هستیم که به صورت ۹ به ۱، قابلیت ترکیب را نیز دارند. یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی نیز این دوربین را همراهی کرده و رزولوشن دوربین سلفی گوشی که درون پانچ هول نمایشگر قرار دارد؛ معادل با ۱۶ مگاپیکسل است.

image

 

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری این گوشی، پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی را به همراه دارد. این گوشی از دو سیم کارت فعال در حالت 5G پشتیبانی می‌کند؛ اما متاسفانه خبری از درگاه کارت‌های حافظه microSD در آن نیست. ریلمی 10 پرو مانند برادر بزرگ‌تر خود، سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری Realme UI 4.0 را به همراه دارد.

 

فروش این گوشی از روز ۲۴ نوامبر (۳ آذر) آغاز شده و در سه رنگ مشکی، آبی و استارلایت روانه بازار می‌شود. قیمت نسخه پایه ریلمی 10‌ پرو معادل با ۱۵۹۹ یوآن (حدود ۲۲۵ دلار) بوده و برای نسخه با رم ۱۲ گیگابایتی نیز باید ۱۸۹۹ یوآن (حدود ۲۶۵ دلار) پرداخت کنید.

 

ریلمی 10 پرو پلاس

image

 

ریلمی 10 پرو پلاس چیپست مدیاتک دیمنسیتی 1080 را به همراه دارد؛ اما به طور عجیبی، حافظه نسخه پایه آن از برادر کوچک‌تر خود کمتر بوده و معادل با ۱۲۸ گیگابایت است. این گوشی دارای نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن فول اچ دی، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ حساسیت به لمس ۳۶۰ هرتزی است. این پنل ۱۰ بیتی، محدوده رنگی DCI-P3 را به طور کامل پوشش داده و حداکثر میزان روشنایی آن به ۸۰۰ نیت می‌رسد.

این گوشی در حاشیه‌های خود از شیشه خمیده 2.5D با زاویه ۶۱ درجه استفاده کرده که در این سری از گوشی‌های ریلمی، تا به حال شاهد آن نبودیم. حاشیه‌های خمیده، ظاهری جذاب داشته و طرفداران خود را دارند؛ البته، باید گفت که بسیاری از کاربران نیز به دلیل لمس‌های تصادفی و شکننده‌تر بودن، دل خوشی از آنها ندارند. وزن ریلمی 10 پرو پلاس معادل با ۱۷۳ گرم بوده و به نظر می‌رسد که با گوشی نسبتا سبکی طرف هستیم.

image

 

ضخامت ریلمی 10 پرو پلاس تنها به ۷.۷۸ میلی متر می‌رسد؛ اما این امر باتری گوشی را تحت تاثیر قرار نداده و همچنان شاهد استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی در این محصول هستیم. ریلمی همچنین از یک لایه حفاظتی بسیار نازک روی نمایشگر گوشی استفاده کرده است.

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی توسط یک دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۲ درجه و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت از فاصله ۴ سانتی متری همراهی می‌شود. دوربین سلفی گوشی درون پانچ هول نمایشگر واقع شده و رزولوشن آن نیز معادل با ۱۶ مگاپیکسل است.

ریلمی 10 پرو پلاس به همراه سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری Realme UI 4.0 روانه بازار خواهد شد. این گوشی از دو سیم کارت در حالت 5G پشتیبانی کرده و امکان اتصال به NFC و وای فای 802.11 A/B/G/B/AC/AX را دارد.

 

قیمت نسخه پایه ریلمی 10 پرو پلاس با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، معادل با ۱۶۹۹ یوآن (حدود ۲۴۰ دلار) است. نسخه با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت به قیمت ۱۹۹۹ یوآن (حدود ۲۸۰ دلار) فروخته شده و در نهایت، نسخه‌ای با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۲۳۹۹ یوآن (حدود ۳۳۶ دلار) به فروش می‌رسد. این گوشی از تاریخ پنج‌شنبه، ۲۴ نوامبر (۳‌ آذر) روانه بازار می‌شود.

درباره گوشی‌های جدید ریلمی چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)