خانهاخبار
اپل از سال ۲۰۲۴ قسمتی از تراشه‌های خود را از آریزونا آمریکا تامین خواهد کرد

اپل از سال ۲۰۲۴ قسمتی از تراشه‌های خود را از آریزونا آمریکا تامین خواهد کرد

در خبرها داشتیم که شرکت TSMC بزرگترین تولید کننده تراشه و شریک اپل در تامین پردازنده‌هایش، در حال ساخت کارخانه‌ای در آمریکا است و قصد دارد تعداد بیشتری از مراکز تولید را در آمریکا بسازد؛ حالا مشخص شده که که این مراکز تولید از سال ۲۰۲۴ به بهره‌برداری خواهند رسید.
۱۴۰۱/۸/۲۵

بر اساس گزارش بلومبرگ اپل قصد دارد تامین برخی از تراشه‌های خود را از کارخانه‌ای در آریزونا آمریکا آغاز کند. تیم کوک مدیر عامل اپل، این اطلاعات را در جلسه‌ای با کارمندان مهندسی در آلمان، زمانی که به اروپا سفر کرده بوده، فاش کرده است. او در جلسه‌ای به کارمندان خود گفت:

ما پیش‌تر تصمیم گرفته‌ایم که از یک کارخانه در آریزونا تراشه‌های مورد نیازمان را تهیه کنیم و این کارخانه در آریزونا در سال ۲۰۲۴ راه اندازی خواهد شد، بنابراین این پروژه برای عملی شدن نیاز به حدود دو سال زمان دارد. در این نشست که شامل ادی کیو مدیر خدمات اپل و رییس قسمت خرده فروشی و منابع انسانی بوده، تیم کوک گفته که با گسترده‌تر شدن این برنامه در اروپا، به طور قطع می‌توانیم بگوییم که تراشه‌های خود را از اروپا هم تامین خواهیم کرد.

image

 

کوک جزییاتی در مورد تراشه‌هایی که اپل از آریزونا تهیه می‌کند ارایه نکرده است، اما تامین کننده اپل شرکت بزرگ TSMC که شماره یک تراشه‌های تولید شده در دنیا است، اکنون در حال ساخت یک کارخانه در نزدیکی فونیکس در آریزونا است. این شرکت پروژه مذکور را از سال ۲۰۲۰ آغاز کرد و قرار است در سال ۲۰۲۴ تولید انبوه تراشه‌های ۴ نانومتری را آغاز کند.

هفته گذشته وال استریت ژورنال اعلام کرد که TSMC قصد دارد کارخانه دومی را در آریزونا افتتاح کند، این کارخانه ۱۲ میلیارد دلاری برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری نسل بعدی در نظر گرفته شده است که به احتمال زیاد برای استفاده در دستگاه‌های آینده اپل به کار گرفته خواهد شد.

از زمان روی کار آمدن دولت بایدن، هدف این دولت تشویق شرکت‌ها به تولید تراشه در خاک آمریکا از طریق مشوق‌های مالی بوده است، این در حالی است که اپل نیز مدتی طولانی است که به دنبال کاهش اتکای خود به چین در حوزه‌های مختلف است. کارخانه‌های اصلی شرکت TSMC در تایوان هستند، اما شعبه‌هایی از این شرکت در کاماس واشنگتون، و همچنین مراکز طراحی در آستین تگزاس و سن خوزه کالیفرنیا هم برای TSMC فعال هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)