خانهاخبار
دستگاهی که با آن توییت می‌کنید به زودی از زیر توییت‌ها حذف می‌شوند!

دستگاهی که با آن توییت می‌کنید به زودی از زیر توییت‌ها حذف می‌شوند!

در ادامه تغییراتی که ایلان ماسک مدیر عامل توییتر در حال اعمال کردن آنها برای توییتر است، او امروز اعلام کرده ویژگی که در زیر توییت اشخاص ثبت می‌شد با چه دستگاهی توییت کرده‌اند، به زودی حذف خواهد شد.
۱۴۰۱/۸/۲۴

مدیر عامل توییتر ایلان ماسک، قصد دارد یک ویژگی پیشین توییتر را حذف کند، ویژگی که جزییات مربوط به دستگاهی را که شخص با آن توییت کرده بود، نشان می‌داد؛ اطلاعاتی که در چند سال گذشته بارها باعث شد تا مدیران یا کارمندان شرکت‌هایی مثل سامسونگ یا هوآوی به دردسر بیافتند.

ماسک امروز در توییتی گفته که توییتر قرار است آن قسمتی از نوشته‌های زیر توییت را تحت عنوان «توییتر برای آیفون» یا «توییتر برای اندروید»، حذف کند؛ زیرا این موضوع را «اتلاف فضای صفحه» خوانده است. او گفته که هیچکس حتی نمی‌داند که این ویژگی چرا از اول در توییتر قرار داده شده است.

جزییات دستگاه فرستنده توییت چندین بار برای کارمندان بخش شبکه‌های اجتماعی شرکت‌های اندرویدی دردسر ساز شده بود! تصویر زیر فکر می‌کنم به اندازه کافی گویا باشد که توییت حساب کاربری رسمی هواوی توسط یک آیفون ارسال شده که یعنی فردی که در بخش شبکه‌های اجتماعی این شرکت مسئول این توییت بوده، خودش آیفونی است و سراغ اندروید نرفته است. اسکرین شات زیر مربوط به ابتدای سال ۲۰۱۹ و تبریک سال نو شرکت هواوی است.جالب است بدانید که کارمندی که پشت این توییت بود نیز به دلیل آنچه که «آسیب به برند هوآوی» معرفی شد، تنزل رتبه گرفت.

image

 

کارمندان سامسونگ هم طی سال‌های اخیر چندین بار تبلیغات سامسونگ را از آیفون‌های خود توییت کرده‌اند و افراد مشهور نیز با مشکل مواجه شده‌اند. به عنوان مثال گَل گدوت، هنرپیشه معروف، در حالی که از آیفون توییت می‌کرد، به ستایش هوآوی میت 10 پرو جدید خود پرداخت.

مشخص نیست که چه زمانی این ویژگی از توییتر حذف خواهد شد، اما فعلا که حذف نشده است. قسمتی از اظهارات ایلان ماسک در این خصوص در زیر آمده است:

و در نهایت اضافه کردن دستگاهی که یک توییت با آن نوشته شده است (اتلاف فضای صفحه نمایش و محاسبه) را در زیر هر توییت متوقف خواهیم کرد. به معنای واقعی کلمه حتی هیچکس نمی‌داند که اصلا چرا ما این کار را شروع کردیم...

ماسک هفته گذشته سرویس اشتراک جدید آبی ۸ دلاری خود را در توییتر اجرا کرد که نشان تاییدی را ارایه می‌داد که پیش‌تر به افراد تایید شده محدود می‌شد. این موضوع منجر به هرج و مرج فوری شد و تعدادی از مردم ۸ دلار برای جعل هویت شرکت‌ها و حساب‌های افراد مشهور پرداخت کردند. به عنوان مثال فردی با تیک وریفای و با اکانتی به نام شرکت «Eli Lilly»، سازنده انسولین، توییت کرده بود که انسولین‌های این شرکت از این به بعد رایگان خواهند شد که همین موضوع باعث شد سهام این شرکت بیشتر از ۴ درصد افت را تجربه کند! افراد دیگری هم با توییتر بلو، حساب‌های کاربری وریفای شده برای اشخاص مشهور ساختند و توییت‌های طنز منتشر کردند؛ از اکانت فیک وریفای شده برای لبرون جیمز بگیرید تا اکانت فیک وریفای شده نیتندو که تصویری از ماریو را با یک ژست گستاخانه توییت کرده بود!

با این مشکلات، توییتر به طور موقت تایید حساب مشترکین توییتر آبی را متوقف کرد و مردم در حال حاضر قادر به خرید اشتراک توییتر آبی نیستند. این شرکت در حال بررسی یک نشان تایید رسمی است و هنوز مشخص نیست که چگونه می‌خواهد با شروع مجدد تایید حساب‌ها، از بروز مشکلاتی نظیر آنچه پیش آمد جلوگیری به عمل آورد. شاید شاهد آن باشیم که تیک تایید اینگونه حساب‌ها به شکل یا رنگ متفاوتی باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)