خانهاخبار
سامسونگ قصد دارد عرضه گوشی‌های خود در سال 2023 را تا 13 درصد کاهش دهد!

سامسونگ قصد دارد عرضه گوشی‌های خود در سال 2023 را تا 13 درصد کاهش دهد!

از دلایل کاهش نرخ عرضه گوشی‌های غول فناوری کره جنوبی می‌توان به مشکلات زنجیره تامین و اقتصاد جهانی اشاره کرد.
۱۴۰۱/۸/۲۳

سامسونگ علی‌رغم این که یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود، در طی چند ماه اخیر موفق به فروش تعداد کافی از گوشی‌های هوشمند خود نشده است و برنامه‌هایش با مشکل مواجه شده است. به نظر می‌رسد فروش دور از انتظار گوشی‌های سامسونگی در چند وقت اخیر به دلیل مشکلات زنجیره تامین قطعات، پاندمی کرونا و شرایط نامطئمن اقتصاد جهانی است که باعث شده است تا کاربران چندان تمایلی برای خرید نداشته باشند.

image

البته باید اشاره کرد که سامسونگ تنها شرکت فناوری حاضر در بازار نیست که از این مشکلات رنج می‌برد چرا که به دلیل کاهش عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند، اکثر شرکت‌های تولید‌کننده با مشکل مشابه‌ای مواجه هستند. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، وبسایت چینی ITHome به نقل از نشریه اقتصادی تایوان ادعا کرده است که سامسونگ قصد دارد عرضه گوشی‌های هوشمند خود در سال 2023 را کاهش دهد تا از ضرر و زیان جلوگیری کند.

طبق این گزارش، عرضه گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سال 2023 به میزان 13 درصد کاهش خواهد داشت که با تبدیل این رقم به آمار فروش می‌توان انتظار داشت که عرضه گوشی‌های سامسونگ در حدود 30 میلیون واحد کم شوند. این وبسایت ادعا کرده است که دلیل اصلی کاهش عرضه گوشی‌های سامسونگ افت کلی بازار گوشی‌های هوشمند است که احتمالا در آینده نیز شرایط آن بدتر از گذشته خواهد بود.

image

شایان ذکر است که سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با سه‌ماهه دوم افزایش قابل توجهی داشته است ولی به صورت آمار سالانه و در مقایسه با سال 2021، سهم غول فناوری کره جنوبی 8 درصد کاهش داشته است که به خوبی نشان می‌دهد بازار برای سامسونگ در شرایط ایده‌الی قرار ندارد.

در نهایت باید اشاره کرد که دیگر تولیدکنندگان قطعات گوشی‌های هوشمند شامل شرکت ژاپنی Murata و شرکت Tongxin Electic نیز از مشکلات مشابه رنج‌ می‌برند و اذعان داشته‌اند بازار در شرایط مناسبی ندارد. در این راستا، شرکت Murata که ماژول‌های الکترونیکی و برخی از قطعات گوشی‌های آیفون، سامسونگ و دیگر برندهای بازار را تامین می‌کند ادعا کرده است که شرایط بازار چین هیچ نشانه‌ بهبودی را از خود بروز نداده است و حتی در سال بعد میلادی نیز اوضاع به همین منوال خواهد بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)