خانهاخبار
گوگل بتای عمومی رابط کاربری جدید «Android Auto» را عرضه کرد

گوگل بتای عمومی رابط کاربری جدید «Android Auto» را عرضه کرد

گوگل به تازگی بتای عمومی رابط کاربری اندروید اتو خود را با تغییرات گسترده ظاهری و ویژگی‌های جدید عرضه کرده، که خبر از عرضه قریب‌الوقوع آن می‌دهد.
۱۴۰۱/۸/۲۳

شاید به یاد داشته باشید که در ماه می (اردیبهشت)، گوگل تغییرات بسیار مهمی را در رابط کاربری اندروید اتو (Android Auto) نشان داد. این بازنگری طراحی در ابتدا برای عرضه در تابستان برنامه‌ریزی شده بود، اما دیدیم که این امر محقق نشد. ما نمی‌دانیم که به طور دقیق چه عاملی باعث این تاخیر شد، اما به نظر می‌رسد که در نهایت قرار است این تاخیر به پایان برسد، زیرا گوگل شروع به عرضه این رابط کاربری جدید برای کاربران بتای عمومی کرده است.

image

 

متاسفانه با نگاهی سریع به لیست فروشگاه گوگل پلی برای اندروید اتو متوجه می‌شویم که تمام ظرفیت‌های آن در حال حاضر پر شده است؛ این بدان معنا است که اگر از پیش به عنوان یک آزمایش کننده بتا ثبت نام نکرده‌اید، دیگر قادر نخواهید بود تا برای تجربه رابط کاربری جدید اقدام کنید.

 

رابط کاربری جدید اندروید اتو گردتر و مرتب‌تر، به همراه عناصر و کنترل‌های رابط کاربری بزرگتری است. در واقع هدف گوگل این بوده که این نسخه جدید را خواناتر کند و کنترل‌ها را قابل دسترس‌تر کند. در زیر لیستی از تغییرات عمده اندروید اتو آورده شده است که با هم به مرور آنها می‌پردازیم:

  • نقشه‌های شما اکنون در داشبورد جدید با اندازه و دسترسی بهبود یافته به راننده نزدیکتر خواهد شد.
  • صفحه فایل‌های مدیا در داشبورد ظاهری کاملا جدید دارد و اکنون به صورت پویا می‌تواند تغییر اندازه دهد و کوچک و بزرگ شود.
  • اکنون می‌توانید کاری کنید که کل صفحه نقشه‌های مورد نظرتان را نشان دهد و به شما این امکان داده می‌شود تا طرح‌بندی‌های مختلف را در صفحه‌های بزرگ انتخاب کنید.
  • یک داک برنامه جدید هم در رابط کاربری به روز شده اندروید اتو تعبیه شده است تا جابجایی بین برنامه‌های اخیر با یک ضربه آسان شود.
  • بخش‌های بیشتری از سیستم به روز شده است تا از «Material You» استفاده کنند و مولفه‌ها و طرح‌بندی‌های رابط کاربری هم مدرن‌سازی شده‌اند.
  • اکنون می‌توانید با کشیدن انگشت بر روی صفحه مدیا، به موسیقی و توصیه‌های رسانه‌ای از طرف دستیار گوگل دسترسی پیدا کنید.
  • آیکون‌های استاتوس قدیمی و زنگ نوتیفیکیشن سنتر حالا در یک منطقه قابل تجزیه و قابل لمس که شامل تعداد پیام‌های خواند نشده است، ادغام شده‌اند.

در مورد زمان عرضه رابط کاربری جدید اندروید اتو، گوگل هیچ تاریخ خاصی را مشخص نکرده است، اما از آنجایی که این شرکت آن را برای بتای عمومی و آزمایش‌های نهایی در دسترس گذاشته است، قاعدتا نباید زمان زیادی را منتظر بود تا به عرضه همگانی برسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)