خانهاخبار
بازی های Pokemon در کنسول PSP

بازی های Pokemon در کنسول PSP

Playstation Portable یا به اختصار PSP یک کنسول بازی پرتابل 32 بیتی است که توسط کمپانی Sony Entertainment ساخته و در 12 دسامبر سال 2004 روانه بازار شد...
۱۴۰۱/۸/۱۸

معرفی کنسول Playstation Portable یا PSP

Playstation Portable  یا به اختصار PSP یک کنسول بازی پرتابل 32 بیتی است که توسط کمپانی Sony Entertainment ساخته و در 12 دسامبر سال 2004 روانه بازار شد. این کنسول رقابت تنگاتنگی با کنسول های شرکت Nintendo داشته است. حافظه داخلی این کنسول 32 مگابایت در مدل های 1000 و 64 مگابایت در مدل های 2000 و 3000 است. می توانید براحتی PSP را به کنسول های پلی استیشن 2 و 3، کامپیوتر با رابط USB و اینترنت وصل کنید. PSP Romsنام بازی های این کنسول می باشد و همچنین تنها کنسول دستی است که از یک قالب دیسک نوری به عنوان واسط ذخیره سازی استفاده می کند. این دستگاه دارای دکمه های مختلف اعم از دکمه های جهت دار، صدا، پاور و چندین دکمه دیگر است. همچنین دارای درایو برای کارت های فلش است. بلند گو های استریو، هدفون و وای فای نیز برای دسترسی به اینترنت در آن تعبیه شده است. اکثر بازی ها در بروز رسانی جدید با سرعت 333 مگا هرتز اجرا می گردند.

 

بررسی بازی Pokemon Fire Red

Pokemon Fire Red یک بازی سرگرم کننده و محبوبی است که در سال 2004 توسط کمپانی نینتندو برای کنسول بازی GameBoy Advance ساخته و منتشر شد. این بازی در ابتدا در آمریکا شمالی و اروپا در سپتامبر و اکتبر 2004 منتشر شد. Pokemon Fire Red Rom بخشی از نسل سوم سری بازی‌ های ویدئویی پوکمون به شمار می رود که بهبود یافته بازی‌ های قبلی شناخته می‌ شود. همانند دیگر بازی‌ های پوکمن، شخصیت بازیکن از منظر بالای سر کنترل می‌ گردد و در نبرد های نوبتی شرکت می‌ کند. می‌ توانید به راحتی آیتم‌ ها و تنظیمات بازی خود را پیکربندی کند.

image

داستان بازی Pokemon Fire Red

 قهرمان  و شخصیت اصلی Pokemon Fire Red  کودکی است که در شهر کوچکی به نام Pallet Town  زندگی می کند. بازیکن سفری را شروع می‌ کند و به تنهایی وارد چمن‌ های بلند می‌ شود، صدایی به او هشدار می‌ دهد که متوقف شود. پروفسور اوک، محقق مشهور پوکمون، به بازیکن توضیح می دهد که چنین علف هایی اغلب زیستگاه پوکمون های وحشی است و مواجهه با آنها به تنهایی می تواند بسیار خطرناک باشد. او بازیکن را به آزمایشگاه خود می برد و در آنجا با نوه اوک، یکی دیگر از مربیان مشتاق پوکمون آشنا می کند. 

گیم پلی و نبرد ها

به بازیکن و رقیب آنها دستور داده شده است که یک پوکمون شروع کننده را برای سفر خود انتخاب کنند. سپس نبرد پوکمون با پوکمون های جدید آغاز می شود. همچنین در طول بازی، بازیکن باید با نیرو های Team Rocket، یک سازمان جنایی که از پوکمون سوء استفاده می کند، مبارزه کند. آن‌ ها نقشه‌ های متعددی برای سرقت پوکمون‌ های کمیاب طراحی می‌ کنند، که بازیکن باید همه آنها را خنثی کند و در آخر حیوانی، رئیس سازمان را ملاقات کرده و شکست دهد.

معرفی بازی Pokemon Platinum

Pokémon Platinum  یک بازی ویدئویی در قالب  نقش افرینی یا RPG با عناصر ماجرا جویی است که در سال ۲۰۰۸ توسط Game Freak ساخته و توسط کمپانی پوکمن و نینتندو برای کنسول بازی دستی Nintendo DS  منتشر شد. این بازی یک نسخه پیشرفته از Pokémon Diamond and Pearl است و بخشی از نسل چهارم از سری بازی های ویدئویی پوکمن است. در بازی Pokemon Platinum Rom بازیکنان شخصیت های لوکاس یا داون را کنترل می کنند و با یکی از سه پوکمونی که پروفسور روآن به آنها داده است، بازی را شروع می کنند. طلسم پوکمون Giratina است که نقش اصلی را در داستان بازی ایفا می کند. گیم پلی بازی همانند نسخه های پیشین بازی پوکمون است و از دید سوم شخص اجرا می گردد و از سه صفحه اصلی تشکیل شده است: نقشه میدانی که در آن بازیکن شخصیت اصلی را هدایت می‌کند، صفحه نمایش جنگ و منویی که در آن بازیکن آیتم ها یا تنظیمات بازی خود را پیکر بندی می کند. همانند عناوین قبلی، بازیکنان پوکمون‌ های خود را با نبرد های نوبتی با سایر پوکمون‌ ها به مبارزه وا می دارند. هنگامی که بازیکن با یک پوکمون وحشی روبرو می شود یا توسط یک مربی برای یک نبرد به چالش کشیده می شود، صفحه به یک صفحه نبرد مبتنی بر نوبت تغییر می کند که در آن پوکمون ها به نبرد با یکدیگر می پردازند. همه پوکمون ها دارای امتیاز ضربه هستند (HP). وقتی HP یک پوکمون به صفر می رسد، غش می کند و نمی تواند بجنگد مگر اینکه با یک مهارت پوکمون یا یک آیتم احیا شود.

image

 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۴۰۱/۹/۷
بازی های psp همیشه نوستالژی و جذاب بودن.