خانهاخبار
نسخه iOS و iPadOS تلگرام با ویژگی‌های جدید کاربردی بروزرسانی شد

نسخه iOS و iPadOS تلگرام با ویژگی‌های جدید کاربردی بروزرسانی شد

نسخه جدید 9.1.0 تلگرام برای آیفون و آیپد بروزرسانی شده که ویژگی‌هایی مانند حالت دارک جدید، رونویسی ویدیوها و غیره را به ارمغان می‌آورد.
۱۴۰۱/۸/۱۸

پیام‌ رسان تلگرام این هفته آپدیت جدیدی برای آیفون و آیپد منتشر کرده که رونویسی ویدیو، موضوعات مجزا در گروه‌های بزرگ و سایر ویژگی‌های جدید را به ایت پلتفرم محبوب چت اضافه می‌کند.

ابزار جدید رونویسی صدا به متن را می‌توان با استفاده از یک دکمه جدید در گوشه سمت راست پایین یک ویدیو فعال کرد و به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های ویدیویی دوستان خود را در زمانی که وقت کافی برای تماشای ویدیو ندارند، بخوانند.

image

 

مانند رونویسی  پیام صوتی موجود، رونویسی پیام‌های ویدیویی یک ویژگی انحصاری برای مشترکین پریمیوم تلگرام است که هزینه آن ۴٫۹۹ دلار در ماه است و شامل مزایای دیگری مانند دانلود سریع‌تر، عدم تبلیغات و حداکثر محدودیت آپلود فایل ۴ گیگابایتی است.

در همین حال برای همه کاربران، موضوعات در گروه‌ها یک ویژگی جدید است که به گروه‌هایی با بیش از ۲۰۰ عضو اجازه می‌دهد مناطق جداگانه‌ای برای چت‌های خاص‌تر ایجاد کنند. کاربران می‌توانند نوتیفیکیشن‌هایی را از موضوعات و تنظیمات رسانه مشترک که مستقل از گروه گسترده‌تر هستند، دریافت کنند. در اواخر سال جاری میلادی، تلگرام قصد دارد مجموعه‌ای متفاوت از ابزارهای متناسب با گروه‌های کوچک را معرفی کند.

همچنین در این بروزرسانی نام‌های کاربری قابل جمع‌آوری، در واقع یک دارایی دیجیتالی هستند که مالکیت آن توسط شبکه بلاک چین TON تضمین شده است. علاوه بر یک نام کاربری اصلی، کاربران تلگرام اکنون می‌توانند چندین نام کاربری جمع‌آوری کنند که دقیقا مانند نام‌های کاربری اصلی کار می‌کنند با این تفاوت که می‌توانند کمتر از پنج کاراکتر باشند.

نام‌های کاربری جمع‌آوری شده از طریق یک پلتفرم جدید به نام شبکه «Fragment» خرید و فروش می‌شوند که روشی ساده و امن را برای کسب و تبادل دامنه‌های ارزشمند تلگرام ارائه می‌دهد.

از طرف دیگر حالت شب «Dark» جدید تلگرام برای نسخه iOS بازطراحی شده است، در این حالت جدید رنگ‌ها متعادل‌تر شده و جلوه‌های تاری بهتری را در هنگام حرکت کاربران در چت‌ها و لیست چت ایجاد می‌کند؛ همچنین کاربران پریمیوم تلگرام به ۱۲ بسته ایموجی جدید دسترسی پیدا می‌کنند که می‌توان از آنها در پیام‌ها و کپشن‌ها یا به عنوان استاتوس استفاده کرد.

به گفته پاول دوروف مدیر عامل تلگرام، کاربران متوجه خواهند شد که این بروزرسانی نسخه 9.1.0 دارای تم مشخص هالووین است، اما در فرآیند بررسی اپ استور اپل، این موضوع فعلا متوقف شده است و دلیل آن هم معلوم نیست. تلگرام بارها از سیاست‌های اپل در قبال اپ استور برای توسعه دهندگان انتقاد کرده است و بارها دیده شده که پروسه یک بروزرسانی برای تلگرام در اپ استور به مشکل خورده است و مشخص هم نیست که این کش و قوس‌ها تا کجا ادامه خواهد یافت.

دوروف در یک پست اختصاصی گفته: «اپل ادعا می‌کند که برنامه‌ها را در عرض ۲۴ ساعت بررسی می‌کند، اما طبق تجربه ما حداقل ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد تا هر بروزرسانی به اپ استور راه یابد». دوروف پیش از این هم از اپل به دلیل فرآیند بررسی مبهم اپ استور و تاخیر در تایید بروزسانی‌های تلگرام انتقاد کرده بود.

جزییات بیشتر در مورد آپدیت اخیر تلگرام را می‌توانید در وب سایت رسمی خود این شرکت بیابید؛ همچنین نسخه 9.1.0 این اپلیکیشن هم در حال حاضر در اپ استور برای آیفون و آیپد در دسترس است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)