خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند در سال ۲۰۲۲

راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند در سال ۲۰۲۲

ساعت‌های هوشمند این روزها فراتر از یک گجت جانبی هستند و به عنوان ابزاری برای پایش سلامتی هم شناخته می‌شوند؛ بنابراین خرید آن‌ها منطقی است اما قطعا به راهنما برای آن نیاز دارید.
۱۴۰۱/۸/۱۸

ساعت های هوشمند رفته رفته بیشتر از قبل مورد استقبال قرار می‌گیرند و بعضی شرکت‌ها در زمینه تولید این محصولات پیشتاز هستند. از اپل واچ و سازگاری بیش از حد آن با پلتفرم آی او اس گرفته، تا محصولات سامسونگ که تا به حال به صورت متعدد آن‌ها را دیده‌ایم و پیکسل واچ که به تازگی به این عرصه پیوسته است. به این ترتیب مسلما با گزینه‌های زیادی برای خرید روبرو خواهید بود که ممکن است انتخاب از میان آن‌ها برای شما سخت باشد.

به همین خاطر در این مطلب قصد داریم تا با بهترین ساعت های هوشمند که در سال ۲۰۲۲ برای خرید در دسترس شما هستند، آشنا شویم.

اپل واچ سری ۸

image

تصویری از اپل واچ سری ۸

این محصول به تازگی به جمع ساعت‌های اپل پیوسته و می‌توانید با کمال اطمینان روی آن حساب کنید. از اکوسیستم اپلیکیشن‌های متنوع گرفته تا قابلیت‌های مفید و متنوع در حوزه سلامت، همه این موارد می‌تواند شما را مشتاق به استفاده از آن کند. امروزه اپل واچ جایگاه فوق العاده‌ای در میان کاربران ساعت‌های هوشمند داشته و سازگاری فوق العاده آن با آیفون‌ها، از جمله نکات مثبت آن به حساب می‌آید. البته از آن‌جایی که این نسخه با سری ۷ تفاوت چندان زیادی ندارد، می‌توانید سراغ اپل واچ سری ۷ بروید که در بازار ایران قیمت کمتری از سری ۸ دارد. 

سری ۸ در مقایسه با سری ۷، تنها سنسور سنجش دمای بدن و قابلیت Crash Detection را اضافه‌تر دارد و از نظر قدرت پردازشی و سرعت، برتری نسبت به سری ۷ ندارد.

اپل واچ SE 2

image

تصویری از اپل واچ SE 2

نسخه SE از اپل واچ را می‌توان مدل ساده‌تر شده اپل واچ سری ۶ به حساب آورد که البته از نظر ظاهری نیز شباهت زیادی به آن دارد. نسخه ۲۰۲۲ آن که به عنوان نسل دوم این محصول شناخته می‌شود، با قابلیت پشتیبانی از سیم کارت الکترونیکی (eSIM) در دسترس کاربران قرار گرفته که متاسفانه برای کاربران ایرانی کاربردی نیست. اپل واچ اس ی ۲ را می‌توان بهترین ساعت هوشمند برای علاقمندان به محصولات اپل به حساب آورد که از طرفی، قصد دارند هزینه آنچنان زیادی برای خرید یک اپل واچ پرداخت کنند.

مهم‌ترین مزیت برای خرید این اپل واچ، داشتن چیپست S8 در این محصول است که آن را نسبت به SE نسل اول قوی‌تر می‌کند.

اپل واچ الترا

image

تصویری از اپل واچ الترا

گران ترین اپل واچ که همراه با سری هشتم این محصول عرضه شده، برای افرادی که به کوه‌نوردی یا ورزش‌هایی از این قبیل علاقمند هستند، بهترین گزینه خواهد بود. مقاومت بالای آن در مقابل ضربه، عمر مفید باتری فوق العاده بالا، نمایشگر فوق العاده روشن و اضافه شدن یک دکمه اضافه برای انجام برخی کارها از جمله امکانات این محصول به حساب می‌آید. به این ترتیب نمی‌توان آن را یک ساعت برای همه به حساب آورد مخصوصا که اندازه بزرگی هم دارد. اما اگر ساعتی برای فعالیت‌های ورزشی شدید خود می‌خواهید، اپل واچ الترا گزینه عالی خواهد بود.

گلکسی واچ ۵

image

تصویری از گلکسی واچ ۵

ساعت‌های هوشمند سری گلکسی سامسونگ را می‌توان محصولاتی شایسته احترام برای رقابت با اپل واچ به حساب آورد. نسل پنجم این ساعت هوشمند از ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته شده است، اما با این وجود وزن آن تقریبا سبک است. مهندسان سامسونگ ضمن طراحی زیبا و جذاب این ساعت هوشمند، موفق شده‌اند گواهی‌های لازم برای مقاومت در مقابل آب و گرد و غبار را برای آن دریافت کنند.

گلکسی واچ ۵ سامسونگ به سیستم عامل Wear OS مجهز است و به این ترتیب، انبوهی از امکانات و قابلیت‌های مختلف را می‌‌توانید به کمک آن تجربه کنید. به این ترتیب با یک ساعت هوشمند فوق العاده روبرو خواهید بود که با محصولات اندرویدی به صورت کامل سازگار است، اما اگر از آیفون استفاده می‌کنید، نمی‌توانید روی خرید این محصول حسابی باز کنید.

گلکسی واچ ۵ پرو

image

تصویری از گلکسی واچ ۵ پرو

مانند نسخه استاندارد، این محصول نیز دیگر به سیستم عامل تایزن مجهز نبوده و پلتفرم Wear OS جایگزین آن شده است و از سوی دیگر، با محصولات اندرویدی به صورت کامل سازگار است.

این محصول به بدنه‌ای از جنس تیتانیوم مجهز بوده و گواهی IP68 برای مقاومت در مقابل آب و گرد و غبار را با خود به همراه دارد. کلیه امکانات و قابلیت‌ها در حوزه سلامت با این محصول عرضه شده و افرادی که فعالیت‌های ورزشی سنگین انجام داده یا به ماجراجویی علاقمند هستند، می‌توانند روی آن حساب باز کنند.

پیکسل واچ

image

تصویری از پیکسل واچ

این محصول را می‌توان پاسخ گوگل به اپل واچ دانست! پیکسل واچ با بدنه‌ای دایره‌ای شکل به صورت اختصاصی برای کاربران اندروید طراحی و ساخته شده است.

این ساعت هوشمند مانند دیگر محصولات، از قابلیت ضد آب بودن تا عمق ۵۰ متری برخوردار است.

گارمین Vivoactive 4

image

تصویری از گارمین Vivoactive 4

اگر این محصول را روی حالت ساعت هوشمند قرار دهید، با یک بار شارژ ۸ روز در خدمت شما خواهد بود. به این ترتیب به جای پنل OLED با قابلیت خاموش و روشن شدن، با صفحه power saving روبرو خواهید شد. خوشبختانه این ساعت هوشمند آنچنان به پلتفرم گوشی‌ها اهمیت نداده و کاربران اندروید و آیفون می‌توانند از آن استفاده کنند. تمام قابلیت‌ها در حوزه سلامت از جمله سنجش دمای بدن و اکسیژن خون روی این محصول گنجانده شده و حتی قادر است تا سیستم خواب شما را پایش کند. برای پرداخت‌های موبایلی نیز می‌توانید از سیستم پرداخت اختصاصی گارمین نیز استفاده کنید.

فسیل نسل ۶

image

تصویری از فسیل نسل ۶

اگر یک ساعت هوشمند متفاوت را می‌خواهید، Fossil Gen 6 با سیستم عامل Wear OS در خدمت شماست! خوشبختانه این محصول با استایل‌های مختلفی طراحی شده است که تمامی سلیقه‌ها را در بر می‌گیرد. دستیار هوشمند گوگل در پس زمینه آماده انجام فرامین شما است و کلیه قابلیت‌های مختلف در حوزه سلامت که از یک ساعت هوشمند انتظار دارید نیز درون این محصول گنجانده شده است. فسیل نسل ۶ از یک نسخه با قابلیت پشتیبانی از LTE نیز برخوردار بوده و سیستم پرداخت گوگل (Google Pay) هم با آن همراه است.

تیک واچ پرو ۳

image

تصویری از تیک واچ پرو ۳

این ساعت هوشمند از دو نمایشگر AMOLED و LCD برخوردار است. صفحه نمایش LCD در حالت عادی می‌تواند اطلاعات زیادی از جمله زمان و تاریخ و فعالیت‌های ورزشی را به شما نشان دهد که از مصرف بسیار پایینی برخوردار خواهد بود. اما پنل دوم که OLED است، مسئولیت نمایش دیگر اطلاعات و محیط سیستم عامل را برخوردار است. اگر از نمایشگر LCD به صورت مداوم استفاده کنید، این ساعت هوشمند می‌تواند حدودا ۳۰ روز پاسخگوی نیازهای شما باشد. از آن جایی که پلتفرم Wear OS به صورت پیش فرض روی آن نصب شده است، می‌توانیم انتظار دستیار هوشمند گوگل (Google Assistant)، سیستم پرداخت گوگل (Google Pay) و قابلیت‌های گوگل فیت را از آن انتظار داشته باشیم. در پایان بد نیست بدانید تیک واچ ۳ پرو از سیستم LTE و سیستم کارت الکترونیکی (eSIM) نیز پشتیبانی می‌کند.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)