خانهاخبار
تراشه تنسور G3 احتمالا توسط سامسونگ ساخته خواهد شد

تراشه تنسور G3 احتمالا توسط سامسونگ ساخته خواهد شد

تراشه پرچمدار نسل بعدی گوگل نسخه‌ای از تراشه اگزینوس 2300 خواهد بود.
۱۴۰۱/۸/۱۸

دو ماه پیش بود که گوگل از نسل جدید سری پرچمدار خود یعنی سری پیکسل 7 رونمایی کرد که به تراشه اختصاصی این برند موسوم به تنسور G2 مجهز هستند. حالا به تازگی گزارشی منتشر شده است که اذعان دارد نسل سوم تراشه تنسور که احتمالا تنسور G3 نام خواهد داشت توسط غول فناوری کره جنوبی یعنی سامسونگ توسعه داده خواهد شد.

طبق این گزارش، گوگل برای ساخت تراشه تنسور G3 که در سری پرچمدار پیکسل 8 به کار خواهد رفت به سامسونگ روی خواهد آورد. به علاوه، این سخت‌افزار جدید از اسم رمز Zuma بهره خواهد برد. جدا از این اطلاعات که در دسترس قرار گرفته‌اند، بخش دیگری از شایعات نیز ادعا کرده‌اند که تراشه تنسور G3 احتمالا نسخه‌ای از تراشه اگزینوس 2300 سامسونگ خواهد بود.

image

شایان ذکر است در حال حاضر، سامسونگ کار توسعه و ساخت تراشه اگزینوس 2300 را آغاز کرده است در حالی که امسال سری گلکسی اس 23 تنها با تراشه کوالکام اسنپدراگون (به احتمال زیاد تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو) عرضه خواهد شد و خبری از نسخه اگزینوسی این سری پرچمدار نخواهد بود.

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه تنسور G3 براساس آنچه این گزارش اذعان داشته است بر پایه فرایند پیشرفته 3 نانومتری سامسونگ توسعه داده خواهد شد. برای مقایسه، تراشه نسل فعلی تنسور G2 از نود 5 نانومتری بهره می‌برد. به علاوه، شایعه شده است که گوگل برای تراشه تنسور G3 از همان مودم به کار رفته در تراشه تنسور G2 بهره خواهد برد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)