خانهاخبار
مدیاتک به طور رسمی از چیپست قدرتمند دیمنسیتی 9200 رونمایی کرد

مدیاتک به طور رسمی از چیپست قدرتمند دیمنسیتی 9200 رونمایی کرد

شرکت مدیاتک در ساعتی پیش به طور رسمی از چیپست پرچمدار جدید خود، یعنی دیمنسیتی 9200 رونمایی کرد.
۱۴۰۱/۸/۱۷

شرکت مدیاتک در ساعتی پیش به طور رسمی از جدیدترین چیپست پرچمدار خود با نام دیمنسیتی 9200 رونمایی کرد. در این چیپست بسیار قدرتمند، شاهد استفاده از هسته اصلی آرم کورتکس X3 هستیم که با معماری ARMv9 ساخته شده است. کلاک اسپید هسته اصلی این چیپست، معادل با ۳.۰۵ گیگاهرتز بوده و در سوی دیگر، سه هسته آرم کورتکس A715 با کلاک اسپید ۲.۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A510 با کلاک اسپید ۱.۸ گیگاهرتز نیز در این چیپست ۴ نانومتری به چشم می‌خورند.

image

 

در چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9200، شاهد استفاده از نخستین پردازنده گرافیکی موبایل با پشتیبانی سخت افزاری از تکنولوژی رهگیری پرتوها یا همان ری تریسینگ نیز هستیم. این پردازنده گرافیکی که آرم ایمورتَلیس G715 نام دارد؛ از سایه‌زنی متغیر یا همان VRS پشتیبانی کرده و توان یادگیری ماشینی آن نیز دو برابر نسل‌های گذشته است.

مدیاتک در این چیپست از واحد پردازش هوش مصنوعی نسل ششمی خود با نام APU 690 استفاده کرده که عملکرد آن در بنچمارک‌ها، حدودا ۳۵ درصد سریع‌تر از نسل پیشین است. این چیپست از رم‌های LPDDR5X با سرعت ۸۵۳۳ مگابیت در ثانیه و حافظه‌های جدید UFS 4.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

image

 

دیمنستی 9200 می‌تواند به صورت همزمان به دو نمایشگر با رزولوشن 5K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی متصل شود. در صورت کاهش رزولوشن به 1440p یا 1080p، حداکثر نرخ نوسازی پشتیبانی شده توسط این چیپست افزایش یافته و به ترتیب، به ۱۴۴ یا ۲۴۰ هرتز می‌رسد. این محصول، نخستین چیپستی بوده که از استاندارد جدید وای فای 7 با حداکثر سرعت ۶.۵ گیگابیت در ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. در زمینه اینترنت همراه، مودم قرار گرفته در دیمنسیتی 9200 امکان اتصال به شبکه 5G از نوع عادی یا mmWave را دارد.

پردازشگر عکس Imagiq 890 که در این چیپست به کار رفته؛ به طور پیش فرض از سنسور‌های RGBW پشتیبانی کرده و مصرف انرژی آن نیز حدود ۳۴ درصد کمتر شده است. مدیاتک همچنین از تکنولوژی جدیدی به نام eXtreme Power Saving نیز رونمایی کرده که به ادعای آنها، با کمک هوش مصنوعی مصرف باتری را به میزان ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

image

 

نخستین گوشی‌های عرضه شده به همراه چیپست دیمنسیتی 9200، به احتمال زیاد تا پایان سال ۲۰۲۲ روانه بازار می‌شوند؛ بنابراین، باید برای تست این چیپست در دنیای واقعی حدود دو ماه صبر کنیم. درباره چیپست جدید و قدرتمند مدیاتک دیمنسیتی 9200 چه می‌اندیشید؟ آیا مدیاتک می‌تواند تا با کمک این محصول، رقابت جدی‌تری را با کوالکام در بخش چیپست‌های پرچمدار داشته باشد؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۸/۱۷
قطعاً همینطوره. این تراشه‌ای که من می‌بینم کوالکام رو با چالشی‌ اساسی مواجه کرده.
رقیبِ دایمنسیتی9200 اسنپدراگون8 نسلِ دوِ "پلاس" است.
سامسونگ مدتی پیش به این درك‌ رسید فلذا اگزینوس رو بُرد زَد گاراژ