خانهاخبار
مشکل عجیب پیکسل واچ با واچ فیس‌های قدیمی!

مشکل عجیب پیکسل واچ با واچ فیس‌های قدیمی!

به نظر می‌رسد که نخستین ساعت هوشمند گوگل یا همان پیکسل واچ، به درستی از واچ فیس‌های قدیمی‌تر Wear OS پشتیبانی نمی‌کند.
۱۴۰۱/۸/۱۷

واچ فیس‌های جدیدی که گوگل برای پیکسل واچ طراحی کرده است فوق العاده جذاب هستند. اما به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند همچنان از واچ فیس‌های قدیمی‌تر استفاده کنند. البته طبق اعلام برخی کاربران، در صورت استفاده از واچ فیس‌های قدیمی، قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display) روی ساعت هوشمند آن‌ها از کار افتاده و خاموش می‌شود.

ظاهرا اگر واچ فیس‌های قدیمی را روی ساعت هوشمند مبتنی بر Wear OS خود تنظیم کنید، پس از گذشت ۱۵ دقیقه از فعال شدن قابلیت نمایشگر همیشه روشن، این ویژگی به صورت ناخودآگاه از کار افتاده و صفحه نمایش خاموش می‌شود.

image

 

این قضیه روی دو ساعت هوشمند پیکسل واچ و فسیل نسل ۶ Wellness مورد آزمایش قرار گرفته و متأسفانه مشکل یاد شده وجود داشته است. به این ترتیب شما مجبور به ضربه زدن روی نمایشگر هستید تا بتوانید ساعت یا نوتیفیکیشن‌های دریافتی را مشاهده کنید و اگر مشغول به انجام کاری بوده و دست‌‌تان بند باشد، متأسفانه نمی‌توانید ساعت یا نوتیفیکیشن‌های دریافتی را مشاهده کنید.

به گفته یکی از توسعه دهندگان، این موضوع به واچ فیس‌هایی که توسط Jetpack Watch Face ساخته نشده‌اند، باز می‌گردد. این پلاگین در ماه دسامبر سال گذشته (۲۰۲۱) جایگزین Wearable Support Library شد. وی در همان زمان، چنین مشکلی که برای واچ فیس‌های قدیمی‌تر رخ خواهد داد را گزارش داده بود.

متأسفانه گوگل صفحه گزارش برای این باگ را در روز جمع بست، اما مجددا روز دوشنبه برای گزارش باگ از سوی کاربران باز شد و مهندسان این شرکت در حال کار روی ارائه راه حل برای این مشکل هستند. یکی از راه حل‌ها، آپدیت شدن واچ فیس‌های قدیمی و سازگار شدن آن‌ها با تکنولوژی‌های جدید است، اما مطمئنا راهکار دیگری وجود خواهد داشت که تکنسین‌های گوگل احتمالا در آینده نزدیک آن را ارائه خواهند کرد.

شما به عنوان استفاده کننده از یکی از ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS آیا با چنین مشکلی مواجه شده‌اید؟ نظرات خود را با و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)