خانهاخبار
پس از معرفی نسل جدید پلی استیشن پلاس، حدود ۲ میلیون نفر از کاربران این سرویس اشتراک خود را لغو کرده‌اند!

پس از معرفی نسل جدید پلی استیشن پلاس، حدود ۲ میلیون نفر از کاربران این سرویس اشتراک خود را لغو کرده‌اند!

اخیرا مشخص شده که پس از معرفی نسل جدید سرویس پلی استیشن پلاس، این سرویس تعدادی از اعضای خود را از دست داده است.
۱۴۰۱/۸/۱۶

شرکت سونی در ماه ژوئن از نسل جدید سرویس پلی استیشن پلاس رونمایی کرد که شامل سه رده عضویتی با قیمت‌های متفاوت بود. به تازگی مشخص شده که حدود دو میلیون نفر از کاربران پلی استیشن پلاس، پس از تغییرات اعمال شده در این سرویس اشتراک خود را لغو کرده‌اند.

image

 

با استناد به جدیدترین گزارش مالی سونی، تعداد اعضای پلی استیشن پلاس در پایان ماه آگوست از ۴۷.۳ میلیون نفر به ۴۵.۴ میلیون نفر رسیده و یک کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد. به گفته سونی، تعداد کاربران پلی استیشن 5 که این اشتراک را تهیه کرده‌اند؛ به نسبت کاربران نسل گذشته افزایش یافته است. همین امر، موجب آن شده که سونی تمرکز بیشتری روی افزایش تولید پلی استیشن 5‌ داشته باشد تا این روال حفظ شود.

تعداد کاربران شبکه پلی استیشن نتوورک نیز به ۱۰۲ میلیون نفر رسیده که نسبت به گذشته، حدود یک میلیون کاهش یافته است. با وجودی که شاید اوضاع سونی در سرویس‌های دیجیتالی چندان جالب به نظر نرسد؛ این شرکت توانسته تا در بخش فروش کنسول، به موفقیت چشمگیری دست یابد. سونی مدتی پیش اعلام کرد که ۲۵ میلیون دستگاه پلی استیشن 5 را به فروش رسانده و حدود ۶.۵ میلیون دستگاه از این کنسول نسل نهمی را نیز از ماه ژوئن تا سپتامبر تولید کرده است.

image

 

این شرکت جهت رقابت با ایکس باکس گیم پس، در ماه مارس از نسل جدید سرویس پلی استیشن پلاس رونمایی کرد. این سرویس در ماه ژوئن در دسترس کاربران قرار گرفته و دارای سه رده عضویتی با نام‌های اسنشال، اکسترا و پریمیوم است.

سرویس اسنشال، در واقع همان پلی استیشن پلاس سابق است و امکان تجربه بازی‌ها به صورت آنلاین را برای کاربران فراهم می‌کند. این سرویس، در هر ماه چند بازی رایگان را در اختیار کاربران قرار داده و به آنها اجازه می‌دهد تا فایل‌های سیو خود را در فضای ابری ذخیره کنند. سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا، شباهت بیشتری به گیم پس داشته و عناوین متعددی از نسل هشتم و نهم را به همراه دارد.

image

 

در نهایت، سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم را داریم که امکان تجربه برخی از بازی‌های قدیمی پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و پلی استیشن 3 را برای کاربران پلی استیشن 4 و 5 فراهم می‌کند. از جمله بازی‌های شناخته شده رده‌های عضویتی اکسترا و پریمیوم، می‌شود به سری Uncharted، سری The Last of Us، دو عنوان Marvel’s Spider-Man و Marvel’s Spider-Man – Miles Morales و عناوین غیر انحصاری چون Assassin’s Creed Valhalla، Mortal Kombat 11 و Red Dead Redemption 2 اشاره کرد.

image

 

درباره سرویس پلی استیشن پلاس و کاهش تعداد کاربران آن چه می‌اندیشید؟ آیا در بلند مدت، این سرویس توان رقابت با گیم پس را خواهد داشت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)