خانهاخبار
استفاده از لنز دوربین روی گوشی‌های شیائومی با کانسپت جدید

استفاده از لنز دوربین روی گوشی‌های شیائومی با کانسپت جدید

اینطور که به نظر می‌آید؛ شرکت شیائومی قصد داشته تا امکان اتصال لنز دوربین را به گوشی جدید خود، یعنی شیائومی 12S الترا اضافه کند.
۱۴۰۱/۸/۱۱

گوشی‌های هوشمند امروزی از دوربین‌های منعطفی شامل دوربین اصلی، الترا واید و تله فوتو برخوردار هستند. اما متأسفانه امکان اتصال لنز دوربین‌های دیگر (مانند دوربین‌های DSLR) به این محصولات وجود ندارد.

حالا شیائومی اعلام کرد که با همکاری لایکا، قصد دارد تا قابلیت اضافه کردن ماژول لنز دوربین را به محصول جدید خود، یعنی 12S Ultra اضافه کند و ضمن این اتفاق، شاهد عرضه طرح مفهومی این محصول نیز بودیم. به این ترتیب شما می‌توانید ماژول لنز دوربین سری M لایکا را به این گوشی هوشمند متصل کنید.

این محصول همچنین به دو دوربین یک اینچی مجهز است که شامل یک سنسور مرکزی است که ماژول‌های لنز به آن متصل می‌شود. به نظر می‌رسد که از سنسور IMX989 که در نسخه اصلی 12S Ultra شاهد آن بودیم، استفاده شده است. اما کل جزیره دوربین به وسیله یاقوت کبود پوشانده شده است.

هنوز مشخص نیست آیا امکان اتصال سایر لنزهای لایکا برای افزایش انعطاف در این زمینه امکان پذیر خواهد بود یا خیر. اما شیائومی متعهد شده است که پیشرفت خوبی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

image

 

متأسفانه شیائومی جزئیات بیشتری در مورد قابلیت‌های لنز یا گوشی هوشمند جدید را در اختیارمان نگذاشته است. اما آنچنان که از ویدئوی تبلیغاتی برمی‌آید، با یک سنسور دوربین با دریچه دیافراگم f/1.4 روبرو هستیم. در این تیزر همچنین ویژگی‌های نرم‌افزاری از جمله اوج فوکوس، خطوط Zebra، هیستوگرام و فیلمبرداری با فرمت RAW ۱۰ بیتی به نمایش گذاشته شده است.

هنوز مشخص نیست آیا این تکنولوژی روی یک محصول تجاری قرار خواهد گرفت یا خیر. اما اگر چنین اتفاقی روی دهد، شاهد انقلابی عظیم در حوزه عکاسی و فیلمبرداری با گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)