خانهاخبار
مدیاتک دیمنسیتی 9200 موفق به کنار زدن اپل A16 Bionic در بنچمارک گرافیکی GFXBench شد!

مدیاتک دیمنسیتی 9200 موفق به کنار زدن اپل A16 Bionic در بنچمارک گرافیکی GFXBench شد!

به تازگی شاهد نتیجه اولیه‌ای در بنچمارک GFXBench هستیم که صدرنشینی چیپست دیمنسیتی 9200 را در این بنچمارک گرافیکی نشان می‌دهند.
۱۴۰۱/۸/۹

چندی پیش، شاهد انتشار نتایج کسب شده توسط چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9200 در بنچمارک انتوتو بودیم که به لطف پردازنده گرافیکی جدید آرم ایمورتلیس G715، عملکرد بسیار خوبی را در بخش توان گرافیکی از خود نشان داد. این چیپست، یکی از نخستین پردازنده‌های گرافیکی موبایل بوده که پشتیبانی از ری تریسینگ یا تکنولوژی رهگیری پرتو‌ها را به همراه دارد.

image

 

اکنون نیز چند نتیجه کسب شده توسط این چیپست در بنچمارک گرافیکی GFXBench فاش شده که آن را در صدر جدول تمامی چیپست‌های فعلی بازار قرار می‌دهد. دیمنسیتی 9200 حتی موفق شده تا چیپست قدرتمند جدید اپل، یعنی A16 Bionic را نیز شکست دهد؛ البته لازم به ذکر است که بنچمارک‌ها در پلتفرم‌های متفاوت، چندان با یکدیگر قابل قیاس نیستند.

هنوز مشخص نیست که این چیپست بر روی چه مدل گوشی در GFXBench‌ تست شده است؛ اما به نظر می‌رسد که با یک نمونه اولیه طرف هستیم. به گفته «Digital Chat Station» که از افشاگران شناخته شده محسوب می‌شود؛ این چیپست موفق شده تا در تست ES 3.1‌ نیز به نتیجه ۲۲۸ فریم در ثانیه دست پیدا کند.

 

در نتایج بنچمارک Manhattan 3.0 و 3.1 نیز که توسط «Ice Universe» منتشر شده‌اند؛ شاهد عملکرد خیره‌ کننده‌ای از سوی پردازنده گرافیکی ایمورتلیس G715 هستیم. البته، لازم به ذکر است که این نسخه GFXBench از ری تریسینگ پشتیبانی نمی‌کند. این چیپست موفق شده تا در حالت 1080p معمولی در Manhattan 3.0، به ۳۲۸ فریم در ثانیه و در حالت 1080p آف-اسکرین در Manhattan 3.1 به ۲۲۸ فریم در ثانیه دست پیدا کند.

گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، در حالت 1080p آف-اسکرین بنچمارک Manhattan 3.0، موفق به نمایش ۲۴۳ فریم در ثانیه شده و در حالت 1080p آف-اسکرین Manhattan 3.1 نیز توانسته‌اند تا ۱۹۰ فریم در ثانیه را نمایش دهد. جهت مقایسه، گوشی‌های عرضه شده به همراه چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول، معمولا نتایجی بین ۱۶۷ تا ۱۸۷ فریم در ثانیه را کسب می‌کنند. البته، لازم به ذکر است که این گوشی‌ها با نسخه‌های جدیدتر این بنچمارک تست شده‌اند.

image

 

در بین این مطالب لو رفته، شاهد افشای مشخصات سخت افزاری دقیق‌تر این چیپست نیز هستیم. مدیاتک دیمنسیتی 9200 از پردازنده گرافیکی آرم ایمورتلیس G715 MC11 استفاده کرده که نسخه جدید‌تر و قدرتمند‌تری نسبت به مالی G710 MC10 به کار رفته در دیمنسیتی 9000 به حساب می‌آید. در بخش پردازنده، این چیپست از هسته اصلی کورتکس X3 استفاده کرده و شاهد کلاک اسپید ۳.۰۵ گیگاهرتز برای هسته اصلی، ۲.۸۵ گیگاهرتز برای هسته‌های پرقدرت و ۲.۰ گیگاهرتز برای هسته‌های کم مصرف هستیم.

این امر که دیمنسیتی 9200 موفق به شکست اپل A16 Bionic در عملکرد گرافیکی شده، خبر بسیار مهمی محسوب می‌شود و رقابت بیشتری نیز در بازار چیپست‌های گوشی‌های اندرویدی را ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر، اکثریت این بازار در دست کوالکام قرار داشته و رقیبی جدی نیز برای آن وجود ندارد.

مدیاتک برای روز سه‌شنبه ۸ نوامبر (۱۷ آبان)، دعوتنامه‌ای را جهت رونمایی از نسل جدید چیپست‌های پرچمدار خود برای رسانه‌ها ارسال کرده است. اینطور که به نظر می‌رسد؛ این شرکت تلاش بسیاری داشته تا رویداد خود را یک هفته زودتر از کوالکام برگزار کند.

image

 

درباره عملکرد چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9200 چه می‌اندیشید؟ آیا این چیپست در جهان واقعی نیز خواهد توانست تا عملکردی مثال زدنی داشته باشد یا صرفا با یک دستکاری نتایج بنچمارک دیگر از سوی چینی‌ها روبرو هستیم؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)