خانهاخبار
میزان رشد ایکس باکس گیم پس پایین‌تر از حد انتظار مایکروسافت بوده است

میزان رشد ایکس باکس گیم پس پایین‌تر از حد انتظار مایکروسافت بوده است

اخیرا مشخص شده که میزان رشد سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس، پایین‌تر از حد انتظار شرکت مایکروسافت بوده است.
۱۴۰۱/۸/۷

اینطور که به نظر می‌رسد؛ سرویس ایکس باکس گیم پس با وجود محبوبیت بالای خود، موفق نشده تا انتظارات مایکروسافت را برآورده کند. به گزارش خبرگزاری Axios، مایکروسافت انتظار رشد ۷۳ درصدی برای گیم پس در سال مالی گذشته را داشته؛ اما این سرویس تنها به میزان ۲۸ درصد رشد کرده است.

image

 

لازم به ذکر است که سود کسب شده از اشتراک‌های گیم پس، تاثیر مستقیمی بر درآمد مدیر عامل مایکروسافت، آقای «ساتیا نادلا» دارد. گیم پس در سال ۲۰۲۱ نیز موفق به برآورده کردن انتظارات مایکروسافت نشد؛ اما در سال ۲۰۲۰، تعداد کاربران آن به طور قابل توجهی رشد کرد. از جمله دیگر عواملی که درآمد مدیر عامل مایکروسافت را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ می‌توان به درآمد این شرکت از فضای ابری، کاربران سرویس مایکروسافت تیمز و همچنین لینکداین اشاره کرد. آقای «نادلا» در امسال درآمدی معادل با ۵۵ میلیون دلار داشته است.

طی رویداد Tech Life وال استریت ژورنال، مدیر اجرایی بخش گیمینگ مایکروسافت یعنی آقای «فیل اسپنسر» اعلام کرد که گیم پس سرویس سود آوری بوده و کاربران پی سی آن نیز رو به افزایش هستند. البته، لازم به ذکر بوده که در ماه‌های اخیر، تعداد کاربران کنسولی این سرویس با کاهش مواجه شده است. آقای «اسپنسر» همچنین به احتمال افزایش قیمت این سرویس پس از تعطیلات کریسمس امسال اشاره کرد.

image

 

سرویس ایکس باکس گیم پس، در حال حاضر برای کنسول‌های ایکس باکس یا پی سی قیمتی معادل ۱۰ دلار در ماه دارد. نسخه‌ای از این اشتراک با نام گیم پس آلتیمت نیز وجود داشته که در کنار گیم پس کنسول و پی سی، سرویس ایکس باکس لایو گلد و همچنین اشتراک EA Access را نیز به همراه دارد. قیمت ماهیانه اشتراک گیم پس آلتیمت معادل ۱۵ دلار است.

مایکروسافت هرگز آمار تعداد مشترکین گیم پس و درآمد خود از آنها را به طور دقیق و رسمی منتشر نکرده است؛ اما این شرکت در ماه ژانویه ۲۰۲۲ اعلام کرد که تعداد اعضای این سرویس، به ۲۵ میلیون نفر رسیده است. محبوبیت گیم پس در بین کاربران، یکی از دلایل اصلی اعتراض سونی به خرید اکتیویژن-بلیزرد توسط مایکروسافت بود. در هفته گذشته، یکی از سهامداران عمده اکتیویژن-بلیزرد، میزان زیادی از سهام خود در این شرکت را به فروش گذاشت. بعید نیست که این امر، نشانگر عدم اعتماد وی به معامله بین مایکروسافت و اکتیویژن-بلیزرد باشد.

image

 

درباره میزان رشد سرویس گیم پس چه می‌اندیشید؟ آیا با افزایش قیمت این سرویس پس از تعطیلات کریسمس ۲۰۲۲، باز هم از میزان محبوبیت آن کاهش خواهد یافت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)