خانهاخبار
سرانجام ایلان ماسک مالک توییتر شد

سرانجام ایلان ماسک مالک توییتر شد

ایلان ماسک امروز به طور رسمی مالک توییتر شد، او پس از نهایی شدن این معامله مدیر عامل و بسیاری از مدیران ارشد توییتر را اخراج کرد.
۱۴۰۱/۸/۷

ایلان ماسک به طور رسمی خرید توییتر را به تکمیل کرد و اولین اقدام او پاک‌سازی این شرکت بود. بالاخره داستان کش و قوس‌های توییتر و ماسک به سرانجام رسید و ثروتمندترین شخص دنیا کنترل شرکت توییتر را به دست گرفت.

پروسه خرید توییتر از روز سه‌شنبه آغاز شد، معامله‌ای که از ماه‌ها قبل بلاتکیف مانده بود؛ ماسک متعهد شد که ۴۶٫۵ میلیارد دلار را برای تامین مالی سهام و بدهی، پوشش قیمت خرید و هزینه‌های معامله تخصیص دهد. روز چهارشنبه بود که او در ساختمان توییتر در حال صحبت با مهندسان و مدیران این پلتفرم دیده شد و بالاخره امروز پنجشنبه او این معامله را برای خرید توییتر، این رسانه اجتماعی محبوب نهایی کرد.

image

 

پس از خرید رسمی توییتر ایلان ماسک چهار مدیر ارشد اجرایی، از جمله پاراگ آگراول مدیر عامل سابق، ند سگال مدیر ارشد اجرایی، ویجایا گاد مدیر سیاست‌گذاری، و شان اجت مشاور عمومی در اولین روز کاری برکنار کرد.

ماسک همچنین ادعا کرده که ممکن است برای محدود کردن هزینه‌های عملیاتی توییتر، اخراج‌های قابل توجه دیگری نیاز باشد. در واقع به نظر می‌رسد این میلیاردر قصد دارد در راستای آزادی بیان، نحوه مدیریت توییتر را به طور اساسی بازبینی کند؛ او گفته است که ممنوعیت دائمی دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا از استفاده از توییتر را نیز لغو خواهد کرد؛ همچنین اظهار کرده که توییتر را به یک «اپلیکیشن همه چیز» به نام «X» تبدیل خواهد کرد که البته در آینده باید دید دقیقا منظور او از این اصطلاح چه بوده است.

او به سرمایه‌گذاران گفته که توییتر به درآمد سالیانه ۲۶٫۴ میلیارد دلار خواهد رسید و تا سال ۲۰۲۸ بیش از ۹۳۰ میلیون کاربر خواهد داشت. لازم به ذکر است که طبق آمار، در سال ۲۰۲۱ توییتر درآمد سالانه کمی بیش از ۵ میلیارد دلار و حدود ۲۰۰ میلیون کاربر داشته است.

در ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۱) ایلان ماسک پیشنهاد خرید توییتر را با قیمت ۵۴٫۲ دلار به ازای هر سهم، یعنی تقریبا ۴۴ میلیارد دلار برای کل شرکت توییتر ارائه کرد و توییتر نیز این پیشنهاد را در همان زمان پذیرفت. با این حال ماسک در ماه جولای (تیر) تصمیم گرفت از این قرارداد خارج شود و ادعا کرد که توییتر در مورد حساب‌های جعلی در این پلتفرم به او دروغ گفته است. در همان ماه توییتر از ماسک شکایت کرد تا این میلیاردر را مجبور کند  طبق قراردادی که با این شرکت بسته بود، توییتر را با قیمت تمام شده خریداری کند؛ در نهایت امروز مشخص شد که داستان کشمکش بین ایلان ماسک و توییتر با نهایی کردن خرید توییتر توسط او به پایان رسیده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

هخامنش کرمان

۱۴۰۱/۸/۷
پس حساب بلاک شده ی ما هم آزاد می شود؟!

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۸/۷
آقای ماسك‌ اگه ایران بود، فوقش کاشی‌کار میشد. عکس دلفین درمیاورد کفِ استخر? خدا بده برکت