خانهاخبار
نتایج آزمون آنتوتو تراشه دایمنسیتی 9200 بهبود برجسته در پردازنده گرافیکی را نشان می‌دهد

نتایج آزمون آنتوتو تراشه دایمنسیتی 9200 بهبود برجسته در پردازنده گرافیکی را نشان می‌دهد

نسل جدید تراشه پرچمدار مدیاتک احتمالا ماه نوامبر سال جاری معرفی خواهد شد.
۱۴۰۱/۸/۴

 شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر این که مدیاتک قصد دارد نسل جدید تراشه دایمنسیتی 9000 پلاس موسوم به تراشه دایمنسیتی 9200 را در ماه نوامبر سال جاری میلادی رونمایی کند. این تراشه جدید قرار است به عنوان رقیب مستقیم تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو کوالکام روانه بازار شود.

image

براساس خبر‌های قبلی، تراشه دایمنسیتی 9200 بر پایه فرایند 4 نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد و به مانند نسل قبلی از هسته‌های کورتکس A710 و A510 بهره خواهد برد. حالا طبق جدیدترین گزارش منتشر شده، یک گوشی هوشمند ناشناس مجهز به تراشه دایمنسیتی 9200 در بنچمارک آنتوتو قرار گرفته است و عملکرد کلی آن مشخص شده است. در ادامه مطلب نگاهی به عملکرد پردازشی این سخت‌افزار خواهیم انداخت.

افشاگر برجسته چینی، Digital Chat Station، اسکرین‌شاتی را از نتایج بنچمارک آنتوتو تراشه دایمنسیتی 9200 در شبکه اجتماعی چینی Weibo به اشتراک گذاشته است که امتیاز کلی آن برابر با 1266102 گزارش شده است. تراشه دایمنسیتی 9200 با کسب این امتیاز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است و موفق شده است که تمام گوشی‌های نسل حاضر موجود در لیست بنچمارک آنتوتو را شکست دهد. این تراشه حتی گوشی راگ فون 6D آلتیمیت مجهز به تراشه دایمنسیتی 9000 پلاس که از زمان عرضه خود قوی‌ترین گوشی لیست آنتوتو بود را نیز شکست دهد.

image

لیست گوشی‌های اندرویدی لیست آنتوتو

با نگاهی دقیق‌تر به عملکرد پردازشی این سخت‌افزار، دایمنسیتی 9200 با حدود 12000 امتیاز بیشتر تراشه دایمنسیتی 9000 پلاس را در آزمون پردازنده گرافیکی شکست داده است. البته عملکرد پردازنده مرکزی آن به نسبت تراشه دایمنسیتی 9000 پلاس مقداری کاهش داشته است. در مقایسه با راگ فون 6 پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک، دایمنستی 9200 در آزمون پردازنده مرکزی با اختلاف اندکی موفق به شکست تراشه اسنپدراگون شده است و در آزمون پردازنده گرافیکی نیز به طور کامل تراشه کوالکام را پشت سر گذاشته است.

image

نتایج منتسب به گوشی مجهز به تراشه دایمنسیتی 9200

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه دایمنسیتی 9200 به نظر سخت‌افزاری بهینه شده خواهد بود چرا که حداکثر دمای آن در حین انجام آزمون‌ها به 37 درجه سانتی‌گراد رسیده است که عملکرد بسیار خوب آن را به نمایش می‌گذارد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)