خانهاخبار
مک‌های جدید اپل احتمالا در آبان ماه از راه می‌رسند

مک‌های جدید اپل احتمالا در آبان ماه از راه می‌رسند

مارک گورمن افشاگر معتبر اپل که اخیرا هم عرضه آیپد‌های جدید این شرکت را به طور دقیق پیش‌بینی کرده بود، گفته که مک بوک پرو و مک مینی جدید، احتمالا با تراشه‌های سری M2 اپل در ماه آبان عرضه می‌شوند.
۱۴۰۱/۷/۳۰

با توجه به معرفی مدل‌های جدید آیپد اقتصادی، آیپد پرو و اپل تی وی در این هفته، اکنون توجه‌ها به مک‌های جدید اپل معطوف شده است. شایعات حاکی از آن است که اپل قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی مدل‌های جدید مک بوک پرو و مک مینی پیشرفته را با تراشه‌های سری M2 عرضه کند.

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ و افشاگر با سابقه، در خبرنامه این هفته خود گفته که نسخه اولیه macOS Ventura در روز دوشنبه ۲۴ اکتبر (۲ آبان) عرضه می‌شود که این نسخه شامل پشتیبانی از مدل‌های جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک معرفی شوند؛ او به طور واضح گفته که مدل‌های جدید مک بوک پرو با گزینه تراشه‌های M2 Pro  و M2 Max در دسترس خواهند بود، اما او معتقد است که در این محصولات شاهد تغییراتی سطحی خواهیم بود.

image

 

در مورد مک مینی هم گورمن پیش‌تر ادعا کرده بود که مدل‌های جدیدی با گزینه‌های تراشه M2 و M2 Pro در حال توسعه هستند.

در این مرحله به نظر می‌رسد که مک‌های جدید اپل در ماه نوامبر طبق پیش بینی‌ها با یک بیانیه مطبوعاتی در وب سایت رسمی اپل معرفی شوند. همانطور که توسط مارک گورمن اشاره شده است، اپل در سال‌های اخیر چندین بار مک‌های جدید را در ماه نوامبر (آبان ماه) عرضه کرده است که مک بوک پرو اصلی ۱۶ اینچی در سال ۲۰۱۹ و سه مدل مک با تراشه M1 در سال ۲۰۲۰، از نمونه‌های آن هستند.

مدل‌های فعلی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه‌های M1 Pro و M1 Max در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) عرضه شدند و طراحی مجدد کاملی با بریدگی در صفحه نمایش و پورت‌های اضافی مانند مگ سیف، HDMI و شیار کارت SD داشتند. اپل آخرین بار مدل پایه مک مینی را با تراشه M1 در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۱۳۹۹) به روز کرد و همچنان به فروش پیکربندی‌های اینتل با قیمت بالاتر با گزینه‌های پردازنده Core i5 و Core i7 ادامه داده است.

در مورد مک پرو، گورمن اکنون معتقد است که این غول دسکتاپ اپل که بسیار پیشرفته و حرفه‌ای است، تا قبل از سال ۲۰۲۳ با تراشه‌های اختصاصی اپل به روز نخواهد شد. او پیش‌تر گزارش داده بود که مک پرو بعدی این شرکت به تراشه‌های M2 Ultra و M2 Extreme مجهز خواهد شد. مدل‌های بعدی مک بوک ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچی و آیمک ۲۴ اینچی نیز انتظار می‌رود که در سال آینده میلادی عرضه شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)