خانهاخبار
اندروید 13 نسخه Go به طور رسمی معرفی شد

اندروید 13 نسخه Go به طور رسمی معرفی شد

نسخه مخصوص سیستم عامل اندروید برای گوشی‌های ضعیف بر پایه قابلیت‌های کاربردی و شخصی‌سازی همراه است.
۱۴۰۱/۷/۲۸

به دنبال رونمایی و معرفی اندروید 13 در ماه اوت میلادی سال جاری توسط گوگل، غول فناوری آمریکایی امروز با معرفی نسخه Go اندروید 13 برای گوشی‌های پایین‌رده و ضعیف بازگشته است. از عرضه اولین اندروید Go حدود 5 سال می‌گذرد و در حال حاضر حدود 250 میلیون دستگاه فعال ماهانه از این سیستم عامل اختصاصی بهره می‌برند که از تراشه پایین‌رده، حافظه رم پایین و حافظه داخلی محدود برخوردار هستند.

image

به طور کلی، اندروید 13 نسخه Go بر قابلیت‌های شخصی‌سازی و کاربردی متمرکز است. در این راستا، گوگل اعلام کرده است در این نسخه بروزرسانی‌های گوگل پلی نیز در دسترس قرار می‌گیرد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بروزرسانی‌های نرم‌افزاری مهم را خارج از برنامه اصلی بروزرسانی‌های اصلی اندروید دریافت کنند.

بخش Google Discover Feed که به طور معمول در سمت چپ هوم اسکرین قرار دارد و اسکین‌های زیادی می‌تواند به خود بگیرد، حالا به اندروید 13 نسخه Go راه یافته است. زبان طراحی Material You که قبلا در هیچ کدام از نسخه اندروید Go به کار نرفته بود در این نسخه قرار دارد و کاربران با گوشی‌های پایین‌رده قادر هستند از این قابلیت محبوب بهره ببرند. شایان ذکر است که همراه با طراحی Material You کاربران می‌تواند رنگ تم کلی گوشی خود را بر پایه تصویر پس زمینه قرار دهند. البته انتخاب کاربران محدود است و تنها چهار رنگ برای افزودن به تم گوشی وجود دارد.

image

در نهایت، از دیگر قابلیت‌های اندروید 13 نسخه Go می‌توان به اجازه دسترسی در نوتیفیکیشن‌ها و زبان برنامه‌ها اشاره کرد. به علاوه، گوگل اعلام کرده است که اولین گوشی‌های مجهز به اندروید 13 نسخه Go باید در سال 2023 روانه بازار شوند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)